"esijännitys" ja muuta ahtosäätelyä
"esijännitys" ja muuta ahtosäätelyä
Ajattelin tuossa metsästää ne puuttuvat 0,2 bar ahtoja jä käydä hukkiksen kimppuun. Ohjeissa puhutaan 2 kierroksen esijännityksestä, mitä se käytännössä tarkoittaa ? Onko todellakin näin että jos 0,2 baria puuttuu niin 10 kierrosta tiukemmalle pitää tankoa vääntää ? Kuulostaa vaan paljolta !
Joo, on se vähän ahtaassa paikassa. SUihkuttele vähän litkuja sinne ja kokeile huomenna uudestaan. Kun sen saa vähän liikahtamaan, niin loput sitten meneekin kyllä. Onhan se vähän nysväämistä, mutta voi sitä aikansa huonomminkin viettää 

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Siis se on 0.2 baria peruspainetta se nosto jos kierrät 10kierrosta, maksimipaine nousee varmaankin sitten huomattavasti enemmän...
Eli vakiona peruspaine on vissiin joku 0.38 ja jos sitä nostaa vaikka 0.45:een niin ainakin itsellä pomppas maksimipaineet 1.5bar lukemaan(ruuvasin sitten peruspainetta vähän takaisin...
Eli vakiona peruspaine on vissiin joku 0.38 ja jos sitä nostaa vaikka 0.45:een niin ainakin itsellä pomppas maksimipaineet 1.5bar lukemaan(ruuvasin sitten peruspainetta vähän takaisin...
j0ne kirjoitti:Siis se on 0.2 baria peruspainetta se nosto jos kierrät 10kierrosta, maksimipaine nousee varmaankin sitten huomattavasti enemmän...
Eli vakiona peruspaine on vissiin joku 0.38 ja jos sitä nostaa vaikka 0.45:een niin ainakin itsellä pomppas maksimipaineet 1.5bar lukemaan(ruuvasin sitten peruspainetta vähän takaisin...
Joo, mulla onkin se ropleema että se peruspaine on 0,2 bar ja toiset samanverran on kateissa.
Itelläin pitää ruuvata pikasen takas päin, kun meinaa välillä kunnon lämäreissä iskeä fuel cuttia...j0ne kirjoitti:Siis se on 0.2 baria peruspainetta se nosto jos kierrät 10kierrosta, maksimipaine nousee varmaankin sitten huomattavasti enemmän...
Eli vakiona peruspaine on vissiin joku 0.38 ja jos sitä nostaa vaikka 0.45:een niin ainakin itsellä pomppas maksimipaineet 1.5bar lukemaan(ruuvasin sitten peruspainetta vähän takaisin...
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
BBP ruuvaaminen ylemmäs kuin tehdasasetus, niin ahdot piikkaa,mutta laskeutuu oikeisiin lukemiin. Piikki ei tietenkään teen hyvää ja mikäpä tekis. Kohtuullinen esijännitys riittää, jos ahtoja on hukassa, syy voi olla vuotavassa painekellossa tai sitten APC-laskee ahtoja tarkotuksella, syy esim nakutus, seuraus huonot tuplat tai sytkäkassetti menossa.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Kas, jotenkin sivuutin tuon j0nen viestin kokonaan. Ilman sitä viestisi näytti täysin tähän threadiin liittymättömältä (kyseessähän on Kaiden ongelma liian matalasta peruspaineesta), vaikka aihepiiri olikin sama.9000cst kirjoitti:kuka on väittänyt ? 8O
Suosittelen valikoimaan pienen sitaatin viestistä, johon olet vastaamassa tai vaihtoehtoisesti voit aloittaa viestin vaikkapa vastattavan nimimerkillä ja pilkulla, auttaa vähentämään sekaannuksia.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Kyllä siinä pitäisi 1,3bar ahdoille vielä kovasti soppa riittää aivan vakiobensanpaineilla, mutta fuelcutti tulee jossain vaiheessa vastaan.. Pienpaineella taisi olla 0,7bar jo.
Kun lähdet tuolla tavalla ranettamaan, niin suosittelen vähintään seosmittaria (laajakaista), mielellään lisäksi myös EGT.
Jos seosmittari on mukana kuvioissa, niin kannattaa ehkä unohtaa migin suutin ja mankkuvena ja laittaa tällainen:
http://www.hevosvoima.com/site/tuotteet ... &prodid=65
Tietysti noita omia softiakin aletaan pikkuhiljaa virittelemään, joten voisit saada sen 1.3bar ihan ohjelmallisesti myös.
Kun lähdet tuolla tavalla ranettamaan, niin suosittelen vähintään seosmittaria (laajakaista), mielellään lisäksi myös EGT.
Jos seosmittari on mukana kuvioissa, niin kannattaa ehkä unohtaa migin suutin ja mankkuvena ja laittaa tällainen:
http://www.hevosvoima.com/site/tuotteet ... &prodid=65
Tietysti noita omia softiakin aletaan pikkuhiljaa virittelemään, joten voisit saada sen 1.3bar ihan ohjelmallisesti myös.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Laitetaampas tähän keskusteluun valmistajan faktatietoa, niin löytyy vastaus useimpiin kysymyksiin:
peruspaineen säätö
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=30462
Artikkeli on tehty 9-3:a silmällä pitäen, mutta on lähes 1:1 Trionic-tonttuun sopiva.
peruspaineen säätö
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=30462
Artikkeli on tehty 9-3:a silmällä pitäen, mutta on lähes 1:1 Trionic-tonttuun sopiva.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11