Nopeusmittarin anturi paskana *korjattu, infoa*
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Nopeusmittarin anturi paskana *korjattu, infoa*
Elikkäs elikkäs....
Selvisi eilen nosturilla nopeusmittarin toimimattomuus. Oli kaveri pistäny nopeusmittarin anturin ilmeisesti voimalla, ei taidolla, kiinni vaihdelaatikon kylkeen. Tai sitten se perkele ei ole yhteensopiva tän uudemman lodjun kanssa.
Eli siitä muoviratasholkista, niin rattaasta sorvautunut 4 hammasta pois. vaijeri on ehjä.
Suurin kyssä on että käykö minkä vuosimallin tahansa ratas sinne vaihdelaatikkoon. Vai onko niin että -84 ratas ei toimi -89 laatikon kanssa.... kuntaas -89 laatikossa on eri hammastus jolloin nop.mittari näyttäisi väärin. Tai vaijereissa jotain eroa?????
AUTO= vm-84
LAATikko= vm-89
Miten tästä eteenpäin fiksusti.
Miten muilla on tämä homma onnistunut vaihdelaatikon päivittämisen jälkeen.
EDIT: pientä typoilua
Selvisi eilen nosturilla nopeusmittarin toimimattomuus. Oli kaveri pistäny nopeusmittarin anturin ilmeisesti voimalla, ei taidolla, kiinni vaihdelaatikon kylkeen. Tai sitten se perkele ei ole yhteensopiva tän uudemman lodjun kanssa.
Eli siitä muoviratasholkista, niin rattaasta sorvautunut 4 hammasta pois. vaijeri on ehjä.
Suurin kyssä on että käykö minkä vuosimallin tahansa ratas sinne vaihdelaatikkoon. Vai onko niin että -84 ratas ei toimi -89 laatikon kanssa.... kuntaas -89 laatikossa on eri hammastus jolloin nop.mittari näyttäisi väärin. Tai vaijereissa jotain eroa?????
AUTO= vm-84
LAATikko= vm-89
Miten tästä eteenpäin fiksusti.
Miten muilla on tämä homma onnistunut vaihdelaatikon päivittämisen jälkeen.
EDIT: pientä typoilua
Viimeksi muokannut DIggItaLLr, Ti Elo 14, 2007 23:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Ei edes mitään mutuspekulaatiota??
Itse olen kuullut mutua että vaihteiston ratas olisi erilainen, kuin myöskin vaijeri, eri vuosimalleissa.
Mutta onkos nimenomaan se vaijerin laatikonpuolen pää niin erilainen että se uudemmanmallinen ratasholkki ei passaa siihen vanhaan vaijeriin??
Sviddu... kai sen on vaan kokeiltava ja murphy:iltävä mittarista ja vaijeri uusiksi...
Itse olen kuullut mutua että vaihteiston ratas olisi erilainen, kuin myöskin vaijeri, eri vuosimalleissa.
Mutta onkos nimenomaan se vaijerin laatikonpuolen pää niin erilainen että se uudemmanmallinen ratasholkki ei passaa siihen vanhaan vaijeriin??
Sviddu... kai sen on vaan kokeiltava ja murphy:iltävä mittarista ja vaijeri uusiksi...

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Vaijeri tuskin vaikuttaa välitykseen ja rattaastahan näkee, jos se on erilainen (ellei ole muovi täysin sulanut tai höylääntynyt pois).
EPC:n mukaan tuo ratas on sama ainakin välillä 1986 - 1993. Tuota vanhempia ei ainakaan mun EPC:llä näe, sori.
EPC:n mukaan tuo ratas on sama ainakin välillä 1986 - 1993. Tuota vanhempia ei ainakaan mun EPC:llä näe, sori.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Periaatteessahan tuo voisi toimia. Jos oletetaan että vm-88-89 tuli suuremmat "muutokset", ja jos anturi on sama jo vuodesta -86.Juha96 kirjoitti:Vaijeri tuskin vaikuttaa välitykseen ja rattaastahan näkee, jos se on erilainen (ellei ole muovi täysin sulanut tai höylääntynyt pois).
EPC:n mukaan tuo ratas on sama ainakin välillä 1986 - 1993. Tuota vanhempia ei ainakaan mun EPC:llä näe, sori.
Laitan sekä vaijerin että anturin hakuun, ilmottelen sitten miten sopi/ranetin.
Siis niissä on eri lukumääriä niitä hampaita. senverran mie osaan jeesata asiassa. Olikohan tyyliin yhden hampaan eroja tms.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Välityssuhde muuttuu, jos jommankumman hammaspyörän hammasluku muuttuu.DIggItaLLr kirjoitti:Mutta olettavasti (toivottavasti) välityssuhde on sama... vain hampaat on tiheemmät. Silloinhan näyttämä pysyisi samana.Mertmi kirjoitti:Siis niissä on eri lukumääriä niitä hampaita. senverran mie osaan jeesata asiassa. Olikohan tyyliin yhden hampaan eroja tms.
Muuten menee mittarikin vaihtoon
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Jess. Ratashomma vaihdettu ja tuntuu pelittävän.
Eli eroa vanhan ja uuden välillä on koko laatikossa olevan muovikappaleen verran.
Eli siitä alumiinisesta holkista kaijoilla kiinni, ja kiintarilla pitää kiinni anturin muovipultista niin irtoaa tuo nopeusmittarin vaijerin pää tuosta anturista. Sitten vain vahtaa koko paketin, ja avot. Myöskin kiinnike vaihdelaatikkoon on erilainen. Vaijerit sopivat ristiin.
Nopeuksia ei päästy mittaileen tutkaileen että muuttuko, mutta perstuntuma sanoo että tuntuu stemmaavan, ainakin 60kmh vauhdissa noin, jos kiekkamittarista lueskelee.
Eli eroa vanhan ja uuden välillä on koko laatikossa olevan muovikappaleen verran.
Eli siitä alumiinisesta holkista kaijoilla kiinni, ja kiintarilla pitää kiinni anturin muovipultista niin irtoaa tuo nopeusmittarin vaijerin pää tuosta anturista. Sitten vain vahtaa koko paketin, ja avot. Myöskin kiinnike vaihdelaatikkoon on erilainen. Vaijerit sopivat ristiin.
Nopeuksia ei päästy mittaileen tutkaileen että muuttuko, mutta perstuntuma sanoo että tuntuu stemmaavan, ainakin 60kmh vauhdissa noin, jos kiekkamittarista lueskelee.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Sait pelaamaan...Hienoa..!!!DIggItaLLr kirjoitti:Jess. Ratashomma vaihdettu ja tuntuu pelittävän.
Eli eroa vanhan ja uuden välillä on koko laatikossa olevan muovikappaleen verran.
Eli siitä alumiinisesta holkista kaijoilla kiinni, ja kiintarilla pitää kiinni anturin muovipultista niin irtoaa tuo nopeusmittarin vaijerin pää tuosta anturista. Sitten vain vahtaa koko paketin, ja avot. Myöskin kiinnike vaihdelaatikkoon on erilainen. Vaijerit sopivat ristiin.
Nopeuksia ei päästy mittaileen tutkaileen että muuttuko, mutta perstuntuma sanoo että tuntuu stemmaavan, ainakin 60kmh vauhdissa noin, jos kiekkamittarista lueskelee.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami