Pidennetty 99 Sedan vm. 76
Pidennetty 99 Sedan vm. 76
Eräs ruotsin saabklubin jäsen lähestyi sähköpostilla ja pyysi kysymään josko joku täällä foorumilla osaisi kertoa jotain kyseisestä autosta, katso kuva:
http://www.saabklubben.com/ubbthreads/u ... %20(5).jpg
Auto on aikoinaan valmistettu Uudessakaupungissa vuonna 1976 Ruotsin kuninkaalle. Etenkin valmistukseen ja sisustaan liittyvät tiedot olisivat tarpeen.
http://www.saabklubben.com/ubbthreads/u ... %20(5).jpg
Auto on aikoinaan valmistettu Uudessakaupungissa vuonna 1976 Ruotsin kuninkaalle. Etenkin valmistukseen ja sisustaan liittyvät tiedot olisivat tarpeen.
#961
-
- "Viggen"
- Viestit: 691
- Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
moro
ruottin poijjaatkin on kuvaa ihmetelleet
http://www.saabklubben.com/ubbthreads/u ... #Post62253
sieltä oli tuo kuva vaaan nyt kadonnut näkyvistä
Tuon auton pitäisi oleman kait se mikä tehtiin kruunupäiden ameriikan matkalle kulkineeksi ja sen muistaakseni teki ruotsalaine koripaja, kirja tekstiäkin tuosta on, täytyy se kaivaa esiin.
Tuo auto tuli esiin sen jälkee ku tuo finkku juttu
http://www.saabclub.fi/saabisti/64/finlandia.pdf
tuli tehtyä, tuosta ja muista jälki löydöksistä tulee sitten aikanaan "päivitys" versiot joissa tuokin jatkos mainnitaan..
Edit: rekkari on ollut kait uutena JGK 419
EMS verhoilu erikois hienoilla taka penkeillä ja AC kuului varustukseen
Tehty Saabin toimesta (muttei Suomessa ?), perus tasona GLE (?) joka ensi esiteltiin maaliskuussa -76, perusauto on voitu tehdäkkin Suomessa ja jatkettu ruotsissa kuten UKK:n esi-finlandia
ruottin poijjaatkin on kuvaa ihmetelleet
http://www.saabklubben.com/ubbthreads/u ... #Post62253
sieltä oli tuo kuva vaaan nyt kadonnut näkyvistä
Tuon auton pitäisi oleman kait se mikä tehtiin kruunupäiden ameriikan matkalle kulkineeksi ja sen muistaakseni teki ruotsalaine koripaja, kirja tekstiäkin tuosta on, täytyy se kaivaa esiin.
Tuo auto tuli esiin sen jälkee ku tuo finkku juttu
http://www.saabclub.fi/saabisti/64/finlandia.pdf
tuli tehtyä, tuosta ja muista jälki löydöksistä tulee sitten aikanaan "päivitys" versiot joissa tuokin jatkos mainnitaan..
Edit: rekkari on ollut kait uutena JGK 419
EMS verhoilu erikois hienoilla taka penkeillä ja AC kuului varustukseen
Tehty Saabin toimesta (muttei Suomessa ?), perus tasona GLE (?) joka ensi esiteltiin maaliskuussa -76, perusauto on voitu tehdäkkin Suomessa ja jatkettu ruotsissa kuten UKK:n esi-finlandia
#544
Tälläistä kertoo Vägverket:
Vägverket kirjoitti:Regnr: JGK419
Färg: MBLÅ
Fabrikat: SAAB 99GL-4SNLHD-IA FÖRL
Årsmodell: 1976
Fordonsslag: PB
Fordonsår:
Chassinummer:
Senaste EU-regbevis del 2: 2005-08-09
Upplysningar:
Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (1999-01-05)
Tillfällig registrering: Nej
Antal ägare: 23
Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 1976-03-05
Import: Nej
I trafik första gången i utlandet:
Utredning: Nej
Tekniska data
Effekt kW: 87
Antal passagerare: 6
Växellåda: AUTOMAT
Max släpvagnsvikt: 1200
Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1500
Max lastvikt: 480
Kopplingsanordning 1:
Kopplingsanordning 2:
Däckdimension fram:
Däckdimension bak: 175HR15
Kaross: Täckt (01)
Skattevikt: 1500
Tjänstevikt: 1500
Totalvikt: 1980
Sänkt totaltvikt: 1980
Längd: 520
Bredd: 169
Drivmedel: BENSIN
Alternativt drivmedel:
Skyltformat fram: ENRADIG
Skyltformat bak: ENRADIG
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
-
- "Viggen"
- Viestit: 691
- Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Uudenkaupungin tehtaa historiikit ei tätä autoa mainitse missään kohtaa ja noissa on kuitenkin muutenkin tuotu esiin muita "salaisuuksia"
Kekkosen saama ruotsissa jatkettu 4d 99 noteeratattiin katkeruudella ja sitte alettiin tekemään itse 5d jatkettua keväällä -76..
tuossa on muuten takasivulasina 2d:n lasi ja onkos etuovi vakio 4-ovisen, eli tuon tekoon on mennyt kaksi Saabia ?
