
Saab 16v omaturbo (tulpat, turbo vai joku ihan muu ?? )
Nii, ei kannata olla herkkänahkainen ja v ittuilusta ei ollut kyse. Mitä enempi elää asioineen netissä sitä enempi saa varautua ihmetteleviin ja siinähän ei ole mitään uutta.
Tosiaankin hyvä että osaamista on ja uskallustakin. Ilman uskallusta ei koskaan saa mitään- ja elämä meneekin pennejä laskiessa. Moonlight tuning selkeästi on autoalan ammattilainen eikä tuossa varmaankaan mitenkään äärimmilleen sitä osaamistakaan viedä. Hauska tarinahan toi on monellakin tasolla:)
Tosiaankin hyvä että osaamista on ja uskallustakin. Ilman uskallusta ei koskaan saa mitään- ja elämä meneekin pennejä laskiessa. Moonlight tuning selkeästi on autoalan ammattilainen eikä tuossa varmaankaan mitenkään äärimmilleen sitä osaamistakaan viedä. Hauska tarinahan toi on monellakin tasolla:)
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Joo ja olen nutiiten tuninki autojen kanssakin kiertäny ja kierrän varmaan jatkossakin niin niitten kanssa vasta mussutetaan sitä en vaan jaksa tajuta että joku jaksaa ottaa niin paljon stressiä tälläsesta vehkeestä jota ei edes pitäisi kenenkään kadehtia.Sami kirjoitti:Nii, ei kannata olla herkkänahkainen ja v ittuilusta ei ollut kyse. Mitä enempi elää asioineen netissä sitä enempi saa varautua ihmetteleviin ja siinähän ei ole mitään uutta.
Tosiaankin hyvä että osaamista on ja uskallustakin. Ilman uskallusta ei koskaan saa mitään- ja elämä meneekin pennejä laskiessa. Moonlight tuning selkeästi on autoalan ammattilainen eikä tuossa varmaankaan mitenkään äärimmilleen sitä osaamistakaan viedä. Hauska tarinahan toi on monellakin tasolla:)
Ja muuten rekisteröidyin tonne Saabcentraliin

Luulen että tilaan tollasen bensanpaineen rajakatkaisijan ettei satu mitään ihan heti ekalla kerralla

Tosta purgesta ei kyllä oikeesti taida olla Saabbaassa mitään apua

Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
No toivottavasti et ymmärtänyt väärin. Eli en ota stressiä enkä kadehdi:) Viestin kirjoittaminen on sen verran halpaa ja helppoa että miksipä ei parilla viestillä utele tästäkin aiheesta. Kahdehtimisen siasta ihan positiivisessa mielessä naurattaa ja siitähän sinunkin pitäisi olla otettu että pystyt järjestämään itsellesi ja muille viihdettä etkä ota itseäsi vakavasti. riippuu ihan omasta itsetunnostasi että miten otat ihmisten (kuten minunkin) napinan:) Napinaa varmaan saa noissa tuninkipiireissä kuulla oli auto sitten minkälainen tahansa.moonlight-tuning kirjoitti:Joo ja olen nutiiten tuninki autojen kanssakin kiertäny ja kierrän varmaan jatkossakin niin niitten kanssa vasta mussutetaan sitä en vaan jaksa tajuta että joku jaksaa ottaa niin paljon stressiä tälläsesta vehkeestä jota ei edes pitäisi kenenkään kadehtia.Sami kirjoitti:Nii, ei kannata olla herkkänahkainen ja v ittuilusta ei ollut kyse. Mitä enempi elää asioineen netissä sitä enempi saa varautua ihmetteleviin ja siinähän ei ole mitään uutta.
Tosiaankin hyvä että osaamista on ja uskallustakin. Ilman uskallusta ei koskaan saa mitään- ja elämä meneekin pennejä laskiessa. Moonlight tuning selkeästi on autoalan ammattilainen eikä tuossa varmaankaan mitenkään äärimmilleen sitä osaamistakaan viedä. Hauska tarinahan toi on monellakin tasolla:)
Onnea ja menestystä. Ilmeisesti tuohon tuninkiauto harrastukseen ja kulttuuriin kuuluu tuo julkisuudenhalu, vehkeet pitää saada foorumeille ja siinä mielessä varmaan ymmärrän väärin koko aatteen.
Puhtaasta kiinnostuksesta siis postasin pari viestiä tähän ketjuun ja myönnän että pelle olen itsekin:) (koira koiran tunnistaa) Jätänpä areenan muille.
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Sitä just tarkotin tolla että tuninkipuolella mussutetaan kaikesta ja mikään ei ole tarpeeksi siistiä ja erilaista. Sen vastapainoksihan aloin tätä saapasta välillä pykäämään että sais vaan tehä eikä tarvis miettiä. Ja ihan mielenkiinnosta kokeilemaan että mitä kestää, eli ei todella ole tarkotus olla kaunein nopein tai edes karuin.Sami kirjoitti:No toivottavasti et ymmärtänyt väärin. Eli en ota stressiä enkä kadehdi:) Viestin kirjoittaminen on sen verran halpaa ja helppoa että miksipä ei parilla viestillä utele tästäkin aiheesta. Kahdehtimisen siasta ihan positiivisessa mielessä naurattaa ja siitähän sinunkin pitäisi olla otettu että pystyt järjestämään itsellesi ja muille viihdettä etkä ota itseäsi vakavasti. riippuu ihan omasta itsetunnostasi että miten otat ihmisten (kuten minunkin) napinan:) Napinaa varmaan saa noissa tuninkipiireissä kuulla oli auto sitten minkälainen tahansa.
Onnea ja menestystä. Ilmeisesti tuohon tuninkiauto harrastukseen ja kulttuuriin kuuluu tuo julkisuudenhalu, vehkeet pitää saada foorumeille ja siinä mielessä varmaan ymmärrän väärin koko aatteen.
Puhtaasta kiinnostuksesta siis postasin pari viestiä tähän ketjuun ja myönnän että pelle olen itsekin:) (koira koiran tunnistaa) Jätänpä areenan muille.
Ja jokanen tekee autostaan millasen haluaa, mullakin on monta rautaa tulessa kokoajan, ja sellasiakin mitä vähän piilotellaan vielä

