Takaiskareitten vaihto?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Henna Makkonen
"Aero"
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19

Takaiskareitten vaihto?

Viesti Kirjoittaja Henna Makkonen »

Mitenkä helppoa tai vaikeaa on vaihtaa takaiskarit satkuun? Ilmeisesti aikaa ei mene kuin varttitunti mutta vaatii hieman voimaa. :x
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24629
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ei vaadi voimaa. rälläkällä yläpultti auki ja alhaalta normikonstein. sanoisin n20min jos normaali tunkki ja puoli kerrallaan tekeee..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Kallistuksenvakaaja saattaa aiheutta ylimääräistä voimasanojen käyttöä. Alapultti saattaa jumittaa holkkiinsa eikä sitä saa löytyä pois koska kallistuksenvakaaja on tiellä. Ainakin ittellä kävi näin kun ton turbon kans pakersin.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Ja mulla oli tuhottu ne alapään pultinkannat ja mutterit solmuun. Niitä sahaa noin puoli tuntia rautasahanterällä poikki / puoli. Uudet maksaa pari euroa.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
tuhojuho
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 20:41

Viesti Kirjoittaja tuhojuho »

Juu, aina kannattaa ottaa huomioon se, mitä helpompi homman pitäis olla, sitä varmemmin tulee jotain takaiskuja :evil: En tarkoita yksinomaan tuota surullisen kuuluisaa kytkinremonttia, vaan yleensä kantapään kautta opittuja asioita.

Itte en ainakaan enää nykyään laske mitään sen varaan, että toi on varttitunnissa hoidettu.

Mielummin varaa reilusti aikaa, kun alkaa hommaan tiukalla aikataululla. Jos saa nopeesti tehtyä, sehän on sitten vaan positiivinen yllätys :wink: .

Tietysti ammattilaiset on aina ammattilaisia. Tämä oli nyt vaan tälläisen tyhmän maalaistollon mielipide :oops: .
Entinen jäsen#2331
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

tuhojuho kirjoitti: Itte en ainakaan enää nykyään laske mitään sen varaan, että toi on varttitunnissa hoidettu.
Sama homma ittellä :wink:
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Joskus se alapultti on ruostunut kiinni iskarin alakorvakon holkkiin. Pahin tapaus vaati koko alatukivarren irroittamisen ja ra'an lekalla hakkaamisen, jotta sen pultin tulemaan läpi holkista...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Mertmi kirjoitti:Joskus se alapultti on ruostunut kiinni iskarin alakorvakon holkkiin. Pahin tapaus vaati koko alatukivarren irroittamisen ja ra'an lekalla hakkaamisen, jotta sen pultin tulemaan läpi holkista...
Jep itsellä oli tuommoinen tapaus ja voin kertoa että varttitunnin saa heittää hevon kuuseen :D

Itse irroitin koko alatukivarren pois :)
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

minä taas laitoin pilleillä punaseks niin jo lähti.

uusin olen laittanut runsaasti vaseliinia etteivät ruostu enään.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Turbo16 kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:Joskus se alapultti on ruostunut kiinni iskarin alakorvakon holkkiin. Pahin tapaus vaati koko alatukivarren irroittamisen ja ra'an lekalla hakkaamisen, jotta sen pultin tulemaan läpi holkista...
Jep itsellä oli tuommoinen tapaus ja voin kertoa että varttitunnin saa heittää hevon kuuseen :D

Itse irroitin koko alatukivarren pois :)
Kaksi päivää tappelin 18v. vanhojen takaiskareiden alapulttien kanssa. Ei ole kaasuja, joten siinähän punnerretaan. Oli se pulttihitsautunut niin tehokkaasti kiinni silmukkaan, ettei lähtenyt kuin paloina, mutta periksi ei annettu ja vaihtuivathan ne......... joten aikaa menee 20 min - päivä tapauksesta riippuen :D
# 419 Vesa Pohjalainen
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:
Turbo16 kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:Joskus se alapultti on ruostunut kiinni iskarin alakorvakon holkkiin. Pahin tapaus vaati koko alatukivarren irroittamisen ja ra'an lekalla hakkaamisen, jotta sen pultin tulemaan läpi holkista...
Jep itsellä oli tuommoinen tapaus ja voin kertoa että varttitunnin saa heittää hevon kuuseen :D

Itse irroitin koko alatukivarren pois :)
Kaksi päivää tappelin 18v. vanhojen takaiskareiden alapulttien kanssa. Ei ole kaasuja, joten siinähän punnerretaan. Oli se pulttihitsautunut niin tehokkaasti kiinni silmukkaan, ettei lähtenyt kuin paloina, mutta periksi ei annettu ja vaihtuivathan ne......... joten aikaa menee 20 min - päivä tapauksesta riippuen :D
Itselläkin lähti pala kerrallaan... Tuntuu jotenkin ihan samanlaiselta kuin tuo Vesan kertoma tarina, koska jätin sen illalla miettimään tekosiaan ja seuraavana päivänä uudestaan.. Ikää oli silloinkin 18vuotta :lol:
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Vastaa Viestiin