9000 vs ng900 (cab)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Niin olisi varmaan hyvä

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Tri-Lo kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:
9000LPT kirjoitti:Virtalukko saisi tosiaan olla oikeassa paikassa, koska avainnippu ottaa pitkällä ajajalla jalkaan kiinni.
Montako avainta tarvitaan tonarin käynnistämiseen (ja ovien avaamiseen)? Minulla ei ole avainnippua, ainoastaan virta-avain ja kaukosäädin, 9-5:ssa ei ole kuin avain.
Lukot eivät ole suunniteltu painonnostotangoksi.
Tuo on kyllä totta. Taitaa juuri rasittaa lukkoakin jossain määrin tuommoinen nippu roikkumassa...toinen on tietysti lika. Tuli itsekin tuossa muutama vuosi sitten "vieroitettua" siitä yhdestä ainoasta nipusta, ja hyvin sujuu näinkin. Ellei jopa paremmin. :wink:

Autojen avaimet aina erikseen.
Olisi varmasti parempi niin, mutta sitten ei päsisi enää töihin tai kotiin, kun ne avaimet kuitenkin olisivat jossakin muualla kuin pitäisi :oops:

Ainakin vielä on lukot kestäneet :roll: , tiedä sitten kuinka kauan.

Tosiasiassa se polvi on joka tapauksessa aika lähellä virtalukkoa (196cm/125kg) :oops:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Niin olisi varmaan hyvä

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

9000LPT kirjoitti: Olisi varmasti parempi niin, mutta sitten ei päsisi enää töihin tai kotiin, kun ne avaimet kuitenkin olisivat jossakin muualla kuin pitäisi :oops:
Kokeile, ihminen on sopeutuvaa sorttia.. :wink: Takaan että olen itsekin vähintään yhtä sekavamielinen! :lol:
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Niin olisi varmaan hyvä

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Mimmi kirjoitti:
9000LPT kirjoitti:Olisi varmasti parempi niin, mutta sitten ei päsisi enää töihin tai kotiin, kun ne avaimet kuitenkin olisivat jossakin muualla kuin pitäisi :oops:
Montakos avainta tarvitset kotiisi? Jos vastaus on enemmän kuin 1, kannattaisi harkita lukkosepän palvelua (kyseessä on lukkoliikkeiden tarjoama palvelu nimeltään lukkojen sarjoitus).
Minä en missään tapauksessa pitäisi työpaikan avaimia samassa nipussa kuin autonavaimia.
Avainnipussa on auton avain, työpaikan flexi, peräkärryn avain ja
kotiavain (1kpl). Lisäksi nipussa roikkuu alumiininen ohut kaljapullon avaaja.

Jokainen taplaa tyylillään ja olen tälläisen nipun kanssa oppinut toimimaan :idea: .
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

No, takaisin aiheeseen, niin, kyllä mä melko varmasti tonnariin päädyn. Näyttää siltä ainakin.. :wink:
Vaikka en oo ostanut mitään, VIELÄ! :lol:
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Nikke_M kirjoitti:No, takaisin aiheeseen, niin, kyllä mä melko varmasti tonnariin päädyn. Näyttää siltä ainakin.. :wink:
Vaikka en oo ostanut mitään, VIELÄ! :lol:
Kuten kirjoitinkin niin haluaa säästää hermojaan niin kannattaa olla ostamatta automaattivaihteistoa, ja toinenhuomionarvoinen seikka on koettaa hankkia peli jossa olisi manuaalinen ilmastointi, tontun acc:n kanssa tapellessa palaa käämit kun sitä pitää kaiken aikaa säädellä (lähtee puhaltamaan aivan liian lujaa ja mökää kuin viimeistä päivää, lämpötilasäätö ei ole stabiili ja ikkunat auki kylmäkone päällä ajaessa heittelee milloin minkäkin lämpöistä ilmaa kabiiniin kun taasen manuaalisesti säädettävä järjestelmä on 100% kuskin hallinnoitavissa. Lisäksi on hidas käyttääkin, mm. puhallinnopeuden nosto/lasku huomattavasti hitaampi toimenpide kuin manuaalisen nopeussäätimestä jne ;)
Täysin turhia nuo acc:t (ja mielestäni koko ilmastointikin, tänäkään kesänä ei ilmastointia ole tarvinnut kertaakaan, jos on kuuma niin ikkunoita auki niin saa samalla happeakin), tekisi mieli heitttää ng:stäkin jorpakkoon ja vaihtaa tilalle käsisäätöinen käyttöpaneeli, ng:ssä pitäisi saada ainakin acc pysymään oletusarvoisesti aina pois päältä, eli järjestelmän saisi päälle vasta kun kuski painaa siihen virran päälle, ettei typerä järjestelmä heti autoon virrat päälle laitettaessa lähtisi puhaltelemaan ja säätelemään kaikenmaailman läppiä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

