215/45R17 renkaat 9-5:een ilman madallusta
215/45R17 renkaat 9-5:een ilman madallusta
Näyttääkö kuinka tyhmältä, jos laittaa 9-5:een 215/45R17 renkaat ilman, että madaltaisi autoa?
Jääkö liian suuri väli lokareihin, jolloin näyttää hassulta?
Oiskohan 16" maksimi ilman madallusta ja näyttäisi vielä siedettävältä?
Jääkö liian suuri väli lokareihin, jolloin näyttää hassulta?
Oiskohan 16" maksimi ilman madallusta ja näyttäisi vielä siedettävältä?
Kyllä se taitaa olla enemmän tai vähemmän aina niin, että isot kiekot ilman madallusta näyttää tyhmältä. Toki nämä ovat makuasioita mutta kuitenkin.
Jos on Aeron alusta se on jo ihan siedettävän näköinen 17/18" kiekoilla mutta jos on ihan vakio niin tulee kyllä melkoinen 4WD-lookki.
Tämä ainakin oma mielipiteeni.
Toki jos itse on ulkonäköön tyytyväinen niin sehän on pääasia
Jos on Aeron alusta se on jo ihan siedettävän näköinen 17/18" kiekoilla mutta jos on ihan vakio niin tulee kyllä melkoinen 4WD-lookki.
Tämä ainakin oma mielipiteeni.
Toki jos itse on ulkonäköön tyytyväinen niin sehän on pääasia

Itsellä on 9-5:ssä Vectorin 17" vanteet 45-kumeilla ja kyllähän se vähän traktorilta näyttää. Eipä näytä enää parin viikon päästä kun auto saa H&R-Bilstein alustan. Suurin syy uuteen alustaan tosin on se, että nykyiset iskarit ovat totaalisesti loppu. Tulee sitten ulkonäkökin paremmaksi samalla kertaa... 

Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Nyt kesälomien aikana oman femman alle ilmestyi -35 mm tiputtava alustasetti ja kyllä nyt voi sanoa että näyttää huomattavasti paremmalta 17"-vanteiden kanssa matalana kuin vakiokorkeudessa. Joten täältä ääni tuolle madallukselle jos vaan yhtään ulkonäköä haluaa, ajo-ominaisuudethan seuraa samassa kaupassa kylkiäisenä. 
Harmi ettei oikein tullut otettua mitään kunnon "ennen-jälkeen" fotoja, mutta tuossa nyt yksi kuva asennustuloksesta.


Harmi ettei oikein tullut otettua mitään kunnon "ennen-jälkeen" fotoja, mutta tuossa nyt yksi kuva asennustuloksesta.

Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Hienolta näyttää kyllä!
Onko nuo juurikin 225/45R17 renkaat?
Nuo vanteet on myös hienot, paha vaan et noista alkuperäsistä saa pulittaa varmaan 1500€/sarja, jos edes tuo riittää.
Missäs hintaluokassa muuten pyörii tuollaset "sivistyneet" sivu- ja etuhelmat alkup.(aero kait)/muut? Takanahan tuossa ei taida mitään olla vai näenkö väärin?
Onko nuo juurikin 225/45R17 renkaat?
Nuo vanteet on myös hienot, paha vaan et noista alkuperäsistä saa pulittaa varmaan 1500€/sarja, jos edes tuo riittää.
Missäs hintaluokassa muuten pyörii tuollaset "sivistyneet" sivu- ja etuhelmat alkup.(aero kait)/muut? Takanahan tuossa ei taida mitään olla vai näenkö väärin?
Kiitoksia vain.RapidoG kirjoitti:Hienolta näyttää kyllä!
Onko nuo juurikin 225/45R17 renkaat?
Nuo vanteet on myös hienot, paha vaan et noista alkuperäsistä saa pulittaa varmaan 1500€/sarja, jos edes tuo riittää.
Missäs hintaluokassa muuten pyörii tuollaset "sivistyneet" sivu- ja etuhelmat alkup.(aero kait)/muut? Takanahan tuossa ei taida mitään olla vai näenkö väärin?

