virranjakaja turboon.
virranjakaja turboon.
Terve, kokeilin tossa hakemalla etsiä mutta en ainakaan löytänyt suoraa vastausta ongelmaan.
edit: eli mikä virranjakaja käy tähän vuosimalliin, onko turbolla joku oma malli tähän vai miten...?
900 vm 86 t16
Auto jätti starttaamatta yllättäen noin viikko sitten kun olin korjaillut intercoolerin kiinnityksiä ja löysin vian hall-anturin johoista (virranjakajan sisältä musta johto rispaantunut poikki). Vaihoin puolan vianetsinnän yhteydessä ja bensavika se ei ollut. Tein hätäratkasun kun tää auto on edelleen mulle henkireikä ja tinasin johdot (virranjakajan ja hall-anturin kannan välissä) takas yhteen ja löin oranssin eristemassan päälle ja hyvin pelaa kunnes löydän aikaa ruveta vaihtaa koko virranjakajaa.
Viikko sitten auto nykäsi pari kertaa aika pahanolosesti ahtojen noustua sinne keltasen osion puoleenväliin mutta ei muuta. Tänään se sitten ohitustilanteessa nykäs taas pari kertaa kunnolla ja sammu samantien eikä ees lupaa käynnistyä. Nyt on varmaan edessä koko virranjakajan vaihto. Nyt vaan ongelmaksi tulee se että mikä virranjakaja käy tohon t16 sillä varaosahaku.fi ei ainakaan löydä samalla varaosanumerolla kulkevaa kapistusta. Tuolta bossin varaosahausta sellanen löytyy (sama mikä (EPC:stä). Mutta jos marssin romuttamolle mistä vehkeestä rupeen ettii luovuttajaa? Saako ees noihin virranjakajiin jotain korjaussarjaa mihin kuuluu tää hall-anturin johotkin? En ole vielä ehtinyt koskaan tutkailla sitä sisältä sen paremmin.
edit: eli mikä virranjakaja käy tähän vuosimalliin, onko turbolla joku oma malli tähän vai miten...?
900 vm 86 t16
Auto jätti starttaamatta yllättäen noin viikko sitten kun olin korjaillut intercoolerin kiinnityksiä ja löysin vian hall-anturin johoista (virranjakajan sisältä musta johto rispaantunut poikki). Vaihoin puolan vianetsinnän yhteydessä ja bensavika se ei ollut. Tein hätäratkasun kun tää auto on edelleen mulle henkireikä ja tinasin johdot (virranjakajan ja hall-anturin kannan välissä) takas yhteen ja löin oranssin eristemassan päälle ja hyvin pelaa kunnes löydän aikaa ruveta vaihtaa koko virranjakajaa.
Viikko sitten auto nykäsi pari kertaa aika pahanolosesti ahtojen noustua sinne keltasen osion puoleenväliin mutta ei muuta. Tänään se sitten ohitustilanteessa nykäs taas pari kertaa kunnolla ja sammu samantien eikä ees lupaa käynnistyä. Nyt on varmaan edessä koko virranjakajan vaihto. Nyt vaan ongelmaksi tulee se että mikä virranjakaja käy tohon t16 sillä varaosahaku.fi ei ainakaan löydä samalla varaosanumerolla kulkevaa kapistusta. Tuolta bossin varaosahausta sellanen löytyy (sama mikä (EPC:stä). Mutta jos marssin romuttamolle mistä vehkeestä rupeen ettii luovuttajaa? Saako ees noihin virranjakajiin jotain korjaussarjaa mihin kuuluu tää hall-anturin johotkin? En ole vielä ehtinyt koskaan tutkailla sitä sisältä sen paremmin.
Viimeksi muokannut turpourpo, Su Elo 05, 2007 21:20. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Öö, pitää kysyä että osaa neuvoa oikein.. Eli pyörähtääkö moottori kerran muutaman jos näin on voi vika olla virranjako-ohjainyksikössä, tai sitten virranajakaja tai tulpat, puola on aika harvinainen vika. Kehotan hakemaan uuden virranjako-ohjainyksikön.
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Joo sori epäselvyyksistä, moottori ei ees lupaa, startilla voi vaan jurrata vaikka sulamispisteeseen asti. Viimeks löysin ton vian siten että, kaveri jurras starttia ja vahingossa söhäsin siihen hall-anturin kantaan ja hörähti käyntiin ja sammu samantien.
Mitä tarkoitat muuten tuolla virranjako-ohjaimella?
Mitä tarkoitat muuten tuolla virranjako-ohjaimella?
