Bensapumppu levahti! Katsastus... HYLÄTTY, Kansipahvi kusee

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Budjettivaihtoehdot on seuraavat:

1. Lainaa jostakin momenttiavaimen ja vaihtaa pahvin tylysti toivoen että se pelaa.

2. vaihtaa koko moottorin ehjään. Näitä koneitahan makaa jo kohta joka saabistin nurkissa ja niitä saa melkein noutohintaan. Parhaimmillaan pääsee koeajolekin ja saattaa saada paremman vaihdelaatikonkin samantien autoonsa.

Järkevät vaihtoehdot:

1. kannen oikaisu ja koeponnistus + uusi pahvi itse vaihtaen ja lainaa sen momenttiavaimen jostakin.

2. pelkkä oikaisu ja pahvin vaihto.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
CartDude
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Su Syys 10, 2006 21:53

Viesti Kirjoittaja CartDude »

Joni900 kirjoitti:
Onnistuuko kasipahvin vaihto ilman momenttiavainta, eli pelkän räikän kanssa? Menny tuohon saappiin jo liikaa rahaa ja momenttiavainkin maksaa yli 20euroa...
Teoretisointia näin perjantai-illaksi, enkä ole edes kännissä.. Periaatteessahan kotikutoisen momenttiavaimen voisi viritellä räikästä, jonka päähän saisi kiinni voimamittarin, eli vaikka semmoisen riiputettavan kalapuntarin. Siitä sitten laskeskelemalla momenttivarren pituuden ja voiman perusteella että paljonko sitä momenttia tulee. Ja muistetaan sitten muuttaa ne kilogrammat newtoneiksi tarvittaessa, ellei mittari anna niitä suoraan.. :D
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Joni900 kirjoitti:Voi prkl!!! Kansipahvi on nyt varmasti rikki. Pöläytti kunnon valkoiset savut ku pisti käyntiin ja sitä tulee todella reippaasti. Ei voi olla kondensoitunutta vettä. Kun polkasi kaasua, höyry pilvi nousi. Paisarista oli hävinnyt hieman nestettä. Huomasin myös että maassa oli läikkä jäähdytysnestettä kun auto oli seisonut siinä yön yli.

Onnistuuko kansipahvin vaihto ilman momenttiavainta, eli pelkän räikän kanssa? Mennyt tuohon saappiin jo liikaa rahaa ja momenttiavainkin maksaa yli 20euroa...

Kauanko nyrkkipajalla menee ku ne vaihtaa tuon pahvin? Ja maksaako se omilla osilla yli 200euroa? Auto on menossa jarruremonttiin tiistaina ja jos samalla senkin vaihtaisi...
Eipä nuo vaikeita olisi itse tehdä, säästää pitkän pennin. Käsivara momenttiin ei kannata luottaa ellei ole rutkasti kokemusta :wink: itse ei aina tajua että eihän kaikilla ole tietenkään momenttiavainta tallissa, itsellä kun semmoinen on ollut aina. Koeta saada lainaan jostakin.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

No jos halvimmat momenttiavaimet ovat esim. Motonetissä sen pari-kolme kymppiä, niin tuskin kannattaa ruveta millekkään rannemomentti-kalapuntari- linjalle. Ja jos kerran raaskii satsata sitten kunnolliseen, niin se on oikein käytettynä ja säilytettynä pitkäikäinen vekotin ja varmasti käyttöä löytyy tulevaisuudessakin.
Joni900
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: To Kesä 07, 2007 23:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Joni900 »

Joo taidan sitten hankkia sen momenttiavaimen, ja valita Mertmin järkevä vaihtoehto numero 2 :D Ja kiitos taas kaikille kannustuksesta ja viihdyttävistä kalapuntari jutuista :lol:
Vastaa Viestiin