Aktuaattorin säätötangon sokka - minkälainen??

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Aktuaattorin säätötangon sokka - minkälainen??

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Eli onko teillä kuvaa kyseisestä osasta minun autossani, jossa on kait tuo T25??? Ja autohan siis on vm. -94 oleva Saab SE 2.0 Turbo.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Siinä on semmonen ihan tavallinen lukkoprikka. Vanhasta autosta ei kyllä ainakaan ehjänä saa irti, joten uusi taskuun jos irrottaa meinaa. Joillain voi olla siinä tapin reijässä jotain sinettilankaakin, mulla ei ollut (enää). Ja mulla se prikka mureni ihan basaksi aktuaattorin vaihdon yhteydessä, joten korvasin sen tavallisella naulalla jonka saa siihen kiinniketapin päässä olevasta reijästä näppärästi lävistettyä.

Tommönen kuin kuvassa keskellä (löytypäs sattumalta kuukkelilla kuvakin, flipperin osasta)
Kuva
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

...

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Juu, tuollaista epäillinkin ja sain sen irti, mutta oli ymmärrettävästi ensikertalaiselle vähän tuskaista. Vanha rikka särkyi sitä uudestaan asennettaessa. Itsekin laitoin naulan siihen ja tuntuu jotenkin selvästi järkemmältä.

Perusahot oli aluksi 0,45-0,48 baaria ja sain loppujen lopuksi sinne johonkin 0,42-0,43 baariin, eli nyt ne olisivat jo siedettävät, mutta tuo autoni vaan tuntuu ahtojen osalta seilailevan (0,5-n. 1,0 baaria). Eli mitä olen lukenut, kun Deportivolla on ilmeisesti samanlaisia onkkelmia, että kyseessä on aktuaattori eli sen vaihtoa voisi alkaa tässä suunnittelemaan. Laittaisi samalla kertaa järeämmän, jos vielä myöhemmin laittaa sen Stage 1 :n. Pitänee myös tarkastaa IC:kin tässä jossain vaiheessa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Kuullostaa saman tyyppiseltä jutulta kuin deportivolla. Pitäiskö teidän testata toistenne autona, että käyttäytyykö samallalailla. Eikös kaksin aina kaunihimpi...
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

...

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Joo, olisihan se mielenkiintoista nähdä, miten toisellakin pelailee kaara samanlaisessa tilanteessa. 8) Itse asustelen täällä Oulun seudulla ja olisihan ne heinäkuun lopulla virallinen miitinki täällä Oulussa, niin silloin voitaisiin katella.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Vastaa Viestiin