Madallusjousista 9000cs 2.0t vm: 98

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: SP:n sivuilta

Viesti Kirjoittaja saapasi »

AnttiR kirjoitti:Kannattaa kysellä vielä käyttäjäkokemuksia ko madalluksista , ettei käy niinkuin yhdelle tähän topiciin vastanneista.Kertokoot vaikka YV:nä...

Saattaa näet tulla melkomoisen kova ajettava , josko olis harkinnassa vielä vakiota mataprofiilisemmat tassut.

Mulla on Sachsin Sportit ja 55-profiilin renkaat , enkä tosiaankaan haluaisi yhtään jäykempää settiä. Sport-setin yhteydessä puhutaan 1 cm madalluksesta.
Kutsuttiinko täällä :D. Mulla on etupää omasta mielestäni ollut hieman liian kova uusien Konien asentamisen jälkeen. On tosin rengastuskin 225/40/18 ja Treadwear 340, jolla on oma osuutensa. Renkaat ovatkin vaihtumassa pehmeämpiin (GY F1 280 tai vastaavat) kunhan opiskelijan kesäbudjetti sallii. Alusta on muuten hiton hyvä, ainoastaan etupää ottaa vielä uutuuttaan töyssyjä täräyttävästi, se varmasti vaimenee kunhan iskarit ensin sisäänajetaan (ajettu vasta muutama tkm). Uretaania ei ole kuin moottorin yläpuolinen.
Mainittakoon nyt muuten hyvinä puolina mutkakäytöksen lisäksi se, että eilen potkiaisista tullessa kokeilin ihan huvikseni siinä 120kmh alueella vähän enemmän ja humps äkkiä oliki 200 lasissa :? (ei kenenkään yllytyksestä, ihan yksin ajoin eikä muita mailla halmeilla), niin siinä todella ihmettelin kuinka vakaa ja jykevä voi iso auto olla.. meni saakeli ku juna! Tyhmäähän se oli ja koskaan en oo vielä tollasta tehnytkään eikä ole ollut aikomuskaan, mutta yllätyin kun toi hittovieköön pirulainen lähti 140 jälkeen vähän painamalla vielä kunnolla kiihtymään ja kiihtymään ja olis vielä jatkanutkin 8O. Kellä kovempi stegi, niin ei varmaan tommonen mitään ihmeellistä, mut en kyllä voinu kuvitellakaan et oma liikkus noin hyvin.
Saab900i kirjoitti:miten toi muutoskatsastus kun ei ole sitä jousien hyväksyntä lappua?
http://www.h-r.com/bin/29805.pdf

Tulosta ja vie konttorille. Voihan tota linkkiä tyrkyttää kans, jos ne suostuu siellä tulostaa.
J.N kirjoitti:
Saab900i kirjoitti:Ei kai tuo muutoskatsastus ole kuin muutaman kympin? :o
Muistaakseni 35-40€ oli noin 3 vuotta sitten, kun edellisen kulkineen alustan muustoskatsastin vuosikatsastuksen yhteydessä.
Alkuvuodesta oli kans muistaakseni ton neljä kymppiä kun Konit ja H&R:t muutostin.
9000LPT kirjoitti:Takapään kantavuus tippuu H&R jousilla ja mulla tuli myös merkintä asiasta rekisteriotteeseen.
Merkinnänhän saa kaikista kulahtaneista osista. Vaihda uudemmat jouset tai paremmat iskarit.
rami191 kirjoitti:Muuttuuko pyöränkulmat 40 pudotuksella näyttäis,että pyörät harittas renkaanpintaa katuaa sisäreunoista?
No ihan varmasti muuttuu. Madallettaessahan rengas kääntyy ylhäältä sisemmäs pyöräkoteloon ja sehän kampeaa alhaalta renkaan sisäreunaa katuun. Iskarien vaihto ei vaikuta kulmiin, kun auton korkeus ei muutu.
AP kirjoitti:Muistaakseni vm. 97 tai 98 -> vaaditaan paprut madallusjousista.
-96->, minä jouduin hakemaan paprut kotoa.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: SP:n sivuilta

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

saapasi kirjoitti:
9000LPT kirjoitti:Takapään kantavuus tippuu H&R jousilla ja mulla tuli myös merkintä asiasta rekisteriotteeseen.
Merkinnänhän saa kaikista kulahtaneista osista. Vaihda uudemmat jouset tai paremmat iskarit.
H&R:n jousien kantavuus on pienempi kuin alkuperäisten ja jouset olivat uudet. CC:hen ei vaikuta, mutta CS on sen verran painavampi.

Iskarit ovat konin säädettävät ja katsastuksen aikoihin n.20tkm ajetut.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

AP kirjoitti:Muistaakseni vm. 97 tai 98 -> vaaditaan paprut madallusjousista.

Mitähän papereita mahdat tarkoittaa, jousien hyväksyntä lappuja vai joitain ihan muita?
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Saab900i kirjoitti:
AP kirjoitti:Muistaakseni vm. 97 tai 98 -> vaaditaan paprut madallusjousista.

Mitähän papereita mahdat tarkoittaa, jousien hyväksyntä lappuja vai joitain ihan muita?
jousien hyväksyntä lappuja. tuossa ylempänä on linkki josta saat ne.
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

saapasi kirjoitti:
Saab900i kirjoitti:
AP kirjoitti:Muistaakseni vm. 97 tai 98 -> vaaditaan paprut madallusjousista.

Mitähän papereita mahdat tarkoittaa, jousien hyväksyntä lappuja vai joitain ihan muita?
jousien hyväksyntä lappuja. tuossa ylempänä on linkki josta saat ne.
Juurikin näin
Jontse
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: Ke Huhti 23, 2008 13:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Madallusjousista 9000cs 2.0t vm: 98

Viesti Kirjoittaja Jontse »

Mitenköhän onnistuis muutoskatsastus jos eteen tulee 60mm madaltavat JR:n jouset jotka ei pitäis olla TÛV hyväksytyt vaikka paketissa niin lukikin, taakse tulee sitten 40mm H&R. :)
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 facelift kolkki
Vastaa Viestiin