eli kyseisessä autossa on moottorin vasemmalla puolelle lokasuojassa kiinni pyöreä musta purkki johon tulee yksi alipaine letku imusarjasta ja kaksi sähkö johtoa.
mikä on ja mitä tekee?
-88 900i k-jet mikä osa ja mitä tekee
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
-88 900i k-jet mikä osa ja mitä tekee
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
"Fuel booster pressure switch", antaa käynnistyksen jälkeen signaalia joka antaa lisää polttoainetta kylmäkäynnistyssuuttimella jos imusarjan paine vaihtelee. Tarkempi info:
http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... ewsIndex=1
Missä ihmeessä muuten on tuo "cold-start/hot-start" rele, samassa lootassa kun bensapumpun relekin?
http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... ewsIndex=1
Missä ihmeessä muuten on tuo "cold-start/hot-start" rele, samassa lootassa kun bensapumpun relekin?
mutta
Tätä ei kuitenkaan taida olla kaikissa SAABeissa K-Jetronic -järjestelmällä.
Mahtaakohan olla vaikea asentaa?
Tällä varmaan saavuttas jotain hyötyä tuohon moottorin toimintaan kylmänä.
Mulla tahtoo vähän pätkiä auto alussa kylmänä. Etenkin polkaistaessa kaasua nopeammin paikallaan taikka juuri liikkeellelähdettäessä kun moottorille tulee kuoromitusta ja samalla painetaan kaasua.
Vai mikä vaivaa K-jettiä tällöin?
Mahtaakohan olla vaikea asentaa?
Tällä varmaan saavuttas jotain hyötyä tuohon moottorin toimintaan kylmänä.
Mulla tahtoo vähän pätkiä auto alussa kylmänä. Etenkin polkaistaessa kaasua nopeammin paikallaan taikka juuri liikkeellelähdettäessä kun moottorille tulee kuoromitusta ja samalla painetaan kaasua.
Vai mikä vaivaa K-jettiä tällöin?
SAAB
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
kiitos vastauksista.
ajattelin vaan kun varaosa autossa on tuo ja kaverin käyttö 900i ei. et onko jokin oleellinenkin osa. mutta sitä ei taida olla -88:a vanhemmissa.
ajattelin vaan kun varaosa autossa on tuo ja kaverin käyttö 900i ei. et onko jokin oleellinenkin osa. mutta sitä ei taida olla -88:a vanhemmissa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Voi mahdollisesti olla sähkökeskuksessa bensapumpun releen lähistöllä, mutta kurkistapas myös vänkärin jalkatilan sivuverhouksen alle, veikkaisin että saattaa löytyä sieltäkin.CartDude kirjoitti:Missä ihmeessä muuten on tuo "cold-start/hot-start" rele, samassa lootassa kun bensapumpun relekin?
Paineimpulssikytkin antaa myös kiihdytysrikastuksen. Tuota K-Jetin ruiskusysteemin manuaalia olen silloin tällöin lukenut melko tarkastikin, eikä siitä juuri pääse selvyyteen mitä kylmä/kuumakäynnistyksen osia missäkin malleissa on. Loppujen lopuksi joiltakin osin aika sekava manuaali.kimmoisa kirjoitti:Tätä ei kuitenkaan taida olla kaikissa SAABeissa K-Jetronic -järjestelmällä.
Paineimpulssikytkimen toimintaperiaatteena on, että paineimpulssikytkimessä olevan kalvon yläpuolella vaikuttaa muutostilanteessa (käynnistyksen/kiihdytyksen yhteydessä) hetken aikaa suurempi paine kuin kalvon alapuolella, jolloin kalvon painuessa alaspäin sähköinen kontakti sulkeutuu ja kylmäkäynnistysventtiili saa virtaa.
#2583
900 T8 Special -89 (KR)
900 T8 Special -89 (KR)
Toisaalta
Niin toisaalta kyllä kiinnostas tollasenkin värkin jälkiasentaminen.
Vaikka tuntuu tuo kesäkäyttis nyt toimivan paremmin kun imuilmavuodoista suurin osa on tukittu. Vielä yksi isompi on näemmä jäljellä.
Vaikka tuntuu tuo kesäkäyttis nyt toimivan paremmin kun imuilmavuodoista suurin osa on tukittu. Vielä yksi isompi on näemmä jäljellä.
SAAB