Ei osannut paikallinen merkkiliike auttaa, osaako kukaan?
- JiiVee
- "Hölösuu"
Ei osannut paikallinen merkkiliike auttaa, osaako kukaan?
Vm 95 2,3 turbo nykii ihan sairaasti ja aina vain pahenee. Tyhjäkäyntikin ontuu. Foorumin avulla olen etsinyt ratkaisua, mutta kaiken tämän jälkeenkin:
- Olen kokeillut autoon speedpartsin stage 1 ja stage 4. Samat oireet.
- neljät tulpat vaihdettu kesän aikana 7 ja kasin lämpöarvoilla. Kolme kertaa auttoi hetkeksi, mutta nyt ei enää auta. Kärkiväli 1,1 mm.
- oireet samat kahdella eri (vanhalla)di-kasetilla
- CE-valo ei ole palanut eli ei imuvuotoja, lambda -tai ilmamassamittarivikaa????
- Vikakoodit luettu, ei vikoja. Tieto maksoi 40 euroa, vaikka vikoja on.
- Puristukset kaikissa pytyissä samat
- Nesteitä ei katoa
- Kaasuläpän "kylkeen" tulevaa letkua puristettaessa tyhjäkäynti laskee, lähes sammuu. Anturi on kai silloin ehjä?
Onko nuo anturit kaikki sellaisia, että ce-valo kertoisi vaivan ,vai hakuamunnalla vain etsimään anturivikaa?
Kiitos etukäteen avusta.
- Olen kokeillut autoon speedpartsin stage 1 ja stage 4. Samat oireet.
- neljät tulpat vaihdettu kesän aikana 7 ja kasin lämpöarvoilla. Kolme kertaa auttoi hetkeksi, mutta nyt ei enää auta. Kärkiväli 1,1 mm.
- oireet samat kahdella eri (vanhalla)di-kasetilla
- CE-valo ei ole palanut eli ei imuvuotoja, lambda -tai ilmamassamittarivikaa????
- Vikakoodit luettu, ei vikoja. Tieto maksoi 40 euroa, vaikka vikoja on.
- Puristukset kaikissa pytyissä samat
- Nesteitä ei katoa
- Kaasuläpän "kylkeen" tulevaa letkua puristettaessa tyhjäkäynti laskee, lähes sammuu. Anturi on kai silloin ehjä?
Onko nuo anturit kaikki sellaisia, että ce-valo kertoisi vaivan ,vai hakuamunnalla vain etsimään anturivikaa?
Kiitos etukäteen avusta.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
-
- "Hölösuu"
- JiiVee
- "Hölösuu"
olisko kampiakselin asentoanturi?
Tuntuisi että tuo kampiakselin asentoanturi voisi olla looginen.
Bensansuodatin varmaan kannattaa vaihtaa joka tapauksessa, koska autolla on ajettu 150 tkm ja suodatin on luultavasti alkuperäinen. Voikos bensan paineita mittauttaa jossain? Tai joo, tieto löytyy varmasti tältä foorumilta. Pitää etsiä.
Imuvuotoa autossa oli joskus ja ce-valo syttyi silloin ja välähti 7 kertaa. Sytkäkasetista ei kuulemma herjaa, joten voihan vika olla siinäkin.
Kiitoksia tähänastisesta. Menee ensi viikkoon kun pääsen ronklaamaan. Tonnari tuntuu olevan hyvä lääke saabismiin, mutta sivuvaikutukset on joskus tuskallisia.
Bensansuodatin varmaan kannattaa vaihtaa joka tapauksessa, koska autolla on ajettu 150 tkm ja suodatin on luultavasti alkuperäinen. Voikos bensan paineita mittauttaa jossain? Tai joo, tieto löytyy varmasti tältä foorumilta. Pitää etsiä.
Imuvuotoa autossa oli joskus ja ce-valo syttyi silloin ja välähti 7 kertaa. Sytkäkasetista ei kuulemma herjaa, joten voihan vika olla siinäkin.
Kiitoksia tähänastisesta. Menee ensi viikkoon kun pääsen ronklaamaan. Tonnari tuntuu olevan hyvä lääke saabismiin, mutta sivuvaikutukset on joskus tuskallisia.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
- JiiVee
- "Hölösuu"
Ei ainakaan paikalla olleet asentajat / esimies keksineet mikä autoa voisi vaivata. Vikakoodit luettiin, mutta siitä ei ollut apua. En oikeastaan hauku merkkiliikettä, vaan totesin että apua en saanut. Tulpat käskivät vain vaihtaa.
Mielummin suljen itse pois vikamahdollisuuden kerrallaan, kuin annan merkkiliikkeen tehdä sen. Jos liikkeessä vaihdetaan jokin osa, mutta se ei korjaakaan vikaa, en minä sitä osaa tai siihen käytettyä asennusaikaa ilmaiseksi saa. Turhat osan vaihdot eivät niinkään vaivaa, jos vanhan ehjän saa mukaan, mutta turhasta työajasta en halua maksaa.
Olin joskus itse korjaamolla töissä eikä sielläkään voitu tehdä työtunteja, joita ei päässyt laskuttamaan. Molempien etu siis, että etsin itse vian ja haen kyseisestä liikkeestä osan kerrallaan, kunnes vika poistuu.
Mielummin suljen itse pois vikamahdollisuuden kerrallaan, kuin annan merkkiliikkeen tehdä sen. Jos liikkeessä vaihdetaan jokin osa, mutta se ei korjaakaan vikaa, en minä sitä osaa tai siihen käytettyä asennusaikaa ilmaiseksi saa. Turhat osan vaihdot eivät niinkään vaivaa, jos vanhan ehjän saa mukaan, mutta turhasta työajasta en halua maksaa.
Olin joskus itse korjaamolla töissä eikä sielläkään voitu tehdä työtunteja, joita ei päässyt laskuttamaan. Molempien etu siis, että etsin itse vian ja haen kyseisestä liikkeestä osan kerrallaan, kunnes vika poistuu.
- JiiVee
- "Hölösuu"
Edesmennyt työpaikkani ei toiminut yhtä hienosti. Rahaa ei tullut ruotsista eikä suomesta, joten ne loppuivat.Mimmi kirjoitti:Ainakin meillä homma hoidetaan loppuun, vaikkei kaikkia tunteja voidakaan laskuttaa asiakkaalta. Toisaalta eipä meiltä raha lopu kesken (sitä saa lisää Ruotsista koko ajan) vaikkei kaikkia tunteja saadakaan laskutettua.JiiVee kirjoitti:Olin joskus itse korjaamolla töissä eikä sielläkään voitu tehdä työtunteja, joita ei päässyt laskuttamaan.
DI kasetti?
mulla teki aivan samaa tonnari, että nyki ja ryki jne.
kokeilin toisella kasetilla, ja ei auttanut. toista vuotta kärsin nykimisestä, kunnes kasetti otti ja kärähti. Hommasin uuden kasetin ja avot, nykimiset ja muut oireet katosi
mulla teki aivan samaa tonnari, että nyki ja ryki jne.
kokeilin toisella kasetilla, ja ei auttanut. toista vuotta kärsin nykimisestä, kunnes kasetti otti ja kärähti. Hommasin uuden kasetin ja avot, nykimiset ja muut oireet katosi

Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
- JiiVee
- "Hölösuu"
voisihan sitä ostaa kasetin
Voisihan sitä kasetin ostaa, jos vain tietäisi että se auttaa. Varmaa on että kuitenkin taas kasetti menee joskus. Olisi sitten kaksi jotenkin toimivaa varakasettia.
Re: voisihan sitä ostaa kasetin
...ja generoisivat siinä samalla 150e laskun , koska " taulukon" mukaan DI kasetin vaihto vie 1,5 tuntia aikaa9-5T kirjoitti: Jostain tarvii maksaa, huollossa jos antaisit etsiä vikaa koittaisivat ehkä ensimmäisenä toisella kasetilla ja jos ei auta laittavat vanhan takaisin.
- JiiVee
- "Hölösuu"
[quote="2766"]Minulta Länsiauto veloitti muistaakseni alle satasen DI kasetin vaihtotyöstä.
Koko lasku kasettineen päivineen n. 300e
Tämä tapahtui kesäkuussa.
Palvelu oli asiallista ja nopeaa.
Täälläkään ei palvelua voi moittia, eikä tuntiveloituskaan ole niitä korkeimpia. Sitä en tiedä mitä kasetti länsiautossa maksaa, mutta tuo työn osuus on se, jota en haluaisi maksaa k.o. hommasta. Itse maksoin viimeksi kasetista 190 € ja vaihtotyöhön ei mene aikaa oikeastaa juuri mitään.
Työkaverin volvossa (3 litrainen vm en muista.) on muuten myös suorasytkä ja joka pytyn puola on erikseen vaihdettavissa eikä ollut hankalaa. Olisipa Saabissakin niin, koska luultavasti yksi puola on halvempi kuin neljä. Muuten k.o. auto ei ole tehnyt kovin hyvää vaikutusta, koska vikoja on riittänyt.
Koko lasku kasettineen päivineen n. 300e
Tämä tapahtui kesäkuussa.
Palvelu oli asiallista ja nopeaa.
Täälläkään ei palvelua voi moittia, eikä tuntiveloituskaan ole niitä korkeimpia. Sitä en tiedä mitä kasetti länsiautossa maksaa, mutta tuo työn osuus on se, jota en haluaisi maksaa k.o. hommasta. Itse maksoin viimeksi kasetista 190 € ja vaihtotyöhön ei mene aikaa oikeastaa juuri mitään.
Työkaverin volvossa (3 litrainen vm en muista.) on muuten myös suorasytkä ja joka pytyn puola on erikseen vaihdettavissa eikä ollut hankalaa. Olisipa Saabissakin niin, koska luultavasti yksi puola on halvempi kuin neljä. Muuten k.o. auto ei ole tehnyt kovin hyvää vaikutusta, koska vikoja on riittänyt.
Kaide kirjoitti:...ja generoisivat siinä samalla 150e laskun , koska " taulukon" mukaan DI kasetin vaihto vie 1,5 tuntia aikaa
No huhhuh, mäki voin ruveta tuohon hintaan vaihtamaan DI-kassuja työkseni. Omaani kun vaihdoin niin taisi mennä kokonaista 10min aikaa, kyllä pääsis tuntiliksoille, jos vaikka 50e/vaihto rokottas. :D2766 kirjoitti:Minulta Länsiauto veloitti muistaakseni alle satasen DI kasetin vaihtotyöstä.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83

No, onhan tonnarin DI-kasetti kieltämättä vaikeassa paikassa, ja saahan siihen vaikka kokonaisen työpäivän menemään, jos oikein yrittää. Onhan siinä myös riskinä öljypohjan rikkoutuminen. Tuo Tobbanan 10 minuuttiakin kuulostaa jo pitkältä ajalta tuohon operaatioon.
Mutta eiköhän Tobbana perusteta korjaamo, joka toimialana on DI-kasettien vaihto. Tehdään vaikka tolla 50e/vaihto -hinnalla. Kannattaa tulla kauempaakin! (hinaten, kun ei kassu toimi)
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5