Lähetän sulle kuvia siitä jossain vaiheessa.. Suosittelen virranjakajan vaihtoa hall-anturin kera tulppien uusiminen, ja virranjako-ohjaimen vaihtoa. Itselläni oli hieman samantyyppinen vika ysikymppis moottori pyörähti mut ei kipinää vaihdoi virranjako-ohjainyksikös johan hörähti.. Mut lähetän jossain vaiheessa niitä kuvia..
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Moi! Ei ole tietenkään kuvaa sitten saatavilla siitä konehuoneesta nyt justiinsa ja auto on tuolla kaauuukana. Et kuitenkaan tarkoita sitä sytytysmoduulia siellä vasemman etupyörän kotelon yläpuolella? Sellasta lättänää bossin rautakimpaletta?
Tietääkö kukaan muu että onko tällä virranjakajan varaosanumerolla mitää merkitystä ton yhteensopivuuteen kunhan muuten palikat sopii yhteen ja on hall-anturi kiinni?
Tietääkö kukaan muu että onko tällä virranjakajan varaosanumerolla mitää merkitystä ton yhteensopivuuteen kunhan muuten palikat sopii yhteen ja on hall-anturi kiinni?
Siis jakajan pitää olla turbo16:sta, jos haluat päästä helpolla. Vaparin jakajaa siihen voi toki tarjota, mutta sitten pitäisi puukottaa sisuskaluista se keskipakopuoli pois. Lisäksi vielä murheena on ne EZK-mallin jakajat, joissa ei ole sisuskaluja. Semmosesta et saa tekemälläkään jakajaa tohon.turpourpo kirjoitti:Moi! Ei ole tietenkään kuvaa sitten saatavilla siitä konehuoneesta nyt justiinsa ja auto on tuolla kaauuukana. Et kuitenkaan tarkoita sitä sytytysmoduulia siellä vasemman etupyörän kotelon yläpuolella? Sellasta lättänää bossin rautakimpaletta?
Tietääkö kukaan muu että onko tällä virranjakajan varaosanumerolla mitää merkitystä ton yhteensopivuuteen kunhan muuten palikat sopii yhteen ja on hall-anturi kiinni?
Muistelen, että uuden hall-anturin mukana ainaskin 8-tappiseen tuli myöskin uusi liitin. Maksoi vaan aika kivan summan. Jotakin 60euron luokkaa. Ehkäpä 16-tappiseenkin saa uutta anturisarjaa autotarvikeliikkeestä?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ainakin 8-venttiilisissä vaparikoneissa on Hall-liittimiä kahdenlaisia, jotka eivät ole yhteensopivia. Päältäpäin katsottuna ero ei ole suuri. Kannattaa siis vertailla liittimiäkin ennen vaihtoa, jos aikoo kokeilla eri osanumerolla olevaa jakajaa. Liittimen malli vaihtui joskus -87/88 tienoilla.
RJK
RJK
Kyllä juuri sitä "lätyskää". Ainut asia miksei oma saapas ole käynnistynyt, mutta joku saabista sanoikin tuossa aikaisemmin että turboon kuuluisi hommatta oma ohainyksikkö..turpourpo kirjoitti:Moi! Ei ole tietenkään kuvaa sitten saatavilla siitä konehuoneesta nyt justiinsa ja auto on tuolla kaauuukana. Et kuitenkaan tarkoita sitä sytytysmoduulia siellä vasemman etupyörän kotelon yläpuolella? Sellasta lättänää bossin rautakimpaletta?
Tietääkö kukaan muu että onko tällä virranjakajan varaosanumerolla mitää merkitystä ton yhteensopivuuteen kunhan muuten palikat sopii yhteen ja on hall-anturi kiinni?

Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Kiitoksia vastauksista! Sain ne vastaukset mitä halusinki tietää. Eli pitää metsästää vaan se t16 virranjakaja missä samanlainen hall-anturin kanta ja jos ei toimi niin sitten sytytysmoduuli vaihtoon. Löysin jotain mainintaa että on ainakin JOSKUS saanut sitä korjaussatsia eli käytännös sisuskalut sinne mutta eräästä kröhöm merkkivaraosaliikkeestä ei vastattu koko päivänä ja jollekki eukolle jätin soittopyynnön kun "pojilla on kiirettä".
Toi t16 virranjakaja ei vaan näytä olevan kauheen yleinen kapine, pakko se on kai ostaa uus ja hintakin on varmaa aika suolanen. Motonetistä näemmä löyty jotain palikkaa ja siittä voi päätellä jotain hintahaarukkaa.
Toi t16 virranjakaja ei vaan näytä olevan kauheen yleinen kapine, pakko se on kai ostaa uus ja hintakin on varmaa aika suolanen. Motonetistä näemmä löyty jotain palikkaa ja siittä voi päätellä jotain hintahaarukkaa.