Eskin Aero-projekti

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
frost
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 15:45
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja frost »

Yllättävän hyvä siitä vain tuli, kun ottaa tekijät huomioon :D
-Kimmo- "Motivoitunut saabisti"
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

mitä vielä, paikkakunnan parhaat saab- sepät :D

sehän näyttää varsin tukevalta ja toimivalta ja kohta aerokin potkii villihevosen lailla 8)
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Siistin näköistä työtä, kaikin puolin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Näyttää aika sukkulalta.. :D Aero vanteet ja autossa on muutenkin niin vähän mitään ei hopeista.. Mutta makea on, ja vielä turbokin.. 8) 8) :arrow:
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Operaatio ryssämutkan poisto osa 3: downpipen asennus

Kuva
Ryssämutkan poisto alkoi avaamalla pinnapultit ja yksi tietenkin katkesi ahtimeen sopivasti ja toisesta meni kierteet...

Kuva
Eipä muuta kuin ahtimen pääty irti, onneksi nämä mutterit aukesivat hyvin pillillä lämmittämällä.

Kuva
Näin saatiin katkennut pultti poistettua. Tilalle tulikin sitten 10mm kierteet.

Kuva
Pari vuotta vanha JT:n hormin liitokset olivat kunnolla jumissa, mutta lopulta putki saatiin irti. Joustopala päätettiin asentaa tuohon suoraan putkeen. Putkesta katkaistiin joustopalan mittainen pala pois.

Kuva
Ja sitten joustopala kiinni katkaistuun putkeen.

Kuva
Välillä testattiin miten 20" vanteet sopisivat Aeroon :D

Kuva
Ahtimen päätypalikka takaisin paikalleen.

Kuva
Sitten päästiinkin jo sovittamaan downpipeä.

Sitten homma alkoikin vastustamaan oikein kunnolla. JT:n suora putki, johon joustopala lisättiin ei suostunut menemään paikalleen millään... Putki roikkuu nyt alhaalla ja vuotaa kuin seula... :evil:

Eski
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Eski kirjoitti:Putki roikkuu nyt alhaalla ja vuotaa kuin seula... :evil:

Eski
Kuulostaapa tutulta. :lol:
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

No niin PCS:n Pete näksäytti putken paikalleen... Parasta tuohon olisi vielä tehdä jonkinlainen kannatin putken alkupäähän, kun se alkuperäinen vaihdelaatikon kannake ei oikein sovi tuohon 3 tuuman ränniin... Sellainenkin ongelma vielä on, että tuo turbon ja putken laipan välinen liitos vuotaa etureunasta, eli kohti syyläriä pukkaa kuumaa pakokaasua. Voisikohan siihen väliin virittää jonkinlaista tiivistettä, vai millä sen saa pitämään..? Sen verran tuli kuitenkin kokeiltua kulkupuoltakin, että turbiini tuntuu heräävän hieman aikaisemmin ja herkemmin kuin ryssämutkalla...

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Sain downpipen liitoksen vuodon selvästi pienemmäksi, kun löysäsin sen ja siirsin putken päätä hieman taaksepäin. Vieläkin kyllä aavistuksen vuotaa...

Kokeilin myös Speedpartsin APC-viripurkkia ja kyllähän tuo tuntuu nyt hyökkäävän aika kivasti...
Kuva

Asensin myös DI-kasetin paikalleen :D
Kuva

Eski
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Laita vielä VTEC tarrat! 8)
Aki Peltola #1132
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

En löytänyt VTEC-tarroja mistään, joten fiksasin pakosarjan. Saas nähdä miten pitkään Termal-kiuasmaali pysyy tuossa...
Kuva

Eski
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Hyvän näköinen. Toivottavasti maali pysyy.
Millä putsasit pinnan? Hiekkapuhaltamallako?
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

carimat kirjoitti: Plug&Play Viripurkki...DI kasetti og:hen...mitä mitä ihmettä 8O 8O 8O
Kerros lisää 8O
Alkaa näes mopo keuliin jo täällä 8O
Onkos tuo se twin spark sitten kun näyttäisi jakajakin olevan vielä paikallaan (ja kumma kyllä tulpan johdotkin näyttäisivät menevän kasetin alle...). Paljos jouduit leikkelemään di-kassusta pois että sait tulpat mahtumaan? Plug&Play viripurkki näyttäisi olevan normi APC-boksi Spedepartsin Steg 1-asentoon vääntelemillä potikoilla.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Tuon "DI"kasetin kansi ihmetytti saab-tekstineen, onko ihan jotain protoja vai mikä? :)
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

JuHem kirjoitti:Hyvän näköinen. Toivottavasti maali pysyy.
Millä putsasit pinnan? Hiekkapuhaltamallako?
Ihan porakoneella pyöritettävällä pienellä messinkiharjalla pyyhkäisin vanhat maalit ja ruosteet pois pinnasta ja pesin jarrukliinerillä ennen maalausta. Tuota maalia pitää laittaa tosi ohuelti ja se kuivaa lopullisesti vasta kun sitä lämmitetään tunti +230 asteessa.
Tri-Lo kirjoitti:Tuon "DI"kasetin kansi ihmetytti saab-tekstineen, onko ihan jotain protoja vai mikä? :)
Se on ilmeisesti jostain vanhasta tonnarista...

Eski
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Vastaa Viestiin