tonnari nakuttaa
tonnari nakuttaa
Mikä on kun 9000 aero nakuttaa? Kansiremontin jälkeen alkoi nakuttaan niin perkeleesti...
Tarkista nokka-akselien ajoitus. Tarkista että kaikki nokkien laakeripukit ovat kiinni ja onttojen pulttien paikka varmasti oikein. Tarkista että nokkien ketjupyörät ovat kunnolla kiinni.
Jos hydrauliset venttiilinnostimet ovat olleet irti remontin aikana tai muuten tyhjentyneet, on normaalia että kalisevat jonkin aikaa ennenkuin täyttyvät öljyllä ja ilmautuvat.
HAKU-sanoilla nakuttaa, kalisee ym. löytyy vaikka kuinka juttua Tonnarin äänimaailmasta ja syistä sekä korjaustoimista.
Edit: Niin minkälaista nakutusta nyt tarkoitat? Mekaanista ääntä moottorista vaiko detonaatiota eli palamistapahtuman nakutusta?
Mikä kansi sinne nyt meni, ja vanhan vaiko uuden mallinen, öljyputkilla vai ilman? Viittaan tähän:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
Ja tähän:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
Jos hydrauliset venttiilinnostimet ovat olleet irti remontin aikana tai muuten tyhjentyneet, on normaalia että kalisevat jonkin aikaa ennenkuin täyttyvät öljyllä ja ilmautuvat.
HAKU-sanoilla nakuttaa, kalisee ym. löytyy vaikka kuinka juttua Tonnarin äänimaailmasta ja syistä sekä korjaustoimista.

Edit: Niin minkälaista nakutusta nyt tarkoitat? Mekaanista ääntä moottorista vaiko detonaatiota eli palamistapahtuman nakutusta?
Mikä kansi sinne nyt meni, ja vanhan vaiko uuden mallinen, öljyputkilla vai ilman? Viittaan tähän:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
Ja tähän:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=
Viimeksi muokannut Minuteman, Su Elo 12, 2007 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Löysit varmaan tuon jutun: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=kalinaatomilp kirjoitti:johtuisko vaikka jakoketjun kiristimestä?
Ei tullut edes mieleen että jollakin muulla saattaisi olla yhtä huono tuuri mitä itsellä.. Kannattaa avata venttiilikoppa ja koittaa antaako laahain/kiristin periksi. Et kai laittanut Motonetin kiristintä? Jos, niin kalisee varmasti koska ei kiristä mitään vaan nöyrtyy äkkiä.
Ja ne öljyputkethan on kunnolla paikallaan ja uusilla O-renkailla?
Ne ontot pultit kuuluvat myös öljyputkelliseen kanteen, öljy kulkee putkesta nokkapukkien ja pulttien läpi hydraulikuppeihin. Tässä ketjussa on nimimerkki "jus":in laittamassa viestissä kuva ja tietoa aiheesta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... t=kiristin
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... t=kiristin
Jos sinulla on se hydraulikuppi kädessä ja painelet sisempää mäntää, ja jos se makaa pohjassa ja on kivikova niin kuppi on jumiutunut ja kalkatus on taattu.tomilp kirjoitti:eikös venttilinpainimien mäntä pitäis liikkua?
Tuossa on ketju joka kannattaa lukea läpi, ja sieltä löytyy muistaakseni toiseksi viimeiseltä sivulta läpileikkauskuva nostimen rakenteesta ja toimintaperiaatteesta, tosin ketju on 900- puolelta mutta kupit ovat samoja:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ydrauliset
Nämä kupit ovat vanhemmiten pikeentyessään aikamoinen murheenkryyni, ja ainakin oman kokemuksen mukaan parhaaseen tulokseen ja hiljaiseen käyntiin pääsee purkamalla kupit ja puhdistamalla ihan mekaanisesti, toiset ovat päässeet samaan tulokseen Forte- moottorinpesuaineella, tai saman asian ajavalla polttoöljykäsittelyllä.
Myös HAKU- sanoilla "Hydraulinostimet"/"painimet", "venttiilinnostajat", "kalisee" jne. pitäisi löytyä niin paljon tietoa näistä että yhteen viestiin on kaikkea mahdotonta laittaa, vaikka muistaisikin, siksi usein puitu aihe tämä on