ng900aero kirjoitti:
Täysin turhia nuo acc:t (ja mielestäni koko ilmastointikin, tänäkään kesänä ei ilmastointia ole tarvinnut kertaakaan, jos on kuuma niin ikkunoita auki niin saa samalla happeakin)
No mitäs sieltä ACC:stä tulee? Hiilidioksidiako?
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Joo, taitaisi vetää tontun arvon aikalailla alas jos siitä puuttuisi tärkein varuste(ACC)...sitäpaitsihan tonnarin klimaa ollaan pidetty markkinoiden parhaimpana aina sen tulosta lähtien, joten aika ihmeellinen mielipide. :? Hakkaa kyllä omastakin mielestä muunmerkkisten mennen tullen, enkä ikinä luopuisi kys. varusteesta.
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Ei kyllä ole kahden vuoden aikana ollut ikinä ongelmaa ACC:n kanssa. Kauheaa räpeltämistä sen käyttö kyllä on, kun joutuu pari kertaa päivässä painamaan nuolinäppäintä.

Viime kesän jouduin ajamaan ilman ilmastointia, ja siitä on kyllä jäänyt elinikäiset traumat. :cry: Tänä kesänäkin on aika harvoin ollut päiviä jolloin ilmastointia ei ole tarvinnut.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

On tuo ACC kyllä aika kiva vekotin, mutta kyllä ilman sitäkin "pärjää", tuossa omassa tontussa on tuo nappi ilmastointi ja eipä noitakaan nuppeja tarvi kovin usein säädellä. Mitä nyt puhallin nopeutta tilanteen mukaan :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

märisijä kirjoitti:
Nikke_M kirjoitti:No, takaisin aiheeseen, niin, kyllä mä melko varmasti tonnariin päädyn. Näyttää siltä ainakin.. :wink:
Vaikka en oo ostanut mitään, VIELÄ! :lol:
Kuten kirjoitinkin niin haluaa säästää hermojaan niin kannattaa olla ostamatta automaattivaihteistoa, ja toinenhuomionarvoinen seikka on koettaa hankkia peli jossa olisi manuaalinen ilmastointi, tontun acc:n kanssa tapellessa palaa käämit kun sitä pitää kaiken aikaa säädellä (lähtee puhaltamaan aivan liian lujaa ja mökää kuin viimeistä päivää, lämpötilasäätö ei ole stabiili ja ikkunat auki kylmäkone päällä ajaessa heittelee milloin minkäkin lämpöistä ilmaa kabiiniin kun taasen manuaalisesti säädettävä järjestelmä on 100% kuskin hallinnoitavissa. Lisäksi on hidas käyttääkin, mm. puhallinnopeuden nosto/lasku huomattavasti hitaampi toimenpide kuin manuaalisen nopeussäätimestä jne ;)
Täysin turhia nuo acc:t (ja mielestäni koko ilmastointikin, tänäkään kesänä ei ilmastointia ole tarvinnut kertaakaan, jos on kuuma niin ikkunoita auki niin saa samalla happeakin), tekisi mieli heitttää ng:stäkin jorpakkoon ja vaihtaa tilalle käsisäätöinen käyttöpaneeli, ng:ssä pitäisi saada ainakin acc pysymään oletusarvoisesti aina pois päältä, eli järjestelmän saisi päälle vasta kun kuski painaa siihen virran päälle, ettei typerä järjestelmä heti autoon virrat päälle laitettaessa lähtisi puhaltelemaan ja säätelemään kaikenmaailman läppiä.
rtfm
Foxbody turbo
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

ng900aero kirjoitti:Kuten kirjoitinkin niin haluaa säästää hermojaan niin kannattaa olla ostamatta automaattivaihteistoa, ja toinenhuomionarvoinen seikka on koettaa hankkia peli jossa olisi manuaalinen ilmastointi, tontun acc:n kanssa tapellessa palaa käämit kun sitä pitää kaiken aikaa säädellä (lähtee puhaltamaan aivan liian lujaa ja mökää kuin viimeistä päivää, lämpötilasäätö ei ole stabiili ja ikkunat auki kylmäkone päällä ajaessa heittelee milloin minkäkin lämpöistä ilmaa kabiiniin kun taasen manuaalisesti säädettävä järjestelmä on 100% kuskin hallinnoitavissa. Lisäksi on hidas käyttääkin, mm. puhallinnopeuden nosto/lasku huomattavasti hitaampi toimenpide kuin manuaalisen nopeussäätimestä jne ;)
Täysin turhia nuo acc:t (ja mielestäni koko ilmastointikin, tänäkään kesänä ei ilmastointia ole tarvinnut kertaakaan, jos on kuuma niin ikkunoita auki niin saa samalla happeakin), tekisi mieli heitttää ng:stäkin jorpakkoon ja vaihtaa tilalle käsisäätöinen käyttöpaneeli, ng:ssä pitäisi saada ainakin acc pysymään oletusarvoisesti aina pois päältä, eli järjestelmän saisi päälle vasta kun kuski painaa siihen virran päälle, ettei typerä järjestelmä heti autoon virrat päälle laitettaessa lähtisi puhaltelemaan ja säätelemään kaikenmaailman läppiä.

