Alipaine letkuista.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Alipaine letkuista.

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Eli ennen vai jälkeen kaasuläpän?
jakaja, pensapaineen säädin, venttiilikopasta lähtevä pikkuhuohotus letku?

eli mikämitenminne?
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

No ainakin bensanpaineesäätimelle menee kaasuläpän jälkeen (turbossa), muista en sitten oo niin varma.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Tuosta vois olla apua, kai. Alimmainen imusarjan päällä menee virranjakajaan, ylemmästä lähtee by-passille ja bensapaineen säätimelle, samalla kohtaa imusarjan kyljestä menee jarrujen alipainetehostimelle että ilmanvaihdon alipainepöntölle. Jostain samalta suunnalta, olikos se jonkun kahden em. kohdan kanssa on samassa sekä sisään kabiiniin ylipainekatkaisijalle että ahtopaineenosoittimelle (eipä siitä alkuperäisestä voi mittarina puhua :lol: ) menevä letku.

Kuva
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Kiitos. Tämä selvensi asiaal. Itse painin rempan jälkeen korkean tyhjäkäynnin kanssa.

Asensin rempassa venakoppaan sen uuden huohotus nipan. Vanhasta oli se pikkuletkun paikka murtunu poikki. Laitoin sen pikkuletkun kiinni imusarjaan silä seurauksella että tyhjäkäynti nousi.

Myöhemmin selvis kylläki että kaasuvaijeri takertelee ja ei päästä kaasuläppää tarpeeksi kiini jotta rajakytkin napsahtais... Kyse on jostain mm:n osista.

Täytynee kokeilla uudella kaasuvaijerilla. Josko paranis. Tosin motosta ei enään kaasuvaijereit saa.... Siis semmonen jossa kaasuläpän päässä se "puikula kikkare" polkimen seutua en oo kerenny tutkii.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

DIggItaLLr kirjoitti:Kiitos. Tämä selvensi asiaal. Itse painin rempan jälkeen korkean tyhjäkäynnin kanssa.

Asensin rempassa venakoppaan sen uuden huohotus nipan. Vanhasta oli se pikkuletkun paikka murtunu poikki. Laitoin sen pikkuletkun kiinni imusarjaan silä seurauksella että tyhjäkäynti nousi.

Myöhemmin selvis kylläki että kaasuvaijeri takertelee ja ei päästä kaasuläppää tarpeeksi kiini jotta rajakytkin napsahtais... Kyse on jostain mm:n osista.

Täytynee kokeilla uudella kaasuvaijerilla. Josko paranis. Tosin motosta ei enään kaasuvaijereit saa.... Siis semmonen jossa kaasuläpän päässä se "puikula kikkare" polkimen seutua en oo kerenny tutkii.
Siellähän on sitten se pieni mutteri joka estää läpän menemästä liian kiinni.. Kannattaa sitä koittaa ruuvata alemmas.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

se pieni ruuvi on kaasu läpän perus-asetus.

säädetään ruuvi auki. kierretään sisään päin kunnes ruuvi ottaa vipuun ja siitä vielä 1/3 kierros. lukitaan siihen.

kai sulla on siinä pienessä venttiilikopalle menevässä letkussa takaisku venttiili. turbossa se on aina. ei maksa saabilla paljoa uusi.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

antti.hakamaa kirjoitti: kai sulla on siinä pienessä venttiilikopalle menevässä letkussa takaisku venttiili. turbossa se on aina. ei maksa saabilla paljoa uusi.
Sitä vanhaa ei enää saa, mutta taitanee olla uudesta 9-5:sta, mutta saman asian ajaa.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

kyllä huhtikuussa vielä sai saabilta kun laitoin omaan t16 sen kun vanha vuosi.

ja käyhän siihen vaikka pissapojan takaisku paremman puutteessa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Ju. Kyllä siinä takaisku on. tosiaan taitaa olla 9-5:an kun on järeempi ku se vanha...


Nii siis kaasuvaijerista, muutama säije jo poikki kaasuläpäm päässtä. ja se muovinen holkki on murtunut (ajat sitten kylläki)...

Mutta mistä saa uusia (uudempi...parempikin) vaijereita. Moto my tätänykyää eoioota. NIIN.. ja tuleeko sen uuden vaijerin mukana se muoviholkkihomma, siis se mistä sitä vaijerii voi säätää, ja se metallinen klipsu joka pitää se muovinholkin paikallaan.?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

antti.hakamaa kirjoitti:kyllä huhtikuussa vielä sai saabilta kun laitoin omaan t16 sen kun vanha vuosi.

ja käyhän siihen vaikka pissapojan takaisku paremman puutteessa.
ainakin paremmissa pissa pojan taka-iskuissa on myös "paine" kytkin että ei virtaa vapaaseenkaan suuntaan vapaasti että katkaisee varmasti lapon tai jos suuttimet alempana kuin säiliö.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin