
Eskin Aero-projekti
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Siistin näköistä työtä, kaikin puolin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Operaatio ryssämutkan poisto osa 3: downpipen asennus

Ryssämutkan poisto alkoi avaamalla pinnapultit ja yksi tietenkin katkesi ahtimeen sopivasti ja toisesta meni kierteet...

Eipä muuta kuin ahtimen pääty irti, onneksi nämä mutterit aukesivat hyvin pillillä lämmittämällä.

Näin saatiin katkennut pultti poistettua. Tilalle tulikin sitten 10mm kierteet.

Pari vuotta vanha JT:n hormin liitokset olivat kunnolla jumissa, mutta lopulta putki saatiin irti. Joustopala päätettiin asentaa tuohon suoraan putkeen. Putkesta katkaistiin joustopalan mittainen pala pois.

Ja sitten joustopala kiinni katkaistuun putkeen.

Välillä testattiin miten 20" vanteet sopisivat Aeroon

Ahtimen päätypalikka takaisin paikalleen.

Sitten päästiinkin jo sovittamaan downpipeä.
Sitten homma alkoikin vastustamaan oikein kunnolla. JT:n suora putki, johon joustopala lisättiin ei suostunut menemään paikalleen millään... Putki roikkuu nyt alhaalla ja vuotaa kuin seula...
Eski

Ryssämutkan poisto alkoi avaamalla pinnapultit ja yksi tietenkin katkesi ahtimeen sopivasti ja toisesta meni kierteet...

Eipä muuta kuin ahtimen pääty irti, onneksi nämä mutterit aukesivat hyvin pillillä lämmittämällä.

Näin saatiin katkennut pultti poistettua. Tilalle tulikin sitten 10mm kierteet.

Pari vuotta vanha JT:n hormin liitokset olivat kunnolla jumissa, mutta lopulta putki saatiin irti. Joustopala päätettiin asentaa tuohon suoraan putkeen. Putkesta katkaistiin joustopalan mittainen pala pois.

Ja sitten joustopala kiinni katkaistuun putkeen.

Välillä testattiin miten 20" vanteet sopisivat Aeroon


Ahtimen päätypalikka takaisin paikalleen.

Sitten päästiinkin jo sovittamaan downpipeä.
Sitten homma alkoikin vastustamaan oikein kunnolla. JT:n suora putki, johon joustopala lisättiin ei suostunut menemään paikalleen millään... Putki roikkuu nyt alhaalla ja vuotaa kuin seula...

Eski
No niin PCS:n Pete näksäytti putken paikalleen... Parasta tuohon olisi vielä tehdä jonkinlainen kannatin putken alkupäähän, kun se alkuperäinen vaihdelaatikon kannake ei oikein sovi tuohon 3 tuuman ränniin... Sellainenkin ongelma vielä on, että tuo turbon ja putken laipan välinen liitos vuotaa etureunasta, eli kohti syyläriä pukkaa kuumaa pakokaasua. Voisikohan siihen väliin virittää jonkinlaista tiivistettä, vai millä sen saa pitämään..? Sen verran tuli kuitenkin kokeiltua kulkupuoltakin, että turbiini tuntuu heräävän hieman aikaisemmin ja herkemmin kuin ryssämutkalla...
Eski
Eski
Onkos tuo se twin spark sitten kun näyttäisi jakajakin olevan vielä paikallaan (ja kumma kyllä tulpan johdotkin näyttäisivät menevän kasetin alle...). Paljos jouduit leikkelemään di-kassusta pois että sait tulpat mahtumaan? Plug&Play viripurkki näyttäisi olevan normi APC-boksi Spedepartsin Steg 1-asentoon vääntelemillä potikoilla.carimat kirjoitti: Plug&Play Viripurkki...DI kasetti og:hen...mitä mitä ihmettä![]()
![]()
![]()
Kerros lisää
Alkaa näes mopo keuliin jo täällä
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Ihan porakoneella pyöritettävällä pienellä messinkiharjalla pyyhkäisin vanhat maalit ja ruosteet pois pinnasta ja pesin jarrukliinerillä ennen maalausta. Tuota maalia pitää laittaa tosi ohuelti ja se kuivaa lopullisesti vasta kun sitä lämmitetään tunti +230 asteessa.JuHem kirjoitti:Hyvän näköinen. Toivottavasti maali pysyy.
Millä putsasit pinnan? Hiekkapuhaltamallako?
Se on ilmeisesti jostain vanhasta tonnarista...Tri-Lo kirjoitti:Tuon "DI"kasetin kansi ihmetytti saab-tekstineen, onko ihan jotain protoja vai mikä?
Eski