Ahtojen nosto hukkiksen tangosta..
Ahtojen nosto hukkiksen tangosta..
Noniin eli en haulla löytäny vaikka tästä varmaan on moneen kertaan puhuttu.. Eli kumpaan suuntaan sitä tankoo ruuvataan että paineet nousee? eikä nyt mitään puheita APC modeista.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
^ Tarkoitti varmaan, ettei niin paljoa ettei portti aukene ollenkaan.
Jos kyseessä on wanha ja väsynyt hukkaporti kello kuten meikäläisen autossa, niin ahdot ei noude yli 0,4 vaikka ruuvaisi niin pitkälle kuin kierrettä piisaa. Tietysti siihen voi sitten asentaa ulkopuolisen jousen joka vastustaa tangon liikettä ulospäin.
Jos kyseessä on wanha ja väsynyt hukkaporti kello kuten meikäläisen autossa, niin ahdot ei noude yli 0,4 vaikka ruuvaisi niin pitkälle kuin kierrettä piisaa. Tietysti siihen voi sitten asentaa ulkopuolisen jousen joka vastustaa tangon liikettä ulospäin.
Nii justiinsa ton takii mun apc modikaan ei varmaan nosta paineita 0.7 korkeemmalle... nousee välillä 0.5 ja välillä 0.7bariin..Hessu kirjoitti:^ Tarkoitti varmaan, ettei niin paljoa ettei portti aukene ollenkaan.
Jos kyseessä on wanha ja väsynyt hukkaporti kello kuten meikäläisen autossa, niin ahdot ei noude yli 0,4 vaikka ruuvaisi niin pitkälle kuin kierrettä piisaa. Tietysti siihen voi sitten asentaa ulkopuolisen jousen joka vastustaa tangon liikettä ulospäin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
jooHessu kirjoitti:^ Tarkoitti varmaan, ettei niin paljoa ettei portti aukene ollenkaan.
.

siihen kellon kiinnikelevyyn saa porattua reijän, mihin ulkosen lisäjousen saa kiinni, toinen pää sinne kellon varteen vaikka siihen päätukappaleeseen mistä kiinnittyy hukkuksen läpän akseliin...
Ja kokeilumalliseen sikaviritykseen sovelias keino on pistää paksua rautalankaa lenkki aktuaattorin("painekellon") ympäri sekä viritellä kytkin- tai jarrupolkimen palautusjousi aktuaattorin rinnalle. Jousta saa sitten esivirittää ainakin sen parisenttisen ihan ensimmäisellekkin kokeilulle ilman pelkoa paineiden karkaamisesta.. itsellä oli 5cm esiviritetty hukkaportin tangon lyhentämisen lisäksi ja peruspaineet olivat jossain noin 1bar.
Edit: Siis itselläni ahtimen kompressori oli vaihdettu ja turbiinipuolta muokattu..
Edit: Siis itselläni ahtimen kompressori oli vaihdettu ja turbiinipuolta muokattu..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Jos käytettävissä on luotettava ahtopainemittari, niin tuon hukkaportin jousen löysyyden voi testata varovaisesti ja aivojaan käyttäen myös näin. Otetaan letku irti kellosta ja lähdetään ajamaan. Kuormitetaan moottoria ja vahditaan kuinka ahtopaineet käyttäytyy. Käytännössä ahtopaineen säädöstä vastaat sinä kaasupolkimella. Kun kokeilee aikansa ahtimen käytöstä, niin pitäisi jo paljastua nouseeko paineet yli sen äsken mainitun 0,7baarin. Esim. hetkellisesti kokeillen saako paineet nousemaan 0,8-0,9baariin. Jos paineet ei vaan nouse näinkään, niin silloin on todennäköistä, että hukkaportin jousi on niin löysä, että hukkaportti aukeaa jo pelkästä pakosarjan paineesta ja lisäjousi on tarpeen...
Tällä metodilla testatessa tulee todellakin muistaa, ettei APC-boksi voi tehdä mitään ahtopaineille, eli esim. jos moottori nakuttaa, niin se on sitten oma vikasi, jos moottorille käy jotakin.
Tällä metodilla testatessa tulee todellakin muistaa, ettei APC-boksi voi tehdä mitään ahtopaineille, eli esim. jos moottori nakuttaa, niin se on sitten oma vikasi, jos moottorille käy jotakin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01