Alipaine letkuista.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Alipaine letkuista.
Eli ennen vai jälkeen kaasuläpän?
jakaja, pensapaineen säädin, venttiilikopasta lähtevä pikkuhuohotus letku?
eli mikämitenminne?
jakaja, pensapaineen säädin, venttiilikopasta lähtevä pikkuhuohotus letku?
eli mikämitenminne?
Tuosta vois olla apua, kai. Alimmainen imusarjan päällä menee virranjakajaan, ylemmästä lähtee by-passille ja bensapaineen säätimelle, samalla kohtaa imusarjan kyljestä menee jarrujen alipainetehostimelle että ilmanvaihdon alipainepöntölle. Jostain samalta suunnalta, olikos se jonkun kahden em. kohdan kanssa on samassa sekä sisään kabiiniin ylipainekatkaisijalle että ahtopaineenosoittimelle (eipä siitä alkuperäisestä voi mittarina puhua
) menevä letku.



-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Kiitos. Tämä selvensi asiaal. Itse painin rempan jälkeen korkean tyhjäkäynnin kanssa.
Asensin rempassa venakoppaan sen uuden huohotus nipan. Vanhasta oli se pikkuletkun paikka murtunu poikki. Laitoin sen pikkuletkun kiinni imusarjaan silä seurauksella että tyhjäkäynti nousi.
Myöhemmin selvis kylläki että kaasuvaijeri takertelee ja ei päästä kaasuläppää tarpeeksi kiini jotta rajakytkin napsahtais... Kyse on jostain mm:n osista.
Täytynee kokeilla uudella kaasuvaijerilla. Josko paranis. Tosin motosta ei enään kaasuvaijereit saa.... Siis semmonen jossa kaasuläpän päässä se "puikula kikkare" polkimen seutua en oo kerenny tutkii.
Asensin rempassa venakoppaan sen uuden huohotus nipan. Vanhasta oli se pikkuletkun paikka murtunu poikki. Laitoin sen pikkuletkun kiinni imusarjaan silä seurauksella että tyhjäkäynti nousi.
Myöhemmin selvis kylläki että kaasuvaijeri takertelee ja ei päästä kaasuläppää tarpeeksi kiini jotta rajakytkin napsahtais... Kyse on jostain mm:n osista.
Täytynee kokeilla uudella kaasuvaijerilla. Josko paranis. Tosin motosta ei enään kaasuvaijereit saa.... Siis semmonen jossa kaasuläpän päässä se "puikula kikkare" polkimen seutua en oo kerenny tutkii.
Siellähän on sitten se pieni mutteri joka estää läpän menemästä liian kiinni.. Kannattaa sitä koittaa ruuvata alemmas.DIggItaLLr kirjoitti:Kiitos. Tämä selvensi asiaal. Itse painin rempan jälkeen korkean tyhjäkäynnin kanssa.
Asensin rempassa venakoppaan sen uuden huohotus nipan. Vanhasta oli se pikkuletkun paikka murtunu poikki. Laitoin sen pikkuletkun kiinni imusarjaan silä seurauksella että tyhjäkäynti nousi.
Myöhemmin selvis kylläki että kaasuvaijeri takertelee ja ei päästä kaasuläppää tarpeeksi kiini jotta rajakytkin napsahtais... Kyse on jostain mm:n osista.
Täytynee kokeilla uudella kaasuvaijerilla. Josko paranis. Tosin motosta ei enään kaasuvaijereit saa.... Siis semmonen jossa kaasuläpän päässä se "puikula kikkare" polkimen seutua en oo kerenny tutkii.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
se pieni ruuvi on kaasu läpän perus-asetus.
säädetään ruuvi auki. kierretään sisään päin kunnes ruuvi ottaa vipuun ja siitä vielä 1/3 kierros. lukitaan siihen.
kai sulla on siinä pienessä venttiilikopalle menevässä letkussa takaisku venttiili. turbossa se on aina. ei maksa saabilla paljoa uusi.
säädetään ruuvi auki. kierretään sisään päin kunnes ruuvi ottaa vipuun ja siitä vielä 1/3 kierros. lukitaan siihen.
kai sulla on siinä pienessä venttiilikopalle menevässä letkussa takaisku venttiili. turbossa se on aina. ei maksa saabilla paljoa uusi.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2080
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Ju. Kyllä siinä takaisku on. tosiaan taitaa olla 9-5:an kun on järeempi ku se vanha...
Nii siis kaasuvaijerista, muutama säije jo poikki kaasuläpäm päässtä. ja se muovinen holkki on murtunut (ajat sitten kylläki)...
Mutta mistä saa uusia (uudempi...parempikin) vaijereita. Moto my tätänykyää eoioota. NIIN.. ja tuleeko sen uuden vaijerin mukana se muoviholkkihomma, siis se mistä sitä vaijerii voi säätää, ja se metallinen klipsu joka pitää se muovinholkin paikallaan.?
Nii siis kaasuvaijerista, muutama säije jo poikki kaasuläpäm päässtä. ja se muovinen holkki on murtunut (ajat sitten kylläki)...
Mutta mistä saa uusia (uudempi...parempikin) vaijereita. Moto my tätänykyää eoioota. NIIN.. ja tuleeko sen uuden vaijerin mukana se muoviholkkihomma, siis se mistä sitä vaijerii voi säätää, ja se metallinen klipsu joka pitää se muovinholkin paikallaan.?
ainakin paremmissa pissa pojan taka-iskuissa on myös "paine" kytkin että ei virtaa vapaaseenkaan suuntaan vapaasti että katkaisee varmasti lapon tai jos suuttimet alempana kuin säiliö.antti.hakamaa kirjoitti:kyllä huhtikuussa vielä sai saabilta kun laitoin omaan t16 sen kun vanha vuosi.
ja käyhän siihen vaikka pissapojan takaisku paremman puutteessa.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu