Budjettivaihtoehdot on seuraavat:
1. Lainaa jostakin momenttiavaimen ja vaihtaa pahvin tylysti toivoen että se pelaa.
2. vaihtaa koko moottorin ehjään. Näitä koneitahan makaa jo kohta joka saabistin nurkissa ja niitä saa melkein noutohintaan. Parhaimmillaan pääsee koeajolekin ja saattaa saada paremman vaihdelaatikonkin samantien autoonsa.
Järkevät vaihtoehdot:
1. kannen oikaisu ja koeponnistus + uusi pahvi itse vaihtaen ja lainaa sen momenttiavaimen jostakin.
2. pelkkä oikaisu ja pahvin vaihto.
Bensapumppu levahti! Katsastus... HYLÄTTY, Kansipahvi kusee
Teoretisointia näin perjantai-illaksi, enkä ole edes kännissä.. Periaatteessahan kotikutoisen momenttiavaimen voisi viritellä räikästä, jonka päähän saisi kiinni voimamittarin, eli vaikka semmoisen riiputettavan kalapuntarin. Siitä sitten laskeskelemalla momenttivarren pituuden ja voiman perusteella että paljonko sitä momenttia tulee. Ja muistetaan sitten muuttaa ne kilogrammat newtoneiksi tarvittaessa, ellei mittari anna niitä suoraan..Joni900 kirjoitti:
Onnistuuko kasipahvin vaihto ilman momenttiavainta, eli pelkän räikän kanssa? Menny tuohon saappiin jo liikaa rahaa ja momenttiavainkin maksaa yli 20euroa...

-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Eipä nuo vaikeita olisi itse tehdä, säästää pitkän pennin. Käsivara momenttiin ei kannata luottaa ellei ole rutkasti kokemustaJoni900 kirjoitti:Voi prkl!!! Kansipahvi on nyt varmasti rikki. Pöläytti kunnon valkoiset savut ku pisti käyntiin ja sitä tulee todella reippaasti. Ei voi olla kondensoitunutta vettä. Kun polkasi kaasua, höyry pilvi nousi. Paisarista oli hävinnyt hieman nestettä. Huomasin myös että maassa oli läikkä jäähdytysnestettä kun auto oli seisonut siinä yön yli.
Onnistuuko kansipahvin vaihto ilman momenttiavainta, eli pelkän räikän kanssa? Mennyt tuohon saappiin jo liikaa rahaa ja momenttiavainkin maksaa yli 20euroa...
Kauanko nyrkkipajalla menee ku ne vaihtaa tuon pahvin? Ja maksaako se omilla osilla yli 200euroa? Auto on menossa jarruremonttiin tiistaina ja jos samalla senkin vaihtaisi...

No jos halvimmat momenttiavaimet ovat esim. Motonetissä sen pari-kolme kymppiä, niin tuskin kannattaa ruveta millekkään rannemomentti-kalapuntari- linjalle. Ja jos kerran raaskii satsata sitten kunnolliseen, niin se on oikein käytettynä ja säilytettynä pitkäikäinen vekotin ja varmasti käyttöä löytyy tulevaisuudessakin.