Savut 900c

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
juike
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 19:40
Paikkakunta: Mouhijärvi

Savut 900c

Viesti Kirjoittaja juike »

Hain en löytänyt 8O

Eli eilen ajettiin päivän aikana 700km (ei yhteen pötköön) Pidettiin tupakan mittanen tauko, niin rupesi puskemaan savua putkesta. Meni hetki ja savu loppui, ajattelin että kosteutta kun päästiin perille ja käyttelin autoa ei savua näkynyt ja öljyt ja nesteet on OK!

Sitten sama homma aamulla kun kylmänä käynnistin. Ja nyt oli myös tehot hukassa. Pihasta ei päästy pois kun on ylämäki... No sitten hiukan kaasuttelin paikallaan ja rupesi toimimaan....

Mikähän ihme? Aamulla kuullosti että kävisi kolmella... Ja kun lähti toimiin ni savutteli vielä vähän aikaa... Savu vaaleata.
Juha 1811

Ford Galaxy 2.2TDCI Perheenkuljetin
Nissan Leaf -18
juike
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 19:40
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja juike »

Eikös tuossa pitäisi näkyä öljyissä vettä????
Juha 1811

Ford Galaxy 2.2TDCI Perheenkuljetin
Nissan Leaf -18
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

juike kirjoitti:Eikös tuossa pitäisi näkyä öljyissä vettä????
Ei välttämättä, riippuu missa vuoto on. Mulla vuoti vesikanavasta suoraan sylinteriin, kun kannentiiviste oli siitä kohdin sökö.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Tarkista tulpat, jos joku tulpista tai useampi on kirkkaan valkoinen niin syytä olettaa että päässyt glykolia sekaan.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
juike
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 19:40
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja juike »

Selviääkö tuosta pelkällä pahvin vaihdolla? Helppoa olla 800km:n päässä kotoa :?
Juha 1811

Ford Galaxy 2.2TDCI Perheenkuljetin
Nissan Leaf -18
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

juike kirjoitti:Selviääkö tuosta pelkällä pahvin vaihdolla? Helppoa olla 800km:n päässä kotoa :?
Tästä(kin) löytyy haulla miljoona erilaista mielipidettä. Omasta mielestäni: jos kone ei ole keittänyt, eli kansi on todennäköisesti suora, eikä kannen&lohkon syöpymät ole kovin pahoja, hioisin syöpyneet kohdat sileäksi ja kasaus uusilla tiivisteillä. Näin tein omaan kaasariini, ja ajoin korjauksen jälkeen 100tkm ilman kansiongelmia.

Pointtina tässä siis se, että ei välttämättä (tuuri mukana) tarvitse täydellistä kansiremonttia, jotta saa auton liikenteeseen. Ns. kunnolla tekeminen on sitten kokonaan oma juttunsa.
juike
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 19:40
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja juike »

Sitten vielä kun löytyy Rukan läheisyydestä joku joka vaihtaa sen niin voi matka jatkua
Juha 1811

Ford Galaxy 2.2TDCI Perheenkuljetin
Nissan Leaf -18
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Vettä vain mukaan ja menoksi jos lämmöt pysyy kurissa, ja aja se kotiin
ei se siitä hajoa jos vettä vähän polttaa,muut voivat olla eri mieltä
minä ainakin ajaisin kotiin jos lämmöt pysyy kurissa eli normaalissa
ja paisarin korkki vähän raolleen niin ei tule paineita järjestelmään.
Ari 1622
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Vettä vain mukaan ja menoksi jos lämmöt pysyy kurissa, ja aja se kotiin
ei se siitä hajoa jos vettä vähän polttaa,muut voivat olla eri mieltä
minä ainakin ajaisin kotiin jos lämmöt pysyy kurissa eli normaalissa
ja paisarin korkki vähän raolleen niin ei tule paineita järjestelmään.
Ari 1622
juike
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 19:40
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja juike »

Öh... Pahimmillaan kuinkahan tuossa käy......
Juha 1811

Ford Galaxy 2.2TDCI Perheenkuljetin
Nissan Leaf -18
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Samoin minä ajelisin varovasti kotiin. Kansipahvihan on jo rikki.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

mulla oli kovin samantyyliset oireet kun oli yksi pakoventtiili palanut (99 -84). kylmänä röpötti ikäänkuin kolmella pytyllä, samantyylisesti, ja tehot oli kovin hukassa. lämpimänäkään ei kaikki tehot olleet tallella, ja käynti ei ollut ihan tasaista. samoin puski pakoputkesta huomattavan paljon valkoista.

noilla oireilla kuitenkin ajeltiin muistaakseni useita tuhansia kilometrejä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Minäkin ajaisin, jos kerran ei muuta vikaa ole, ja lämpimänä käy kunnolla. Huolehtii vain, ettei pääse keittämään ja seurailee vettä on järjestelmässä tarpeeksi, eikä ole ilmaa. Ilmailee vaikka matkalla, jos epäillyttää.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ja kun pitää lämpöjä kabiiniin päällä niin huomaa viimeistään koska vesi loppuu kun loppuu lämpimän tulo...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
juike
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 19:40
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja juike »

Jep eli nyt päästy kotiin turvallisesti ja ilman uusia ongelmia. Savutus alkaa kun auto pitkän ajon jälkeen sammutetaan ja hetken päästä jatketaan...

No nyt sitten jonnekkin kone auki ja vika korjuuseen....
Juha 1811

Ford Galaxy 2.2TDCI Perheenkuljetin
Nissan Leaf -18
Vastaa Viestiin