
Takaiskareitten vaihto?
-
- "Aero"
- Viestit: 364
- Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19
Takaiskareitten vaihto?
Mitenkä helppoa tai vaikeaa on vaihtaa takaiskarit satkuun? Ilmeisesti aikaa ei mene kuin varttitunti mutta vaatii hieman voimaa. 

Kallistuksenvakaaja saattaa aiheutta ylimääräistä voimasanojen käyttöä. Alapultti saattaa jumittaa holkkiinsa eikä sitä saa löytyä pois koska kallistuksenvakaaja on tiellä. Ainakin ittellä kävi näin kun ton turbon kans pakersin.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Ja mulla oli tuhottu ne alapään pultinkannat ja mutterit solmuun. Niitä sahaa noin puoli tuntia rautasahanterällä poikki / puoli. Uudet maksaa pari euroa.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Juu, aina kannattaa ottaa huomioon se, mitä helpompi homman pitäis olla, sitä varmemmin tulee jotain takaiskuja
En tarkoita yksinomaan tuota surullisen kuuluisaa kytkinremonttia, vaan yleensä kantapään kautta opittuja asioita.
Itte en ainakaan enää nykyään laske mitään sen varaan, että toi on varttitunnissa hoidettu.
Mielummin varaa reilusti aikaa, kun alkaa hommaan tiukalla aikataululla. Jos saa nopeesti tehtyä, sehän on sitten vaan positiivinen yllätys
.
Tietysti ammattilaiset on aina ammattilaisia. Tämä oli nyt vaan tälläisen tyhmän maalaistollon mielipide
.

Itte en ainakaan enää nykyään laske mitään sen varaan, että toi on varttitunnissa hoidettu.
Mielummin varaa reilusti aikaa, kun alkaa hommaan tiukalla aikataululla. Jos saa nopeesti tehtyä, sehän on sitten vaan positiivinen yllätys

Tietysti ammattilaiset on aina ammattilaisia. Tämä oli nyt vaan tälläisen tyhmän maalaistollon mielipide

Entinen jäsen#2331
Joskus se alapultti on ruostunut kiinni iskarin alakorvakon holkkiin. Pahin tapaus vaati koko alatukivarren irroittamisen ja ra'an lekalla hakkaamisen, jotta sen pultin tulemaan läpi holkista...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jep itsellä oli tuommoinen tapaus ja voin kertoa että varttitunnin saa heittää hevon kuuseenMertmi kirjoitti:Joskus se alapultti on ruostunut kiinni iskarin alakorvakon holkkiin. Pahin tapaus vaati koko alatukivarren irroittamisen ja ra'an lekalla hakkaamisen, jotta sen pultin tulemaan läpi holkista...

Itse irroitin koko alatukivarren pois

#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Kaksi päivää tappelin 18v. vanhojen takaiskareiden alapulttien kanssa. Ei ole kaasuja, joten siinähän punnerretaan. Oli se pulttihitsautunut niin tehokkaasti kiinni silmukkaan, ettei lähtenyt kuin paloina, mutta periksi ei annettu ja vaihtuivathan ne......... joten aikaa menee 20 min - päivä tapauksesta riippuenTurbo16 kirjoitti:Jep itsellä oli tuommoinen tapaus ja voin kertoa että varttitunnin saa heittää hevon kuuseenMertmi kirjoitti:Joskus se alapultti on ruostunut kiinni iskarin alakorvakon holkkiin. Pahin tapaus vaati koko alatukivarren irroittamisen ja ra'an lekalla hakkaamisen, jotta sen pultin tulemaan läpi holkista...
Itse irroitin koko alatukivarren pois

# 419 Vesa Pohjalainen
Itselläkin lähti pala kerrallaan... Tuntuu jotenkin ihan samanlaiselta kuin tuo Vesan kertoma tarina, koska jätin sen illalla miettimään tekosiaan ja seuraavana päivänä uudestaan.. Ikää oli silloinkin 18vuottaVesa Pohjalainen kirjoitti:Kaksi päivää tappelin 18v. vanhojen takaiskareiden alapulttien kanssa. Ei ole kaasuja, joten siinähän punnerretaan. Oli se pulttihitsautunut niin tehokkaasti kiinni silmukkaan, ettei lähtenyt kuin paloina, mutta periksi ei annettu ja vaihtuivathan ne......... joten aikaa menee 20 min - päivä tapauksesta riippuenTurbo16 kirjoitti:Jep itsellä oli tuommoinen tapaus ja voin kertoa että varttitunnin saa heittää hevon kuuseenMertmi kirjoitti:Joskus se alapultti on ruostunut kiinni iskarin alakorvakon holkkiin. Pahin tapaus vaati koko alatukivarren irroittamisen ja ra'an lekalla hakkaamisen, jotta sen pultin tulemaan läpi holkista...
Itse irroitin koko alatukivarren pois

#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"