virilastusta
virilastusta
mikähän lastu olisi kannattava 2.0 t aut. -02 että saisi vähän enemmän potkua , mutta moottoritakuu säilyisi . missä hintaluokassa kyseinen lastu olisi asennettuna.
9-5 2.0 t aut. vector -02
Miten niin muuttuneet? Käsittääkseni Suomessa on pitänyt jo monta vuotta (en tiedä montako, kun olen niin nuori) ollut sääntönä, että kun moottorin tehoa nostetaan jostain mallisarjan pienempitehoisesta moottorista pitää jarrujen ja alustan olla vastaavaa tehokkaampaa mallia vastaavat. VM02 ei mun käsittääkseni ollut kuin 150hp, 185hp ja Aero 250hp mallit (vai oliko Aero vielä 230hp, se ei tässä ole oleellista). Ja kun Hirschin sarjalla teho nousee 150hp->210hp on verrokkiautona pakostikin Aero. No tokihan se kannattaa tehojen suhteen, autosta tulee täysin erilainen (lue kivampi), mutta Saabin sporttialusta (sama kuin Aerossa) maksaa osien osalta reilu 800 euroa ja jarrujen osat noin 1000 euroa niin kalliiksi se tulee. Vai ymmärsinkö kysymyksen nyt väärin?9-5T kirjoitti:Oliskohan ihan noinkaan tai onko määräykset muuttunut lähi viikkoina? Kannata?uusi93 kirjoitti:Eli 9-5 2.0t vm02 pitää tehdä jarruiltaan ja alustaltaan saman vuoden Aeroa vastaavaksi, joten se ei kaiketi kannata.
Muutoskatsastukseen riittää jonkin Eurooppalaisen katsastusviranomaisen todistus (Suomessa AKE) ja kaikki Hirschin virisarjat on Saksalaisen Tüv:n hyväksymät, joten sillä todistuksella ne saa Suomessakin muutoskatsastettua.Eski kirjoitti:Käytännössä muutoskatsastuksen onnistumisen ratkaisee se, saako Saabilta muutoskatsastuksessa tarvittavan dokumentin (Tuning kit certificate). Tuollaisen dokumentin saa Saabin omaan 185hv virityssarjaan ja ainakin Aeron Hirsch-setteihin, mutta tuosta 2.0t:n Hirsch-viristä en ole varma...
Eski
Jees, näinhän se toki on (tarkemmin ajatellen), että voidaan verrata eri mallivuoden autoihin, mutta mä olin ymmärtänyt että eri faceliftit on eri malleja. Näitä ei AKE:n (puhumattakaan katsastuskonttoreista) puolestakaan aina tulkita ihan johdonmukaisesti.9-5T kirjoitti: Tähän asti vertailuautona on ollut saman mallisarjan auto jossa on ollut saman verran tai enemmän tehoa eikä saman vuoden Aero. En tiedä muuttuiko ensimmäisen faceliftin yhteydessä mallisarja kuten toisessa kävi joten vertailu kohtana voi käyttää ainakin 2.3T 220hv mallia vuodelta -04 ja -05 jolloin muutokset maksaa alta 500e eli etujarrut. Jos ensimmäisessä FL ei muuttunut mallisarja on seuraava vaihtoehto 230hv etujarrut ja urheilualusta 700e sitten kolmas teholuokka 250hv etu ja takajarrut 700e + alusta.
Lähinnä pointtini tuossa laillisuuden tavoittelussa oli, ettei ehkä maksa vaivaa tuon ikäisessä autossa, jos viritys maksaa noin 3000€ (eli Hirsch viritys ovh. 1342 + jarrut 700 + alusta 800 + työt). Mun mielestä noi jarrujen osatkin oli kalliimmat kuin 700, ainakin ohjehinnoiltaan, mutta en sitä nyt pysty tarkistamaan ja varmasti ohjehinnoista saa tingittyä, jos tälläisenkin kasan on niitä ostamassa.
mikan kirjoitti:Loppujen lopuksi siis 2.0t myyntiin ja Aeron ostoon. Kolmesta tonnista on jo ihan hyvä apu tuossa vaihdossa.
t. Mika
Tai sitten aeron ahdin 2.0t:hen ja maptunin/nordicin tms lastu yhdistelmälle.
Ei ole "katulaillinen" mutta milläs jäät kiinni? Maksaa noin 2000€ ja tehoakin tulee lisää 110hp ja vääntöä myös reilusti.
Viimeksi muokannut 2.3i-16, To Kesä 07, 2007 12:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Miksi tuo edes pitäisi muutoskatsastaa esim. Hirschin palikalle. Eihän siinä kärsi kun omatunto, ei se takuuseen vaikuta millään tavalla onko muutoskatsastettu vai ei.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
[quote="uusi93]...Hirsch viritys ovh. 1342 €...[/quote]
Siis mitä tuo kattaa ? Pelkkä ohjelma, vai tuleeko muutakin mukana ? Kysyin ihan mielenkiinnosta täältä dealerilta Aero -03 viriohjelmaa. Tarjoavat ainostaan Hirsch:n ohjelmaa johonkin 800 euron pintaan ja tällä saisi tehoja reippaat 30 hv lisää. Onko hinta mielestänne kohtuullinen ? Minkäs teet kun "nälkä kasvaa syödessä"
Siis mitä tuo kattaa ? Pelkkä ohjelma, vai tuleeko muutakin mukana ? Kysyin ihan mielenkiinnosta täältä dealerilta Aero -03 viriohjelmaa. Tarjoavat ainostaan Hirsch:n ohjelmaa johonkin 800 euron pintaan ja tällä saisi tehoja reippaat 30 hv lisää. Onko hinta mielestänne kohtuullinen ? Minkäs teet kun "nälkä kasvaa syödessä"

MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Tuskinpa saat 800 euroon Hirschin 30 hv:täSiis mitä tuo kattaa ? Pelkkä ohjelma, vai tuleeko muutakin mukana ? Kysyin ihan mielenkiinnosta täältä dealerilta Aero -03 viriohjelmaa. Tarjoavat ainostaan Hirsch:n ohjelmaa johonkin 800 euron pintaan ja tällä saisi tehoja reippaat 30 hv lisää. Onko hinta mielestänne kohtuullinen ? Minkäs teet kun "nälkä kasvaa syödessä"

Hirsch:in 9-5 aeron 30 hv:n viriin tulee uusi ohjelma, pakoputkisto katilta loppuun asti,uusi cuuleri, imuputkisto,ilmanputsari.
Hinta saksassa ilman asennusta 4.300 e
Part number
E280008211
Description
Performance upgrade kit including:
intercooler, air filter system, intake, exhaust system and software.
With Saab Original factory warranty.
Price
EUR4,300.00, incl. VAT
Price excluding installation.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
No jopas jotakin. Onpahan kallis setti
. Mitä tuolla pelkällä ohjelmistolla sitten saisi aikaan ? Kannattaako edes ?
Vertailun vuoksi kaivoin Maptunin stage3:n (~285hv) esiin ja valuuttamuunnoksella sain miellyttäviä lukemia eli n.1500€+verot+asennus. Tämän sentään löysin netistä. Miksi en löydä Hirsch:stä muuta kuin yleistietoa netistä?

Vertailun vuoksi kaivoin Maptunin stage3:n (~285hv) esiin ja valuuttamuunnoksella sain miellyttäviä lukemia eli n.1500€+verot+asennus. Tämän sentään löysin netistä. Miksi en löydä Hirsch:stä muuta kuin yleistietoa netistä?

MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Valitettavasti Aerosta ei pelkällä "lastulla" saa lisää oikeita hevosvoimia. Lisää vääntöä keskikierrosalueelle kyllä, mutta ei sellaista lisätehoa josta olisi iloa / apua ns. suuremmisssa nopeuksissa. Todellinen pitempään (esim. pitkäkestoisessa kovassa moottoritieajossa) käytettävissä oleva lisäteho vaatii sellaisia hardismuutoksia joita Hirschin 280 hv setti sisältää.