Pidennetty 99 Sedan vm. 76

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Samppo
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: La Loka 18, 2003 13:50
Paikkakunta: Alaveteli

Pidennetty 99 Sedan vm. 76

Viesti Kirjoittaja Samppo »

Eräs ruotsin saabklubin jäsen lähestyi sähköpostilla ja pyysi kysymään josko joku täällä foorumilla osaisi kertoa jotain kyseisestä autosta, katso kuva:

http://www.saabklubben.com/ubbthreads/u ... %20(5).jpg

Auto on aikoinaan valmistettu Uudessakaupungissa vuonna 1976 Ruotsin kuninkaalle. Etenkin valmistukseen ja sisustaan liittyvät tiedot olisivat tarpeen.
#961
Petri Tyrkkö
"Viggen"
Viestit: 691
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja Petri Tyrkkö »

moro

ruottin poijjaatkin on kuvaa ihmetelleet
http://www.saabklubben.com/ubbthreads/u ... #Post62253

sieltä oli tuo kuva vaaan nyt kadonnut näkyvistä

Tuon auton pitäisi oleman kait se mikä tehtiin kruunupäiden ameriikan matkalle kulkineeksi ja sen muistaakseni teki ruotsalaine koripaja, kirja tekstiäkin tuosta on, täytyy se kaivaa esiin.

Tuo auto tuli esiin sen jälkee ku tuo finkku juttu
http://www.saabclub.fi/saabisti/64/finlandia.pdf
tuli tehtyä, tuosta ja muista jälki löydöksistä tulee sitten aikanaan "päivitys" versiot joissa tuokin jatkos mainnitaan..

Edit: rekkari on ollut kait uutena JGK 419
EMS verhoilu erikois hienoilla taka penkeillä ja AC kuului varustukseen
Tehty Saabin toimesta (muttei Suomessa ?), perus tasona GLE (?) joka ensi esiteltiin maaliskuussa -76, perusauto on voitu tehdäkkin Suomessa ja jatkettu ruotsissa kuten UKK:n esi-finlandia
#544
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Tälläistä kertoo Vägverket:
Vägverket kirjoitti:Regnr: JGK419
Färg: MBLÅ
Fabrikat: SAAB 99GL-4SNLHD-IA FÖRL
Årsmodell: 1976
Fordonsslag: PB
Fordonsår:
Chassinummer:
Senaste EU-regbevis del 2: 2005-08-09
Upplysningar:

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (1999-01-05)
Tillfällig registrering: Nej
Antal ägare: 23
Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 1976-03-05
Import: Nej
I trafik första gången i utlandet:
Utredning: Nej


Tekniska data
Effekt kW: 87
Antal passagerare: 6
Växellåda: AUTOMAT
Max släpvagnsvikt: 1200
Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1500
Max lastvikt: 480
Kopplingsanordning 1:
Kopplingsanordning 2:
Däckdimension fram:
Däckdimension bak: 175HR15
Kaross: Täckt (01)
Skattevikt: 1500
Tjänstevikt: 1500
Totalvikt: 1980
Sänkt totaltvikt: 1980
Längd: 520
Bredd: 169
Drivmedel: BENSIN
Alternativt drivmedel:
Skyltformat fram: ENRADIG
Skyltformat bak: ENRADIG
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Aikamoinen kiertopalkinto !! 23 omistajaa :evil:
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Samppo
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: La Loka 18, 2003 13:50
Paikkakunta: Alaveteli

Viesti Kirjoittaja Samppo »

Tännehän on tullut paljon mielenkiintoista tietoa, välitän asian eteenpäin. Ja mikäli joku tietää enempi autosta niin antaa kuulua vaan :)
#961
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2925
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Se valmistusmaahan kai selviäisi helpoimmin valmistenumerosta...
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Samppo
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: La Loka 18, 2003 13:50
Paikkakunta: Alaveteli

Viesti Kirjoittaja Samppo »

Ymmärsin näin että tämä oli tarkistettu koska auton omistaja lähti siitä että auto on tehty Suomessa
#961
timotn
"Aero"
Viestit: 393
Liittynyt: Ti Tammi 27, 2004 20:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja timotn »

Mites tuolta vägverketiltä saa tietoja?

Timppa
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Petri Tyrkkö
"Viggen"
Viestit: 691
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja Petri Tyrkkö »

Uudenkaupungin tehtaa historiikit ei tätä autoa mainitse missään kohtaa ja noissa on kuitenkin muutenkin tuotu esiin muita "salaisuuksia"

Kekkosen saama ruotsissa jatkettu 4d 99 noteeratattiin katkeruudella ja sitte alettiin tekemään itse 5d jatkettua keväällä -76..

tuossa on muuten takasivulasina 2d:n lasi ja onkos etuovi vakio 4-ovisen, eli tuon tekoon on mennyt kaksi Saabia ?

Olisiko Saabin oma tuotos, protopajalta tms., olisiko osittain piilomainos käyttöön, (kallekustaan ameriikan tour) että onko limo markkinolle mahkuja ? On muuten aika outo veto kunikaalta kulkea Saabilla (ei silti mikään huono..) olisihan kait ollut jo ennestää limo volvoja tarjolla ?

kerro ruotsiin että innolla odotetaa lisätietoja
mm. runkonumeroo, etuoven pituutta, kuvia...
kuvia voi pistää suoraankin mulle petri.tyrkko @ saabclub.fi niin saadaan lisää sivuja Finlandian historian kirjoitukseen
#544
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Petri Tyrkkö kirjoitti: tuossa on muuten takasivulasina 2d:n lasi ja onkos etuovi vakio 4-ovisen, eli tuon tekoon on mennyt kaksi Saabia ?
itsekin katselin että kovasti tuossa on ynnätty keulaton 2-ovinen tuplis neliovisen etupuolikkaaseen.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2925
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Petri Tyrkkö kirjoitti:Uudenkaupungin tehtaa historiikit ei tätä autoa mainitse missään kohtaa ja noissa on kuitenkin muutenkin tuotu esiin muita "salaisuuksia"
Tämä antaisi aiheen olettaa, että pidennystä ei ole tehty Uudessakaupungissa... sentään kuninkaalle päätynyt auto, kumma jos olisi Linnoisen kirjasta unohtunut.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Petri Tyrkkö
"Viggen"
Viestit: 691
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja Petri Tyrkkö »

jep pari muutakin pienpainos historiikkia ukista vaikenee asiasta....

edit: oman -76 saunaikkuna finkkuproton valmistus on alkanut runkonumeron perusteella kevät talvella -76 ja lehdistölle esitelty toukokuussa kait, seuraava tetiin alku syksytä -76, tuo kunkun limo on ensirekisteröity toukokuussa -76 joten kyllä sen olisi joten pitänyt näkyä historiassa, kun noi julkisesta kulkineesta on kysymys..
#544
Samppo
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: La Loka 18, 2003 13:50
Paikkakunta: Alaveteli

Viesti Kirjoittaja Samppo »

Noniin, tuolta löytyisi pari Saabin ottamaa kuvaa autosta:
http://www.jobori.net/saabclub/thumbnails.php?album=99

Sain vähän tarkennusta sisustahommaan, elikkä on vähän epäselvää miltä ohjaamo ja takapenkin sivuosat ovat alunperin näyttäneet. Autossa on jälkiä ohjauspaneelista jossa on voinut olla paikka radiolle tai stereoille.
#961
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Samppo kirjoitti: http://www.jobori.net/saabclub/thumbnails.php?album=99

Sain vähän tarkennusta sisustahommaan, .....
Veiviklasit kunkun autossa :?: :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin