Ei starttaa...(satunnaista)
Ei starttaa...(satunnaista)
Mou,
Kun kääntää avaimesta, niin kaikki muut asiat tapahtuu paitsi startti ei pyöritä. Ei edes naksu.
Tätä tapahtuu todella harvoin. Nytkin kerran koko 2000km reissun aikana.
Minuutin odottelun jälkeen starttasi ihan ok.
Virtalukon pohja? Automaatin neutral-kytkin? Liikuttelin kyllä keppiä edestakaisin, muttei se auttanut starttaamiseen mitenkään.
Hetken odottelun jälkeen lähti normaalisti.
Joskus olen myös ollut havaitsevinaní viiveen startatessa, eli aloittaa starttaamisen vasta noin sekunti sen jälkeen kun avainta on käännetty.
Ideoita?
Auto: 1992 cabriolet OG900 automaatti turbo
Kun kääntää avaimesta, niin kaikki muut asiat tapahtuu paitsi startti ei pyöritä. Ei edes naksu.
Tätä tapahtuu todella harvoin. Nytkin kerran koko 2000km reissun aikana.
Minuutin odottelun jälkeen starttasi ihan ok.
Virtalukon pohja? Automaatin neutral-kytkin? Liikuttelin kyllä keppiä edestakaisin, muttei se auttanut starttaamiseen mitenkään.
Hetken odottelun jälkeen lähti normaalisti.
Joskus olen myös ollut havaitsevinaní viiveen startatessa, eli aloittaa starttaamisen vasta noin sekunti sen jälkeen kun avainta on käännetty.
Ideoita?
Auto: 1992 cabriolet OG900 automaatti turbo
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Huono maadoitus, kokeile starttikaapelilla.
Maadoita moottori suoraan akun miinusnapaan, ja kokeile tuleeko
startti edelleen viiveellä.
Se maadoitusjohto nippu siinä edessä olevassa poikittais palkissa
tuppaa hapettumaan helposti.
Maadoita moottori suoraan akun miinusnapaan, ja kokeile tuleeko
startti edelleen viiveellä.
Se maadoitusjohto nippu siinä edessä olevassa poikittais palkissa
tuppaa hapettumaan helposti.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Joskus muinoin miun Fiesta vittuili ko. tavalla juurikin huonon maadoituksen takia.9000CD23T kirjoitti:Huono maadoitus, kokeile starttikaapelilla.
Maadoita moottori suoraan akun miinusnapaan, ja kokeile tuleeko
startti edelleen viiveellä.
Se maadoitusjohto nippu siinä edessä olevassa poikittais palkissa
tuppaa hapettumaan helposti.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Mulla alkoi temppuileen 99:ssä startti just tuolla lailla. Ei mitään tapahtunut ja uudestaan kokeillessa starttasi, lopussa kyrvähti kokonaan. Kyseessä oli about kolme kuukautta vanha vaihtoboschilainen joten vaihtoon meni. Kävin sitten kyseleen mikä mätti ja solenoidi oli rikki.
Mutta kannattaa kokeilla nuo em. vinkit, kun noita startteja on kurja muuten alkaa ropamaan. Ovat joko pakosarjan tai imusarjan alla. Niistä on kuiten kohtuu helppo käyttää kaapelit irti ja puhdistaa/vaihtaa liittimet.
Mutta kannattaa kokeilla nuo em. vinkit, kun noita startteja on kurja muuten alkaa ropamaan. Ovat joko pakosarjan tai imusarjan alla. Niistä on kuiten kohtuu helppo käyttää kaapelit irti ja puhdistaa/vaihtaa liittimet.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Virtalukonpohja teki tommosta miun 99:ssä. Vaihdoin sen (käytettyyn) ja homma korjautui reiluksi puoleksi vuodeksi. Taas se on tehnyt muutaman kerran. Pitäisi varmaan ostaa uusi se palikka sinne, eikä leikkiä käytettyjen osien kanssa. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Tuohon virtalukon pohjaan tai maadoitukseen kallistuisin kerrotun perusteella.
Maadoitus on helppo tarkistaa.
Tosiaan solenoidikaan ei naksu, mutta tuulettimet jne sammuvat kuten startatessa pitääkin. Startti vain ei pyöri.
