Näemmä liika öljy aiheutta tahmaisuutta laatikossa. Oli 1-2mm x:n yläreunasta öljyt ja ykkösen + kakkosen kytkeytyminen erittäin nihkeää. Valutin öljyä n. 4dl ulos ja parantui huomattavasti.
Nyt öljyn pinta jossain A:n kieppeillä.
Katselin öljypöntöstä viime laatikon öljynvaihdon jälkeen, että reilu 2.5 litraa laittoivat. Toimii paäsääntöisesti hyvin mutta takertelee välissä joten pitäis tehdä kuten nalleolut ja vaihtaa kytkinpaketti. On nimittäin melko veltto, painelaakeri pitää välissä ääntä ja voimansiirrosta kuuluu samanlaisia ääniä kuin 99:n laatikosta, kun siitä oli kytkin lopussa.
Coltti kirjoitti:Näemmä liika öljy aiheutta tahmaisuutta laatikossa. Oli 1-2mm x:n yläreunasta öljyt ja ykkösen + kakkosen kytkeytyminen erittäin nihkeää. Valutin öljyä n. 4dl ulos ja parantui huomattavasti.
Nyt öljyn pinta jossain A:n kieppeillä.
Ylitäytön haitallisuudesta synkrojen toiminnalle on muistaakseni mainittu ihan korjaamokirjoissakin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
HD-75W ..... yksi parhaista vaihtoehdoista laatikkoöljyksi...
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä-- ----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm --- ---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Nesteeltä saa 20 litran kanistereissa tilattua vastaava Hypoidi -75w.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä-- ----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm --- ---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147