yhtäläisyydet imusarjoissa 2,1-> 2,0

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

yhtäläisyydet imusarjoissa 2,1-> 2,0

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

onko 2,1 ja 2,0:lan imusarjat, suuttimet ja tyhjä käynti moottori samat.

suuttimet näyttäs olevan ainakin siniset 2,1:sessä ja 2,0:sa taas keltaiset.

suuttimien vastuksissa on eroa 0,5 ohm:a
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Suuttimet virtaukseltaan samat vaikka eriväriset, tyhjäkäyntimoottori ja imusarjat erilaiset. 2.1 imusarjassa isommat kanavat, tk-moottori eri saman vuosimallin 2.0 ja 2.1 johtuen eri moottorinohjauksesta (2.4 vs 2.4.2 LH)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

mieten on toimiiko tuo 2,0:lan vm.90 tkm tuossa 2,1 vm.92:sa
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

ilmeisesti on myös eri johtosarjat näissä ruiskutus järjestelmissä?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei sovi tyhjäkäyntimoottori, väärä määrä pinnejä. Johtosarja on erilainen, mutta muokattavissa sopimaan jos haluaa nähdä vaivaa ja tietää mitä tekee.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

ilmeisimmin eivät sovi 2,1:sä kolminapainen liitin.

mites tuo imusarjan riiviste onko niissä eroja näissä moottoreissa?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

tarkoituksena laittaa tuohon 2,1 seen -90 mallin 2,0.

suunnittelen vain että mitä noista osista kummastakin laitan.

tuossa 2,0 vaan on lähes uusi tyhjäkäynti moottori. siitä ei ole nyt tähän apua.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

ilmeisesti kannattaa laitta nyt sitten pelkästään tuo 2,0 moottori ja loput tusta 2,1sestä
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Imusarjan tiiviste on luonnollisesti eri, mutta vähän vuolemalla saa 2.0 tiivisteestä sopivan. Noita 2.1 tiivisteitä tuntuu löytyvän vähän huonosti tarvikeliikkeistä.

Järkevintä voisi olla laittaa loput 2.0 koneesta mutta imusarja ja kansi 2.1 koneesta. Tai sitten myydä kansi ja imusarja ja laittaa 2-litrainen kone sellaisenaan kaikkineen. Ei noilla sinänsä niin suurta eroa ole, etteikö lambdakorjaus saisi hommaa hoidettua vaikka olisi vähän sekava paketti. 2.1 kannella ja 2,0 alakerralla tosin puristukset hieman laskevat.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

tuosta 2,1 moottorista ei saa mitään käytettyä se on tuhoutunut täysin.

ostin auton moottori vikaisena.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Laita siinä tapauksessa 2,0 moottori ruiskuineen päivineen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

tarkoituksena on laittaa tuo kokonainen 2,0 moottori.

ehän se ruisku sitä tiedä että on 0,1 pienenpi.

vai onko joku eri mieltä toimivuudesta.

eikös tuossa 2,1:sä ole kehittyneenpi versio jetronikista?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

oma hommansa siinä on vaihtaa koko johtosarja.

mutta jos toimivuudesta ei ole varma niin se kyllä varmaan kannattas vaihtaa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

motonetissä näytti ainakin olevan tuota 2,1:sen imusarjan tiivistettä. se siis tuohon mitä ilmeisemmin passaa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Motonetin 2.0 2.1 ja 2.3 imusarjan tiivisteet oli kaikki tasan samanlaisia viime talvena kun konetta rakentelin..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Vastaa Viestiin