900 T16 konevika?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

900 T16 konevika?

Viesti Kirjoittaja kristian »

Mikähän piru tuota vehjettä nyt riivaa? Ei tahdo pysyä tyhjäkäynnillä käynnissä, ja pintakaasullakin ajettaessa nykii ja pätkii aika tavalla (mittariston varoitusvalot vilkkuu). Samalla kuuluu jotain ihme naputtavaa ääntä jostain :roll:

Välillä toimii ihan ok, mutta toisinaan alkaa moinen temppuilu. Mistähän vian selvittely kannattaisi aloittaa :?:
Viimeksi muokannut kristian, To Heinä 26, 2007 15:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3461
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Jostakin on maadoitusjohto irti. Vararengas kotelossa oleva maadoituspiste kannattaa tarkastaa ensimmäiseksi.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ja syylärin alla oleva, itsellä oli vika että aina kun jonkun sähkölaitteen laittoa päälle niin sammui, vika alkoi myös tuolla että kaikkia ihme vikoja ja vilkkumisia tuli ensin..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Jep, pitää yrittää katsoa. Taidan varmuuden vuoksi vaihtaa myös tulpat ja tulpanjohdot samalla :roll:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Naputtava ääni kuuluu LH:n releestä. Todennäköisesti sulla on maavikaa tai sitten akkujännite releellä niin alhainen että se ei aina jaksa välillä vetää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Käynnissäpysymisongelma selvisi yksinkertaisesti, kattelin piuhat läpi ja olihan siellä päässyt joku irtoamaan :)

Nakuttava ääni sen sijaan jatkuu, aika pahanakin toisinaan :roll:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

kristian kirjoitti: Nakuttava ääni sen sijaan jatkuu, aika pahanakin toisinaan :roll:
Nakuttaako vain kylmällä koneella? Nakuttaako kaikenlaisessa ajossa?
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Jokke A kirjoitti:Nakuttaako vain kylmällä koneella? Nakuttaako kaikenlaisessa ajossa?
Lämpötilalla ei tunnu olevan vaikutusta asiaan. Nakuttaa satunnaisesti sekä ajossa että tyhjäkäynnillä, välillä vähemmän, välillä enemmän ja välillä ei ollenkaan. Voisko olla venttiileistä?
Viimeksi muokannut kristian, Pe Heinä 20, 2007 13:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

kristian kirjoitti:
Jokke A kirjoitti:Nakuttaako vain kylmällä koneella? Nakuttaako kaikenlaisessa ajossa?
Lämpötilalla ei tunnu olevan vaikutusta asiaan. Nakuttaa satunnaisesti sekä ajossa että tyhjäkäynnillä, välillä vähemmän, välillä enemmän ja välillä ei ollenkaan. Voisko olla venttiileistäkin?
Kuuluukoo sisälle asti?

Katsoppas ettei suuttimet siellä säksätä :D

Sitten on jakopää vaihtoehtona tai venttiili esimerkiksi tuolta koneenpuolesta..

Korva vain kiinni venttiilikoppaan ja kuuntele kuuluuko sieltä rahinaa :D
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Turbo16 kirjoitti:Kuuluukoo sisälle asti?

Katsoppas ettei suuttimet siellä säksätä :D

Sitten on jakopää vaihtoehtona tai venttiili esimerkiksi tuolta koneenpuolesta..

Korva vain kiinni venttiilikoppaan ja kuuntele kuuluuko sieltä rahinaa :D
Kuuluu sisälle aika hyvinkin. Venttiilinnostimista joku puheli jotain, tiedä häntä sitten :roll:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

kristian kirjoitti:
Turbo16 kirjoitti:Kuuluukoo sisälle asti?

Katsoppas ettei suuttimet siellä säksätä :D

Sitten on jakopää vaihtoehtona tai venttiili esimerkiksi tuolta koneenpuolesta..

Korva vain kiinni venttiilikoppaan ja kuuntele kuuluuko sieltä rahinaa :D
Kuuluu sisälle aika hyvinkin. Venttiilinnostimista joku puheli jotain, tiedä häntä sitten :roll:
Forte-käsittelyyn vaan seuraavassa öljynvaihdon yhteydessä!
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Miltä suunnalta konehuonetta ääni kuuluu? Kuuluuko parkissa, ajossa vai koko ajan? Voi tulla venttiilikoneistosta, painelaakerista, vaihdelaatikosta, magneettiventtiilistä, jne.?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

dimebak kirjoitti:Miltä suunnalta konehuonetta ääni kuuluu? Kuuluuko parkissa, ajossa vai koko ajan? Voi tulla venttiilikoneistosta, painelaakerista, vaihdelaatikosta, magneettiventtiilistä, jne.?
Kuuluu sekä parkissa että ajossa, voimistuu sitä mukaa kun kaasua painaa. Täytynee varmaan sitä Forte-käsittelyä harkita kun muutenkin meinasin öljynvaihdon lähiaikoina suorittaa.
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haffu »

Ainakin näin kirjoitusten peruusteella vaikuttaisi noilta venttilinnostimilta. Sen verran tuttu ääni jo tuon sigun og:n myötä. Aina välillä alkaa sellainen kevyt säksätys ja menee täysin kierrosten mukaan. Millään lämpötilalla ei ole juurikaan merkitystä, mutta kun kierroksia kiepauttaa tarpeeksi lisää niin lakkaavat yleensä ääntelemästä.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Paljon teillä on kilometrejä mittarissa? Kiinnostais vain missä vaiheessa alkaa kuulumaan koko ajan, kun mulla kuuluu toisinaan pakkasilla hetken aikaa startin jälkeen. No nyt ei tietenkään ole kuulunut, kun on tämä lyhyt ja vähälumisin vuodenaika.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin