Tuossa Tonnaris on jälkikäteen asennettu varashälytin merkkiä Gemini
noita hälärin kaukosäätimiä ei saa enää mistään, eli kun se lakkaa toimimasta tai häviää tai menee rikki. Niin ei Saba starttaa
Sitä kyselisin että mikä firma olisi hyvä poistamaan kyseisen hälytys järjestelmän, koska kyseiseen häläriin ei ole asennus kaaviota joten voipi olla aika vaikeaa ottaa poijes
Poisto ei hankalaa jos vaan tiedät missä keskusyksikkö sijaitsee. Seuraat siitä lähteviä johtoja ja kaikki johdot jotka liittyvät auton alkuperäiseen johtosarjaan irrotetaan siististi ja mahdollisesti katkaistut johdot yhdistetään uudelleen. Kovin montaa johtoa ei ei alkuperäiseen johtosarjaan liity.
Mikäli keskusyksikön sijaintia et tiedä niin voin yv:llä kertoa pari (hyvää) arvausta.
Tuossa on myös autovarkaille yläpuolella yleismalkaiset ohjeet hälyn poistamiseksi. Tosin, jos noita alalla olevat ei valmiiksi tiedä niin kannattaa vaihtaa alaa.
OT:na: Kerros Mimmi vähän, mitä seuraava erään hälyjä kauppaavan nettikaupan sivuilta lainattu lause käytännössä tarkoittaa: "Laitteella ei ole VAT-hyväksyntää, mutta se on EU:n ajoneuvojen varkaudenestolaitedirektiivin 56/56 vaatimusten mukainen, joten voit yrittää vaatia VAT-hyväksyntää vastaavat edut kaskovakuutuksestasi EU:n ryhmäpoikkeusasetuksen 358/2003 mukaisesti.."
Mikä tuollainen direktiivi on, mitä se pitää sisällään ja miten se eroaa VAT-hyväksynnästä?
Maailmalla liikkuvan huhun mukaan toiset ovat neuvotelleet käytännössä mihin tahansa hälyyn vakuutusalennuksia. Kuten Mimmi jo asian totesikin ei vat-hyväksytyillä tarvitse vääntää asiasta vakuutusyhtiöiden kanssa.
Itse olen pariin kertaan keskustellut aiheesta vakuutusyhtiössä. Sitä en sitten tiedä onko neuvottelutaidossani vai vakuutusyhtiön myötämielisyydessä asia mennyt metsään, mutta alennuksia ei ole herunut ei-vat-hyväksytyn kanssa.
Minäkin olen vat-hyväksytyn kannalla juuri noiden alennuksien takia. Yleensä ne ovat vielä luotettaviksikin todettuja laitteita. Tosin ketään en katso kieroon jos muunlaisen autoonsa laittaa.
Eipä ole juuri hyötyä ostaa VAT-hyväksyttyä hälytintä, ainakaan vanhempaan autoon. Allekirjoituksen satkuun laitoin ei VAT-hyväksytyn hälyttimen ja vakuutusyhtiöön soittamalla sai saman alennuksen (alle 10e vuodessa) kuten yllä mainittukin. Varkausvakuutuksen omavastuu on sama, kuin VAT-hyväksytyllä hälyttimellä, en nyt muista vaikuttiko edes mitenkään.
Hyöty tuollaisesta alennuksesta lähes nolla, varsinkin kun esim. avitalin maxx1 hälytin, joka on VAT-hyväksytty on ~200e. Halvempi mutta mielestäni paremmilla ominaisuuksilla oleva avital 2300 ~150e luokkaa.
Enemmän omassa tapauksessa olisi siis haittaa kun hyötyä tuosta VAT-hyväksytystä hälyttimestä, siksi ei sellaista ole eikä pelkän VAT-hyväksynnän takia tule...
Juu, ei kovin loogista. Mutta tiedä häntä loppupeleissä jos jotain tapahtuu, onko VAT-hyväksynnällä merkitystä. Ja saahan noihin lähes kaikkiiin hälyihin lisätunnistimia. En kyllä lahtisi hinnan perusteella ostamaan, vaan pikemminkin tarvittavien ominaisuuksien ja lisälaitteiden.. "Kaikki kerätään, kaikki kerätään." Tosin vaikka häly on kuinka hyvä, niin on se pe*kele kumma kun silti harvase viikko venttiilihatut katoaa parempiin käsiin.
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-