Maadoitus on helppo tarkistaa.
Tosiaan solenoidikaan ei naksu, mutta tuulettimet jne sammuvat kuten startatessa pitääkin. Startti vain ei pyöri.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Jos on alkuperäinen startti niin en yhtään ihmettele vaikka olisi solenoidikin menossa.Huikko kirjoitti:Tuohon virtalukon pohjaan tai maadoitukseen kallistuisin kerrotun perusteella.
Maadoitus on helppo tarkistaa.
Tosiaan solenoidikaan ei naksu, mutta tuulettimet jne sammuvat kuten startatessa pitääkin. Startti vain ei pyöri.
Virtalukon pohjakaan ei kyllä mitään ihmeitä maksa.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Hyvä starttimoottori löytyy Jyväskylästä...ja virtalukon pohja....Huikko kirjoitti:Tuohon virtalukon pohjaan tai maadoitukseen kallistuisin kerrotun perusteella.
Maadoitus on helppo tarkistaa.
Tosiaan solenoidikaan ei naksu, mutta tuulettimet jne sammuvat kuten startatessa pitääkin. Startti vain ei pyöri.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Sama virtalukon pohja manuaalissa ja automaatissa. Erona vain se, että automaatissa on vaihdeasennon tunnistinkytkin virtalukon ja solenoidin välissä.
TSI-pistokkeen (sulakerasiassa) kautta voit ohittaa sekä virtalukon että vaihdeasennon tunnistinkytkimen. Sitä kautta voit siis syöttää solenoidille virtaa kun häiriö seuraavan kerran ilmaantuu. Jos starttaa kärppänä, häiriö on virtalukonpohjan - vaihdetunnistimen suunnalla.
TSI-pistokkeen (sulakerasiassa) kautta voit ohittaa sekä virtalukon että vaihdeasennon tunnistinkytkimen. Sitä kautta voit siis syöttää solenoidille virtaa kun häiriö seuraavan kerran ilmaantuu. Jos starttaa kärppänä, häiriö on virtalukonpohjan - vaihdetunnistimen suunnalla.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Kiitos vinkistä. Mistä ja miten siis??? Tyhmä kysyy...Juha96 kirjoitti: TSI-pistokkeen (sulakerasiassa) kautta voit ohittaa sekä virtalukon että vaihdeasennon tunnistinkytkimen. Sitä kautta voit siis syöttää solenoidille virtaa kun häiriö seuraavan kerran ilmaantuu. Jos starttaa kärppänä, häiriö on virtalukonpohjan - vaihdetunnistimen suunnalla.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
TSI-pistoke on sulakerasiassa oleva pyöreä testauspistoke, josta on yhteys jatkuvaan plussaan, maahan, sytytysvirtaan virtalukolta, sytytysimpulssiin sekä startin solenoidiin.
Mutta mikä liitin on mikä, sen valaisemiseen tarvittavaa tietoa ei mulla valitettavasti ole käsillä... eikä muisti nyt pelaa vaikka tuon pistokkeen kautta on tullut autoa starttailtua aina joskus.
Mutta mikä liitin on mikä, sen valaisemiseen tarvittavaa tietoa ei mulla valitettavasti ole käsillä... eikä muisti nyt pelaa vaikka tuon pistokkeen kautta on tullut autoa starttailtua aina joskus.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
ihan hyviä diagnooseja yllä, solenoidin testaamisen vikatilanteessa kyllä panisin etupäähän listaa. Eli kun ei starttaa niin verkkokynällä 12v katsoo tuleeko solenoidille jännite, jos ei tuu siitä sitten katsoo noi purkamista vaativat testaukset edelleen.
Toisaalta toi valojen himmeneminen yms sellainen kyllä kertoo huonosta kontaktista tai huonosta akusta, koska eihän sellaista oikein muuten voi esiintyä, eli katso onko kontaktit kunnossa ja kunnolla kiinni
Toisaalta toi valojen himmeneminen yms sellainen kyllä kertoo huonosta kontaktista tai huonosta akusta, koska eihän sellaista oikein muuten voi esiintyä, eli katso onko kontaktit kunnossa ja kunnolla kiinni
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00