900i n-y -k-i-i-i

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
Gouldenwind
"Hirsch"
Viestit: 906
Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
Paikkakunta: PORI

900i n-y -k-i-i-i

Viesti Kirjoittaja Gouldenwind »

kaasua painettaessa nyppii ja vrk.seisseenä (kylmänä) ei jaksaisi käydä Polttoainesuodatin???!! 8O

tiedot: 900i 16v. -93
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Onko öljytikku kunnolla?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2078
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

onko kaikki alipaine letkut kiinni kunnolla ja imusarjassa olevat alipainelähtöjen kumiholkit kunnossa. niin kuin myös venttiilikopan huohotin letkun holkki.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

Tulpan, tulpanjohtojen, virranjakajan, seosten tarkistus jos ei edellä mainituista löydy mitää? oikeaa bensaa? :P
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

-saab_85 kirjoitti:Tulpan, tulpanjohtojen, virranjakajan
Omassa 16V satkussa tuo kyllä auttoi nykkimisen vastaan!
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Avatar
Gouldenwind
"Hirsch"
Viestit: 906
Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Gouldenwind »

tutkimukset vielä kesken , mutta kansi oli hieman hapettunut, tosin ne kaikki vaihdettu alkuvuodesta eikä paljoa ole ajeltu 8O no todella hyvä jos niinkin halvalla pääsisi! kun toi meen kakkos auto toijota edessä isot rempat niin ei nyt samaan aikaan toivoisi isoa remppaa.
Pörssi näin kesän lopussa aika EMPTY :oops:
Vaihdetaan joka syksy ja kevät nuo sytkä osat ettei tulsii ongelmia kun eivät paljoa maksa siksi ei tullut heti niitä epäiltyä :oops: Kiitos Kaikille avusta!!
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kyllä nuo virranjakajan kamat kestää yleensä pari vuotta. Kannattaa ostaa aitoja bosch-osia sinne jakajaan. Meikäläisellä on ainakin vain hyvää sanottavaa niistä. Eikä tuo aito boschin jakajan kansi taida mitään kamalia maksaa. Olikohan 16euroa tms?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2078
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

kestää joo useamman vuoden nuo pyörin ja kansi.

niinkuin myös alkuperäiset tulpan johdot.

kokemuksella 400tkm kohta takana ja alkuperäiset sytytyspiuhat edelleen.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
Gouldenwind
"Hirsch"
Viestit: 906
Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
Paikkakunta: PORI

Re: 900i n-y -k-i-i-i

Viesti Kirjoittaja Gouldenwind »

no tänään mysteeri(ilmeisesti) selvisi tuomio: Ilmamassamittari Ja Lambra.
Vaihdettiin lambra ja toimii paremmin, mutta tuota ilmamassamittaria etsiskelen vielä jos löytyisi jostain kun alkuperäinen maksaa 700€ :oops: :oops:
Chek Ingine -valo palaa edelleen. Heti kun otettiin vikakoodit pois se kävi ihan karmeasti, ne puhui jotain että se alkaa oppimaan se aivoboxi jotain säätämisiä, ajattelin että ei näin wanha enää mitään opi :lol: . tallainen tarina tämä . sanoivat että tämä 16V-93 on ollut oikeen murheenryyni paljon vikoja..(oli SAAB-korjaamo..)
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: 900i n-y -k-i-i-i

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

http://www.varaosahaku.fi/index.php?ind ... id=3739047
tuossa ainakin olisi immu, ei nyt halvaksi voi sanoa muuta kuin tuohon uuteen verrattuna...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 900i n-y -k-i-i-i

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Gouldenwind kirjoitti:no tänään mysteeri(ilmeisesti) selvisi tuomio: Ilmamassamittari Ja Lambra.
Vaihdettiin lambra ja toimii paremmin, mutta tuota ilmamassamittaria etsiskelen vielä jos löytyisi jostain kun alkuperäinen maksaa 700€ :oops: :oops:
Chek Ingine -valo palaa edelleen. Heti kun otettiin vikakoodit pois se kävi ihan karmeasti, ne puhui jotain että se alkaa oppimaan se aivoboxi jotain säätämisiä, ajattelin että ei näin wanha enää mitään opi :lol: . tallainen tarina tämä . sanoivat että tämä 16V-93 on ollut oikeen murheenryyni paljon vikoja..(oli SAAB-korjaamo..)
Eikös tuo ole halpa immu kun sentään rahalla saa.... :mrgreen: :mrgreen:

Motosta

Ilmamassamittari Bosch 0280212019 2,1iKat-16V (B212I). . . 28-3374 124.00
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: 900i n-y -k-i-i-i

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

oho, ompas laskenut motossa hinta, kun viimeksi olen aikaa sitten katsonut niin oli vähän vajaa 300e!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: 900i n-y -k-i-i-i

Viesti Kirjoittaja Eero »

No nyt alkoi saapeille uusi elämä jos mittarit on noin halpoja. Muutama vuosi taa päin ei tullut kysymykseenkää ostaa uutta kun hinnat oli ihan pimeitä ettei ollut reilusti yli kolmesataa...
mikkoimp kirjoitti:oho, ompas laskenut motossa hinta, kun viimeksi olen aikaa sitten katsonut niin oli vähän vajaa 300e!
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24620
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 900i n-y -k-i-i-i

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

sattuu vaan tuossa versiossa olevan edullinen immu....! harmi.....

biltemakin myy halpoja immuja ,mutta ei saabbiin.....

Ilmamassamittari Bosch 0280212013 2,0iKat-16V/TurboKat-16V 28-3365 294.00 ??? P50
0280212013 on B202I/B202L, ei B202LTT=matalapaineTurbo!!! 28-3365 294.00 ??? P50
Ilmamassamittari Bosch 0280212017 2,0i-16V/Turbo-16V 89--. 28-3373 434.00 ??? P50
0280212017 on B202I/B202L, ei Kat/matalapaineTurbo!!. . . 28-3373 434.00 ??? P50
Ilmamassamittari Bosch 0280212019 2,1iKat-16V (B212I). . . 28-3374 124.00 ???
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin