Karmee tärinä lasti päällä?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
make_saab
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 17:43
Paikkakunta: Tampere/Kangasala

Karmee tärinä lasti päällä?

Viesti Kirjoittaja make_saab »

Elikkäs auto on 87 saab 900i automaatti laatikolla.

Tuli tossa viikonloppuna ensimmäisen kerran otettua auto täyteen porukkaa (5 ihmistä autossa) ja kaupungille heitä olin heittelemässä niin sabassa ilmeni aivan karmeeta tärinää varsinkin jos hiukan kiihdytti.
Tasakaasuun kun pääsi niin tärinä hellitti mutta valoista lähteminen ja ylämäet oli aivan yhtä helvettiä.

Vedetäänhän saabeilla nyt kuitenkin asuntovaunujakin niin ei kai tämmönen nyt mikään ominaisuuskaan ole?

Mietin vaan että mistä toi mahtais johtua?

Automaattilaatikostako?

Tarkotus olis lauantaina lähtee Tallinnassa pyörähtään juurikin samaisella saabilla 3 muun kaverin kanssa mutta rupes vaan kovasti mietityttään että kestääkö toi vehje Tampere-Tallinna-Tampere välimatkaa hajoamatta?

Jos ei vikaa saa nyt paikallistettua niin reissu menee sitten bussimatkailuksi ja juomisen puolelle kuskillakin :roll:

Sen verran piti vielä kirjoittaa että kyseistä tärinäähän auto ei pidä kun vaimon ja muksun kanssa ollaan ihan perheen kanssa liikenteessä "kevyellä kuormalla".
Viimeksi muokannut make_saab, Ti Heinä 17, 2007 13:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Pakoputkisto ottaa kiinni jonnekin kun on enemmän kuormaa?
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Vetarin maljat

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Eikös satkuissa ole tyyppivikana kuluneet vetarin maljat. Vetarin maljaan on kulunut kuoppa ja suuremmalla kuormalla/alustasarjalla vetoakseli menee eri kohtaan, kuin normaalisti ja alkaa täristämään.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Vaihteiston kyljessä olevan sisemmän vetonivelen ongelmalta kuulostaa, tuskin mitään automaattiin erityisesti liittyvää.

Ehkä pelkkä tripodin rullan laakerineulojen karkaaminenkin voisi vemputusta aiheuttaa, mutta tuolloin tuskin maljakaan on priimakunnossa.

Voi tuollaisella vemputtavalla ajaa pitkänkin matkan varovasti vedättämällä, mutta ei se vemputus tietenkään hyvää tee vaihteistolle.

Ehkä vaan et tule vaimon ollessa kyydissä vedättäneeksi niin raskaasti, ajelet rauhallisemmin.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 936#441936
http://townsendimports.com/Web/transmis ... ndrive.htm
http://townsendimports.com/Web/transmis ... shafts.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mulla sama homma -87 automaatissa.Epäilen maljoja.Ei ole vaan jaksanut alkaa vaihtamaan.
make_saab
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 17:43
Paikkakunta: Tampere/Kangasala

Viesti Kirjoittaja make_saab »

Kiitokset näistä.. tutkitaan ja korjaillaan kupit ym. listassa mainitut niin luulis tärinän hellittävän.
Tosin bussilla nyt eestiin kuitenkin mennään ihan vaan varmuuden vuoksi.
8)
Vastaa Viestiin