Toki tolla näkyvyydellä on saatu muutamia etuja joistain paikoista, ja on helpompi kysyä kun porukka tietää auton. Aloin kirjotteleen tänne ihan kysymismielessä, kun en noihin saabeihin ollu aiemmin tutustunut, nykyään tosin ei enää tule noihin kysymyksiin niin helpolla vastauksia, liekö kysymykset muuttunut sellasiksi ?
ja Show must go on..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Jees eli nyt se elvistely siitä paketista.



Tarroja, paitoja ja toi mittari.

Eli tollanen vaimennettu painemittari. Tarttis varmaan laittaa tollanen vaimennettu mittari bensanpaineellekkin kun toi vanhahan on jämähtänyt toho kakkosen kohille..

Sit siinä oli mukana toi imusarja niinku jenkit sen on nimennyt.. Tossakin on vielä yksi ulosotto johon tulee tulppa..

Tohon meinasin asentaa pullon ja syöttöletkun väliin, näkee siitä ainakin jos on vuotoa tai jotain tossa syöttölinjassa.

Eli tohon, sitten vielä kiristys ja leku kiinni..

Valmis

Eli tollaselta näyttää valmiina



Tarroja, paitoja ja toi mittari.

Eli tollanen vaimennettu painemittari. Tarttis varmaan laittaa tollanen vaimennettu mittari bensanpaineellekkin kun toi vanhahan on jämähtänyt toho kakkosen kohille..

Sit siinä oli mukana toi imusarja niinku jenkit sen on nimennyt.. Tossakin on vielä yksi ulosotto johon tulee tulppa..

Tohon meinasin asentaa pullon ja syöttöletkun väliin, näkee siitä ainakin jos on vuotoa tai jotain tossa syöttölinjassa.

Eli tohon, sitten vielä kiristys ja leku kiinni..

Valmis


Eli tollaselta näyttää valmiina

Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:

Tossa kitissä oli mukana katkaisija ja konsoli sille, ohjeissa käskettiin asentaa se sillai että on helposti kuskin käsillä kun tulee tarve ajaa vähän kovempaa..

Oli oikeen mustat ruuvitkin että saa ton katkaisijan kiinni, ja yksi ruuvi että saa ton releen kiinni kanssa, tarttis vaan olla oma työkalusetti että voi laittaa noita jenkkiosia paikalleen kun ei noi eurotyökalut ole tuumasia, saakeli ruuvimeisseleissäkin on muka joku ero ?

Laitoin sen tohon hanskalokeron kanteen missä mulla on toi seosmittarikin..

Tollanen, sitten oli torx meisselit hukassa niin en saanut noita johtoja tuolta kaiuttimen alta konehuoneen puolelle niin siirryin laittamaan noi konehuoneen johdot..


Eli tollai laitoin noi solenoidien miinukset, missään ei muuten kerrota että kumpi solenoidien johdoista on kumpi ja ohjeista jäi sellanen fiilis että sillä ei ole mitään merkitystä ????

