Aktuaattorin säätötangon sokka - minkälainen??
Aktuaattorin säätötangon sokka - minkälainen??
Eli onko teillä kuvaa kyseisestä osasta minun autossani, jossa on kait tuo T25??? Ja autohan siis on vm. -94 oleva Saab SE 2.0 Turbo.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Siinä on semmonen ihan tavallinen lukkoprikka. Vanhasta autosta ei kyllä ainakaan ehjänä saa irti, joten uusi taskuun jos irrottaa meinaa. Joillain voi olla siinä tapin reijässä jotain sinettilankaakin, mulla ei ollut (enää). Ja mulla se prikka mureni ihan basaksi aktuaattorin vaihdon yhteydessä, joten korvasin sen tavallisella naulalla jonka saa siihen kiinniketapin päässä olevasta reijästä näppärästi lävistettyä.
Tommönen kuin kuvassa keskellä (löytypäs sattumalta kuukkelilla kuvakin, flipperin osasta)

Tommönen kuin kuvassa keskellä (löytypäs sattumalta kuukkelilla kuvakin, flipperin osasta)

Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
...
Juu, tuollaista epäillinkin ja sain sen irti, mutta oli ymmärrettävästi ensikertalaiselle vähän tuskaista. Vanha rikka särkyi sitä uudestaan asennettaessa. Itsekin laitoin naulan siihen ja tuntuu jotenkin selvästi järkemmältä.
Perusahot oli aluksi 0,45-0,48 baaria ja sain loppujen lopuksi sinne johonkin 0,42-0,43 baariin, eli nyt ne olisivat jo siedettävät, mutta tuo autoni vaan tuntuu ahtojen osalta seilailevan (0,5-n. 1,0 baaria). Eli mitä olen lukenut, kun Deportivolla on ilmeisesti samanlaisia onkkelmia, että kyseessä on aktuaattori eli sen vaihtoa voisi alkaa tässä suunnittelemaan. Laittaisi samalla kertaa järeämmän, jos vielä myöhemmin laittaa sen Stage 1 :n. Pitänee myös tarkastaa IC:kin tässä jossain vaiheessa.
Perusahot oli aluksi 0,45-0,48 baaria ja sain loppujen lopuksi sinne johonkin 0,42-0,43 baariin, eli nyt ne olisivat jo siedettävät, mutta tuo autoni vaan tuntuu ahtojen osalta seilailevan (0,5-n. 1,0 baaria). Eli mitä olen lukenut, kun Deportivolla on ilmeisesti samanlaisia onkkelmia, että kyseessä on aktuaattori eli sen vaihtoa voisi alkaa tässä suunnittelemaan. Laittaisi samalla kertaa järeämmän, jos vielä myöhemmin laittaa sen Stage 1 :n. Pitänee myös tarkastaa IC:kin tässä jossain vaiheessa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
...
Joo, olisihan se mielenkiintoista nähdä, miten toisellakin pelailee kaara samanlaisessa tilanteessa.
Itse asustelen täällä Oulun seudulla ja olisihan ne heinäkuun lopulla virallinen miitinki täällä Oulussa, niin silloin voitaisiin katella.

#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003