Olisiko Saabin oma tuotos, protopajalta tms., olisiko osittain piilomainos käyttöön, (kallekustaan ameriikan tour) että onko limo markkinolle mahkuja ? On muuten aika outo veto kunikaalta kulkea Saabilla (ei silti mikään huono..) olisihan kait ollut jo ennestää limo volvoja tarjolla ?
kerro ruotsiin että innolla odotetaa lisätietoja
mm. runkonumeroo, etuoven pituutta, kuvia...
kuvia voi pistää suoraankin mulle petri.tyrkko @ saabclub.fi niin saadaan lisää sivuja Finlandian historian kirjoitukseen
Kekkosen saama ruotsissa jatkettu 4d 99 noteeratattiin katkeruudella ja sitte alettiin tekemään itse 5d jatkettua keväällä -76..
tuossa on muuten takasivulasina 2d:n lasi ja onkos etuovi vakio 4-ovisen, eli tuon tekoon on mennyt kaksi Saabia ?
Olisiko Saabin oma tuotos, protopajalta tms., olisiko osittain piilomainos käyttöön, (kallekustaan ameriikan tour) että onko limo markkinolle mahkuja ? On muuten aika outo veto kunikaalta kulkea Saabilla (ei silti mikään huono..) olisihan kait ollut jo ennestää limo volvoja tarjolla ?
kerro ruotsiin että innolla odotetaa lisätietoja
mm. runkonumeroo, etuoven pituutta, kuvia...
kuvia voi pistää suoraankin mulle petri.tyrkko @ saabclub.fi niin saadaan lisää sivuja Finlandian historian kirjoitukseen
#544
itsekin katselin että kovasti tuossa on ynnätty keulaton 2-ovinen tuplis neliovisen etupuolikkaaseen.Petri Tyrkkö kirjoitti: tuossa on muuten takasivulasina 2d:n lasi ja onkos etuovi vakio 4-ovisen, eli tuon tekoon on mennyt kaksi Saabia ?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Tämä antaisi aiheen olettaa, että pidennystä ei ole tehty Uudessakaupungissa... sentään kuninkaalle päätynyt auto, kumma jos olisi Linnoisen kirjasta unohtunut.Petri Tyrkkö kirjoitti:Uudenkaupungin tehtaa historiikit ei tätä autoa mainitse missään kohtaa ja noissa on kuitenkin muutenkin tuotu esiin muita "salaisuuksia"
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Viggen"
- Viestit: 691
- Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
jep pari muutakin pienpainos historiikkia ukista vaikenee asiasta....
edit: oman -76 saunaikkuna finkkuproton valmistus on alkanut runkonumeron perusteella kevät talvella -76 ja lehdistölle esitelty toukokuussa kait, seuraava tetiin alku syksytä -76, tuo kunkun limo on ensirekisteröity toukokuussa -76 joten kyllä sen olisi joten pitänyt näkyä historiassa, kun noi julkisesta kulkineesta on kysymys..
edit: oman -76 saunaikkuna finkkuproton valmistus on alkanut runkonumeron perusteella kevät talvella -76 ja lehdistölle esitelty toukokuussa kait, seuraava tetiin alku syksytä -76, tuo kunkun limo on ensirekisteröity toukokuussa -76 joten kyllä sen olisi joten pitänyt näkyä historiassa, kun noi julkisesta kulkineesta on kysymys..
#544
Noniin, tuolta löytyisi pari Saabin ottamaa kuvaa autosta:
http://www.jobori.net/saabclub/thumbnails.php?album=99
Sain vähän tarkennusta sisustahommaan, elikkä on vähän epäselvää miltä ohjaamo ja takapenkin sivuosat ovat alunperin näyttäneet. Autossa on jälkiä ohjauspaneelista jossa on voinut olla paikka radiolle tai stereoille.
http://www.jobori.net/saabclub/thumbnails.php?album=99
Sain vähän tarkennusta sisustahommaan, elikkä on vähän epäselvää miltä ohjaamo ja takapenkin sivuosat ovat alunperin näyttäneet. Autossa on jälkiä ohjauspaneelista jossa on voinut olla paikka radiolle tai stereoille.
#961
Veiviklasit kunkun autossaSamppo kirjoitti: http://www.jobori.net/saabclub/thumbnails.php?album=99
Sain vähän tarkennusta sisustahommaan, .....


Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98