Automaattivaihteistoa en kyllä haluaisinkaan, enkä ostais.

Ja ACC on mielestäni talvella "ei pakollinen", ku kyllä satkussakin lämpöä tulee ihan sopivasti, mut kesällä ACC on kyllä mukavaa 8) , muuta en voi sanoa. Ainakin maantiellä ajatessa ku siellä ei oo aina niin mukavaa pitää ikkunat auki.. :roll: :lol:
että, kyllä ACC lisää auton arvoa, ilman muuta..
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Mimmi kirjoitti:ACC pyrkii AINA saavuttamaan halutun lämpötilan mahdollisimman nopeasti.
Tai manuaalin mukaan halutun lämpötilan tunteen :D
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Mimmi kirjoitti:Valitettavasti tontussa(kaan) ei ole tuntemussensoreita, joten todellisuudessa ACC mittaa lämpötilatietoja ja säätää puhallusnopeutta ja -suuntausta ja lämpötilaa sekä käyttää tarvittaessa sisäkiertoa.
Sekä aurinkotunnistinta versioissa, joissa se on. Näistä -96 vuoden 9000-manuaalin mukaan muodostetaan autossa matkaaville tuntemus asetetusta lämpötilasta, joka ei välttämättä vastaa absoluuttista lämpötilaa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Henkka #2283 kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Valitettavasti tontussa(kaan) ei ole tuntemussensoreita, joten todellisuudessa ACC mittaa lämpötilatietoja ja säätää puhallusnopeutta ja -suuntausta ja lämpötilaa sekä käyttää tarvittaessa sisäkiertoa.
Sekä aurinkotunnistinta versioissa, joissa se on. Näistä -96 vuoden 9000-manuaalin mukaan muodostetaan autossa matkaaville tuntemus asetetusta lämpötilasta, joka ei välttämättä vastaa absoluuttista lämpötilaa.
Tuohan on varmasti noin, istutaanhan sitä ilmavirrassa.
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

itsellä oli hieman vastaavat vaihtoehdot alla pari kuukautta sitten.. TOSIN tilanne oli eri.

Totesin moottoripyörän taloudellisen ja fyysisen rasituksen takia liian raskaaksi ylläpitää (auto, moottoripyörä yhdistelmä kallis intin aikana ylläpitää, sekä selkä ei tahdo kestää kyykkypyörää aina).

pyörän pistin myyntiin ja vaihtona kävi vain avoauto tai suora kylmä käteinen. Tarjouksia tuli jonkin verran targoista, avoista sekä ilmastoiuduista koteloiduista pirsseistä, mutta tuohon 10teur hintaan ei muita kiinnostavia avoja ollut kuin 900 cabbe. Jos pyörä olisi mennyt suoralla valuutan vaihdolla, olisin hakenut satku caben samantien.

Sitten nettiautoa selatessa tuli ilmoitus että aero vaihdetaan pyörään joten ajattelin huvikseni kokeilla kepillä jäätä koska auto oli sellainen kuten olen aeron aina halunnut olevan (musta, kattoluukku ja muutenkin hyvä varusteinen sekä suht vähän ajettu). Noh siitä sitten päästiin asiassa pitkälle ja vielä mietin silti cabbeen siirtymistä.

joka tapauksessa totesin että ympärivuotisessa käytössä tonnari on omiaan ja jonkin verran tuota tonnarin sielun elämää on tullu seurattua niin ehkä helpompi auto vikojen kannalta itselle. NG satkusta kun ei ole mitään tietoa (paitsin mitä joskus foorumilta lukenut).

Olen ajanut aerollani nyt n. 6tkm enkä ole katunut, kattoluukku ja ilmastointi tuo ihan riittävästi viileyden sekä avaruuden tunnetta tähän hätään kun kaikkea ei voi saada :)

lisäyksenä loppuun, pyörähän oli tarkoitus vaihtaa ns harrasteautoon :) Eli tallissa on 9000 CD -91 2.3T suhteellisen hyvillä varusteilla, eikä tonnari ollut mikään pakko hankinta. Edellisen auton myin sitten veljelle ja itse aero pääautona.
Toinen vaihtoehto olisi ollut että cabbe kesät ja toi CD tonnari sitten talvet ... Kuitenkin tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen, toi aero on loistava auto (hieman puhditon tohon vanhaan tonnariin verrattaessa kuitenkin)..
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Vastaa Viestiin