Tohon ruuvasin sitten pultin että saa maata, aika järeä maadotus mutta tollanen siitä nyt tuli, oli muuten liittimetkin tuolla NX:n kitissä valmiina..

Sitten vedettiin noi plussat kanssa tonne hantin puolelle kun päätin että laitan releen sinne.

Tollanen rele oli siellä kitissä mukana..

Ja tosta se löysi paikkansa mun autossa..

Plussajohtokin riitti suoraan tosta releen sokkelista tohon jakopaikkaan, siihen ei ollut liitintä enää paketissa, olisi pitänyt laittaa noi maadoituksiet samaan abikoon niin olisi toinen jäänyt tätä varten..

Sitten releen johto solkkujen plussaan, toikin jatkoliitin oli paketissa.

Päätin ohjeiden vastaisesti ottaa tolta mikrokytkimeltä maan tohon releen ohjaukselle, ei tarvi vetää niin montaa johtoa, tein tollasen pienen johdon tohon että saa maata..

Sitten vedin ton sinisen johdon releelle. Johto, jatkot ja muut liittimet on tuolta pakestista edelleen..

Sitten löysin huoltoautosta tollasta johtokourua ja vedin sitä noitten johtojen ympäri jotta ne pysyy nipussa..

Johdot nippareilla vähän kiinni ettei ne roiku jokapaikassa..



Tollasta valmiina..

Ton verran jäi johtoa vielä, siinä on kai ajateltu että toi plussa joudutaan hakemaan jostain kauempaa kun saabissa joutui..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Kiitän ja kiitän.
Ei ole kyllä jos ollaan ihan rehellisiä niin mittään käsitystä että kauan tollasella päästelee ? Kai sillä ainakin neljä vetoa että mailin ? Ei vaan, en tosiaan tiedä, ja voi olla että pannu antautuu ennemmin kun pullo tyhjenee..
Toivottavasti se pestävä ruumis ei ole mun kun kuitenkin tyyppään tota tossa kotisuoralla, siinä on ennenkin sattunut vahinkoja aamuyöllä..
Ei ole kyllä jos ollaan ihan rehellisiä niin mittään käsitystä että kauan tollasella päästelee ? Kai sillä ainakin neljä vetoa että mailin ? Ei vaan, en tosiaan tiedä, ja voi olla että pannu antautuu ennemmin kun pullo tyhjenee..
Toivottavasti se pestävä ruumis ei ole mun kun kuitenkin tyyppään tota tossa kotisuoralla, siinä on ennenkin sattunut vahinkoja aamuyöllä..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
En saa kertoa missä katsastusasemalla tollasia levottomuuksia puhuttiin..
0,8lbs N2O x 10 sek = 100hp
eli 100hp suuttimilla kuluttaa 10 sekunnissa 0.8 paunaa ilokaasua..
10lbs pullolla siis muutaman vedon poikineen vetasee..
Varsinkin kun pidät huolen että paine pysyy vihreällä alueella
toisin sanoin kun pullo tyhjenee kannattaa sitä lämmittää.. (ilokaasu laajenee lämmetessään).
näin ollen saat ajettua pullon melkeinpä tyhjäksi asti.. + seokset pysyvät kunnossa.
Tollanen info tuli tuolta partboyssista kun olivat katelleet foorumia..
0,8lbs N2O x 10 sek = 100hp
eli 100hp suuttimilla kuluttaa 10 sekunnissa 0.8 paunaa ilokaasua..
10lbs pullolla siis muutaman vedon poikineen vetasee..
Varsinkin kun pidät huolen että paine pysyy vihreällä alueella
toisin sanoin kun pullo tyhjenee kannattaa sitä lämmittää.. (ilokaasu laajenee lämmetessään).
näin ollen saat ajettua pullon melkeinpä tyhjäksi asti.. + seokset pysyvät kunnossa.
Tollanen info tuli tuolta partboyssista kun olivat katelleet foorumia..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Hieno rojekti kyllä! Ihailtavaa touhua. 
Tästä voisi kyllä melkein suoraan tehdä oppaan "näin asennat ilokaasut Saabiisi" sen verran tarkasti olet kertonut kaiken
Hyvää ja mukavaa ilta lukemista/katsomista on aina ollut!
Toivotaan että Saabi kestää ainakin muutaman vedon

Tästä voisi kyllä melkein suoraan tehdä oppaan "näin asennat ilokaasut Saabiisi" sen verran tarkasti olet kertonut kaiken

Hyvää ja mukavaa ilta lukemista/katsomista on aina ollut!
Toivotaan että Saabi kestää ainakin muutaman vedon

96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713