tomilp kirjoitti:miten ne painimet saa auki?
Naputtelemalla puupöytää tai vastaavaa vasten, jolloin kuppi oksentaa sisemmän mäntäasetelman ulos. Omat kupit vaativat keskimäärin kolme tuimaa napautusta. Tämän jälkeen sinulla on kädessä sisempi varsinainen "korkeapainekammio", ts. säätösylinteri ja mäntä, jotka taas purkautuvat poistettuasi
varovasti lukitusrenkaan mikä siinä sisemmässä osassa näkyy.
Varovasti siksi, että ainakin itse käytin liikaa voimaa ensimmäistä kuppia purkaessani ja kuppi menikin vaihtoon lukkorenkaan lohjettua ja palasen jumitettua säätöyksikön.
Elektroniikkameisselit, terävä veitsi tai vastaava on paras väline lukkorenkaan varovaiseen irroitteluun. Jos lukkorengas taipuu irrotettaessa "horoksi" voi sitä väännellä, taas varovaisesti, paremmin pitäväksi ja paikallaan pysyviksi.
Kaikissa kupeissa ei sitä lukkorengasta ole, mutta itse en tiedä että missä vuosimallissa asia muuttui..
Saatuasi lukkorenkaan pois, ne sisemmät mäntä ja sylinteri ovat todennäköisimmin hyvinkin jumiintuneet toisiinsa pikeennyttyään, bensiinissä liottelu ja hiljalleen nitkuttelu ja herättely auttaa.
Edit: "jus" oli nopeampi, ja tosiaan koko juttu on selitetty jo tuolla linkissä. Tulisikohan näistä hydraulinostimista ja kolinoista keräillä jonkinnäköinen kooste tuonne UKT:hen, sen verran taajaan näyttää olevan kuitenkin ongelmia naputuksien ja kalinoitten kanssa?