Rengastuksena juurikin 225/45R17 Hankookit.
Vanteet ovat ns. Aero -vanteet, virallisesti 3 Spoke Sportit. Ei nyt ihan 1500€ tarvitse sarjasta maksaa. Foorumin kautta aikanaan itsekin käytettynä nämä ostin ja yhden kolmasosan tuosta hinnasta maksoin. Nyt kesän aikana foorumin myyntiosiossa olen nähnyt että täysin käyttökelpoista sarjaa on joku kaupitellut jopa 400€ hintaan. Myös klubikaupassa taisi olla yksi iskemätön erä näitä Aerovanteita edullisesti.
Alkuperäiset Aeron sivuhelmat tilasin klubin yhteistyökumppanin Trollin kautta Ruotsista autopurkaamolta ja hintaa kotiovelle toimitettuna ei tullut kuin muutama satanen siitäkään. Merkkiliikkeestä ostettuna hinta melkein tähtitieteellinen. Aeron etulippaa on sitten astetta vaikeampi löytää, niin Ruotsin purkaamoilta kuin kotimaastakaan. Säkällä saattaa jossain törmätä... silloinkin saattaa olla ettei ole edes ehjä.
Takana ei ole kuin alkuperäinen takapuskurin jatke, jollainen löytyy niin Aerosta kuin karvalakkimallistakin.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Eiks se ollu nii et "City-Maasturit" On muotia?pade kirjoitti:Kyllä se taitaa olla enemmän tai vähemmän aina niin, että isot kiekot ilman madallusta näyttää tyhmältä. Toki nämä ovat makuasioita mutta kuitenkin.
Jos on Aeron alusta se on jo ihan siedettävän näköinen 17/18" kiekoilla mutta jos on ihan vakio niin tulee kyllä melkoinen 4WD-lookki.
Tämä ainakin oma mielipiteeni.
Toki jos itse on ulkonäköön tyytyväinen niin sehän on pääasia

9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Madalluksella pienennetään vain korin ja renkaiden eli pellin ja mustan osan välinen rako.9-5T kirjoitti:Kertokaa miten madallus ja vanteen tuuma koko liittyy toisiinsa, renkaan ulkomitathan on samat oli kyseessä mikä tuuma koko tahansa(205/65-15, 215/55-16 ja 225/45-17) vain mustan osan paksuus muuttuu eikä renkaan ja lokasuojan väli muutu miksikään?
Jos on perusrenkaat vaikka 205/65-15 (eli 15" vanteella 205mm leveä rengas jonka (mustan osan) korkeus on 65% tuosta 205mm:stä), on siis kumen ja lokasuojan kaaren välissä vaikka sellainen väli mihin mahtuu aikuisen miehen nyrkki. Se näyttää citymaasturilta. Sitä kun madalletaan ~4cm (40mm) ettei nyrkki enää mahdu väliin, vaan vain sormi tai 2, se vaan näyttää paremmalta.
Toisaalta jos kunnon maasturi-lookia haluaa, ei madalleta vaan nostetaan vaikka saman 4cm verran hankkimalla sen verran pitemmät iskarit ja jouset jos vain saatavilla

En ymmärrä minäkään, mun mielestä korkeampi profiili on paremman näkönen ku jotku ohuet kumisuikaleet siinä vanteitten ympärillä9-5T kirjoitti:Ymmärrän kyllä madalluksen mutta en ymmärrä miksi isoja vanteita ei voisi pistää madaltamatta sillä se nyrkkisi mentävä aukko ei muutu miksikään vanteen tuumakokoa kasvattamalla, vain mustaosa ohenee.

Jotku 50" puiset kärrynpyörät kun olis joka autossa...

Minä olen jo niin vanha, että ilmeisesti muistan hevoskärryt, mutta jos on iso vanne ohuilla puolilla ja joku 40...35 rengas, niin todella tulee hevoskärryt mieleen. Asiaa korostaa usein vielä se, että isot vanteet ovat useimmiten vielä "liian" leveät ko. renkaille ja tästä johtuen rengas häviää vielä osin vanteen alle. Samalla vielä jarrulevyt alkavat useinmiten näyttämään todella pieniltä.
9-5 2.3 MY2008
Jollain ihmisillä on kieltämättä hirveä hinku vetää aina naapuriaan paremmaksi mitä vanteisiin tulee. 9-3:een on istutettu 20" vannetta ja jossain isommassa 700-bemarissa oli 23 " vanne.
Ainakaan omaan silmään nuo ylikokoiset > 19" vanteet eivät näytä hyvältä. Huomiota ne herättävät, mutta luulisi ajettavuuden normaalilla tiellä olevan todella surkea esim. 9-3:ssa, jossa on 20" vanne ja rengasprofiili 30.
Ainakaan omaan silmään nuo ylikokoiset > 19" vanteet eivät näytä hyvältä. Huomiota ne herättävät, mutta luulisi ajettavuuden normaalilla tiellä olevan todella surkea esim. 9-3:ssa, jossa on 20" vanne ja rengasprofiili 30.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14