Ei osannut paikallinen merkkiliike auttaa, osaako kukaan?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Ei osannut paikallinen merkkiliike auttaa, osaako kukaan?

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Vm 95 2,3 turbo nykii ihan sairaasti ja aina vain pahenee. Tyhjäkäyntikin ontuu. Foorumin avulla olen etsinyt ratkaisua, mutta kaiken tämän jälkeenkin:

- Olen kokeillut autoon speedpartsin stage 1 ja stage 4. Samat oireet.
- neljät tulpat vaihdettu kesän aikana 7 ja kasin lämpöarvoilla. Kolme kertaa auttoi hetkeksi, mutta nyt ei enää auta. Kärkiväli 1,1 mm.
- oireet samat kahdella eri (vanhalla)di-kasetilla
- CE-valo ei ole palanut eli ei imuvuotoja, lambda -tai ilmamassamittarivikaa????
- Vikakoodit luettu, ei vikoja. Tieto maksoi 40 euroa, vaikka vikoja on.
- Puristukset kaikissa pytyissä samat
- Nesteitä ei katoa
- Kaasuläpän "kylkeen" tulevaa letkua puristettaessa tyhjäkäynti laskee, lähes sammuu. Anturi on kai silloin ehjä?

Onko nuo anturit kaikki sellaisia, että ce-valo kertoisi vaivan ,vai hakuamunnalla vain etsimään anturivikaa?
Kiitos etukäteen avusta.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

bensansuodatin, koklaa vielä 3:sta kasettia ?
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Tuli mieleeni tuo kampiakselinasento anturi, vai meneekö se kerta laakista?
Saab 9-5 Aero -00
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

- CE-valo ei ole palanut eli ei imuvuotoja, lambda -tai ilmamassamittarivikaa????
Sulla ei pitäs olla IMMua tossa ja ei se imuvuodoista taida välkyttää... Bensanpaineet ja tosiaan toi kampiakselon asentoanturi kannattas tarkistaa jos DI-kasetti varmasti on ehjä.
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Bensapumppu tai suodatin. Mahdollisesti myös imupuolen vuoto.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

olisko kampiakselin asentoanturi?

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Tuntuisi että tuo kampiakselin asentoanturi voisi olla looginen.

Bensansuodatin varmaan kannattaa vaihtaa joka tapauksessa, koska autolla on ajettu 150 tkm ja suodatin on luultavasti alkuperäinen. Voikos bensan paineita mittauttaa jossain? Tai joo, tieto löytyy varmasti tältä foorumilta. Pitää etsiä.

Imuvuotoa autossa oli joskus ja ce-valo syttyi silloin ja välähti 7 kertaa. Sytkäkasetista ei kuulemma herjaa, joten voihan vika olla siinäkin.

Kiitoksia tähänastisesta. Menee ensi viikkoon kun pääsen ronklaamaan. Tonnari tuntuu olevan hyvä lääke saabismiin, mutta sivuvaikutukset on joskus tuskallisia.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Ei ainakaan paikalla olleet asentajat / esimies keksineet mikä autoa voisi vaivata. Vikakoodit luettiin, mutta siitä ei ollut apua. En oikeastaan hauku merkkiliikettä, vaan totesin että apua en saanut. Tulpat käskivät vain vaihtaa.

Mielummin suljen itse pois vikamahdollisuuden kerrallaan, kuin annan merkkiliikkeen tehdä sen. Jos liikkeessä vaihdetaan jokin osa, mutta se ei korjaakaan vikaa, en minä sitä osaa tai siihen käytettyä asennusaikaa ilmaiseksi saa. Turhat osan vaihdot eivät niinkään vaivaa, jos vanhan ehjän saa mukaan, mutta turhasta työajasta en halua maksaa.

Olin joskus itse korjaamolla töissä eikä sielläkään voitu tehdä työtunteja, joita ei päässyt laskuttamaan. Molempien etu siis, että etsin itse vian ja haen kyseisestä liikkeestä osan kerrallaan, kunnes vika poistuu.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Mimmi kirjoitti:
JiiVee kirjoitti:Olin joskus itse korjaamolla töissä eikä sielläkään voitu tehdä työtunteja, joita ei päässyt laskuttamaan.
Ainakin meillä homma hoidetaan loppuun, vaikkei kaikkia tunteja voidakaan laskuttaa asiakkaalta. Toisaalta eipä meiltä raha lopu kesken (sitä saa lisää Ruotsista koko ajan) vaikkei kaikkia tunteja saadakaan laskutettua.
Edesmennyt työpaikkani ei toiminut yhtä hienosti. Rahaa ei tullut ruotsista eikä suomesta, joten ne loppuivat.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

DI kasetti?
mulla teki aivan samaa tonnari, että nyki ja ryki jne.
kokeilin toisella kasetilla, ja ei auttanut. toista vuotta kärsin nykimisestä, kunnes kasetti otti ja kärähti. Hommasin uuden kasetin ja avot, nykimiset ja muut oireet katosi :P
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

voisihan sitä ostaa kasetin

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Voisihan sitä kasetin ostaa, jos vain tietäisi että se auttaa. Varmaa on että kuitenkin taas kasetti menee joskus. Olisi sitten kaksi jotenkin toimivaa varakasettia.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: voisihan sitä ostaa kasetin

Viesti Kirjoittaja Kaide »

9-5T kirjoitti: Jostain tarvii maksaa, huollossa jos antaisit etsiä vikaa koittaisivat ehkä ensimmäisenä toisella kasetilla ja jos ei auta laittavat vanhan takaisin.
...ja generoisivat siinä samalla 150e laskun , koska " taulukon" mukaan DI kasetin vaihto vie 1,5 tuntia aikaa
2766
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 22:49
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja 2766 »

Minulta Länsiauto veloitti muistaakseni alle satasen DI kasetin vaihtotyöstä.
Koko lasku kasettineen päivineen n. 300e
Tämä tapahtui kesäkuussa.
Palvelu oli asiallista ja nopeaa.

t.
MikkoL
Hki
CSE23TA
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

[quote="2766"]Minulta Länsiauto veloitti muistaakseni alle satasen DI kasetin vaihtotyöstä.
Koko lasku kasettineen päivineen n. 300e
Tämä tapahtui kesäkuussa.
Palvelu oli asiallista ja nopeaa.

Täälläkään ei palvelua voi moittia, eikä tuntiveloituskaan ole niitä korkeimpia. Sitä en tiedä mitä kasetti länsiautossa maksaa, mutta tuo työn osuus on se, jota en haluaisi maksaa k.o. hommasta. Itse maksoin viimeksi kasetista 190 € ja vaihtotyöhön ei mene aikaa oikeastaa juuri mitään.

Työkaverin volvossa (3 litrainen vm en muista.) on muuten myös suorasytkä ja joka pytyn puola on erikseen vaihdettavissa eikä ollut hankalaa. Olisipa Saabissakin niin, koska luultavasti yksi puola on halvempi kuin neljä. Muuten k.o. auto ei ole tehnyt kovin hyvää vaikutusta, koska vikoja on riittänyt.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5321
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Kaide kirjoitti:...ja generoisivat siinä samalla 150e laskun , koska " taulukon" mukaan DI kasetin vaihto vie 1,5 tuntia aikaa
2766 kirjoitti:Minulta Länsiauto veloitti muistaakseni alle satasen DI kasetin vaihtotyöstä.
No huhhuh, mäki voin ruveta tuohon hintaan vaihtamaan DI-kassuja työkseni. Omaani kun vaihdoin niin taisi mennä kokonaista 10min aikaa, kyllä pääsis tuntiliksoille, jos vaikka 50e/vaihto rokottas. :D

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

8O 8O 8O Järkyttäviä hintoja 4 ruuvin avaamisesta/sulkemisesta ja yhden liittimen irrottamisesta/kiinnittämisestä! 8O 8O 8O

No, onhan tonnarin DI-kasetti kieltämättä vaikeassa paikassa, ja saahan siihen vaikka kokonaisen työpäivän menemään, jos oikein yrittää. Onhan siinä myös riskinä öljypohjan rikkoutuminen. Tuo Tobbanan 10 minuuttiakin kuulostaa jo pitkältä ajalta tuohon operaatioon.

Mutta eiköhän Tobbana perusteta korjaamo, joka toimialana on DI-kasettien vaihto. Tehdään vaikka tolla 50e/vaihto -hinnalla. Kannattaa tulla kauempaakin! (hinaten, kun ei kassu toimi)
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Vastaa Viestiin