Välillä toimii ihan ok, mutta toisinaan alkaa moinen temppuilu. Mistähän vian selvittely kannattaisi aloittaa
900 T16 konevika?
900 T16 konevika?
Mikähän piru tuota vehjettä nyt riivaa? Ei tahdo pysyä tyhjäkäynnillä käynnissä, ja pintakaasullakin ajettaessa nykii ja pätkii aika tavalla (mittariston varoitusvalot vilkkuu). Samalla kuuluu jotain ihme naputtavaa ääntä jostain 
Välillä toimii ihan ok, mutta toisinaan alkaa moinen temppuilu. Mistähän vian selvittely kannattaisi aloittaa
Välillä toimii ihan ok, mutta toisinaan alkaa moinen temppuilu. Mistähän vian selvittely kannattaisi aloittaa
Viimeksi muokannut kristian, To Heinä 26, 2007 15:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Jostakin on maadoitusjohto irti. Vararengas kotelossa oleva maadoituspiste kannattaa tarkastaa ensimmäiseksi.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Lämpötilalla ei tunnu olevan vaikutusta asiaan. Nakuttaa satunnaisesti sekä ajossa että tyhjäkäynnillä, välillä vähemmän, välillä enemmän ja välillä ei ollenkaan. Voisko olla venttiileistä?Jokke A kirjoitti:Nakuttaako vain kylmällä koneella? Nakuttaako kaikenlaisessa ajossa?
Viimeksi muokannut kristian, Pe Heinä 20, 2007 13:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Kuuluukoo sisälle asti?kristian kirjoitti:Lämpötilalla ei tunnu olevan vaikutusta asiaan. Nakuttaa satunnaisesti sekä ajossa että tyhjäkäynnillä, välillä vähemmän, välillä enemmän ja välillä ei ollenkaan. Voisko olla venttiileistäkin?Jokke A kirjoitti:Nakuttaako vain kylmällä koneella? Nakuttaako kaikenlaisessa ajossa?
Katsoppas ettei suuttimet siellä säksätä
Sitten on jakopää vaihtoehtona tai venttiili esimerkiksi tuolta koneenpuolesta..
Korva vain kiinni venttiilikoppaan ja kuuntele kuuluuko sieltä rahinaa
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Kuuluu sisälle aika hyvinkin. Venttiilinnostimista joku puheli jotain, tiedä häntä sittenTurbo16 kirjoitti:Kuuluukoo sisälle asti?
Katsoppas ettei suuttimet siellä säksätä
Sitten on jakopää vaihtoehtona tai venttiili esimerkiksi tuolta koneenpuolesta..
Korva vain kiinni venttiilikoppaan ja kuuntele kuuluuko sieltä rahinaa
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Forte-käsittelyyn vaan seuraavassa öljynvaihdon yhteydessä!kristian kirjoitti:Kuuluu sisälle aika hyvinkin. Venttiilinnostimista joku puheli jotain, tiedä häntä sittenTurbo16 kirjoitti:Kuuluukoo sisälle asti?
Katsoppas ettei suuttimet siellä säksätä
Sitten on jakopää vaihtoehtona tai venttiili esimerkiksi tuolta koneenpuolesta..
Korva vain kiinni venttiilikoppaan ja kuuntele kuuluuko sieltä rahinaa
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Miltä suunnalta konehuonetta ääni kuuluu? Kuuluuko parkissa, ajossa vai koko ajan? Voi tulla venttiilikoneistosta, painelaakerista, vaihdelaatikosta, magneettiventtiilistä, jne.?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Kuuluu sekä parkissa että ajossa, voimistuu sitä mukaa kun kaasua painaa. Täytynee varmaan sitä Forte-käsittelyä harkita kun muutenkin meinasin öljynvaihdon lähiaikoina suorittaa.dimebak kirjoitti:Miltä suunnalta konehuonetta ääni kuuluu? Kuuluuko parkissa, ajossa vai koko ajan? Voi tulla venttiilikoneistosta, painelaakerista, vaihdelaatikosta, magneettiventtiilistä, jne.?
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Ainakin näin kirjoitusten peruusteella vaikuttaisi noilta venttilinnostimilta. Sen verran tuttu ääni jo tuon sigun og:n myötä. Aina välillä alkaa sellainen kevyt säksätys ja menee täysin kierrosten mukaan. Millään lämpötilalla ei ole juurikaan merkitystä, mutta kun kierroksia kiepauttaa tarpeeksi lisää niin lakkaavat yleensä ääntelemästä.
Paljon teillä on kilometrejä mittarissa? Kiinnostais vain missä vaiheessa alkaa kuulumaan koko ajan, kun mulla kuuluu toisinaan pakkasilla hetken aikaa startin jälkeen. No nyt ei tietenkään ole kuulunut, kun on tämä lyhyt ja vähälumisin vuodenaika.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001