215/45R17 renkaat 9-5:een ilman madallusta

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
RapidoG
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Elo 22, 2007 12:30

215/45R17 renkaat 9-5:een ilman madallusta

Viesti Kirjoittaja RapidoG »

Näyttääkö kuinka tyhmältä, jos laittaa 9-5:een 215/45R17 renkaat ilman, että madaltaisi autoa?
Jääkö liian suuri väli lokareihin, jolloin näyttää hassulta?
Oiskohan 16" maksimi ilman madallusta ja näyttäisi vielä siedettävältä?
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Kyllä se taitaa olla enemmän tai vähemmän aina niin, että isot kiekot ilman madallusta näyttää tyhmältä. Toki nämä ovat makuasioita mutta kuitenkin.
Jos on Aeron alusta se on jo ihan siedettävän näköinen 17/18" kiekoilla mutta jos on ihan vakio niin tulee kyllä melkoinen 4WD-lookki.
Tämä ainakin oma mielipiteeni.

Toki jos itse on ulkonäköön tyytyväinen niin sehän on pääasia ;)
RapidoG
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Elo 22, 2007 12:30

Viesti Kirjoittaja RapidoG »

Näinhän se tuppaa olemaan.
Toisaalta, kun alkoi laskemaan 195/65R15 säteen eron 225/45R17, niin eipä juuri eroa ole.
215/45R17:ssa eroa on sitten puolisen senttiä. Tiedä sitten huomaako tuon eron.
Joten tuo 225/45 ois sopivampi, jos ei aio madaltaa, ja taitaa olla yleisempikin.
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Itsellä on 9-5:ssä Vectorin 17" vanteet 45-kumeilla ja kyllähän se vähän traktorilta näyttää. Eipä näytä enää parin viikon päästä kun auto saa H&R-Bilstein alustan. Suurin syy uuteen alustaan tosin on se, että nykyiset iskarit ovat totaalisesti loppu. Tulee sitten ulkonäkökin paremmaksi samalla kertaa... :D
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Nyt kesälomien aikana oman femman alle ilmestyi -35 mm tiputtava alustasetti ja kyllä nyt voi sanoa että näyttää huomattavasti paremmalta 17"-vanteiden kanssa matalana kuin vakiokorkeudessa. Joten täältä ääni tuolle madallukselle jos vaan yhtään ulkonäköä haluaa, ajo-ominaisuudethan seuraa samassa kaupassa kylkiäisenä. ;)
Harmi ettei oikein tullut otettua mitään kunnon "ennen-jälkeen" fotoja, mutta tuossa nyt yksi kuva asennustuloksesta.

Kuva
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
RapidoG
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Elo 22, 2007 12:30

Viesti Kirjoittaja RapidoG »

Hienolta näyttää kyllä!
Onko nuo juurikin 225/45R17 renkaat?
Nuo vanteet on myös hienot, paha vaan et noista alkuperäsistä saa pulittaa varmaan 1500€/sarja, jos edes tuo riittää.
Missäs hintaluokassa muuten pyörii tuollaset "sivistyneet" sivu- ja etuhelmat alkup.(aero kait)/muut? Takanahan tuossa ei taida mitään olla vai näenkö väärin?
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

RapidoG kirjoitti:Hienolta näyttää kyllä!
Onko nuo juurikin 225/45R17 renkaat?
Nuo vanteet on myös hienot, paha vaan et noista alkuperäsistä saa pulittaa varmaan 1500€/sarja, jos edes tuo riittää.
Missäs hintaluokassa muuten pyörii tuollaset "sivistyneet" sivu- ja etuhelmat alkup.(aero kait)/muut? Takanahan tuossa ei taida mitään olla vai näenkö väärin?
Kiitoksia vain. :)
Rengastuksena juurikin 225/45R17 Hankookit.
Vanteet ovat ns. Aero -vanteet, virallisesti 3 Spoke Sportit. Ei nyt ihan 1500€ tarvitse sarjasta maksaa. Foorumin kautta aikanaan itsekin käytettynä nämä ostin ja yhden kolmasosan tuosta hinnasta maksoin. Nyt kesän aikana foorumin myyntiosiossa olen nähnyt että täysin käyttökelpoista sarjaa on joku kaupitellut jopa 400€ hintaan. Myös klubikaupassa taisi olla yksi iskemätön erä näitä Aerovanteita edullisesti.
Alkuperäiset Aeron sivuhelmat tilasin klubin yhteistyökumppanin Trollin kautta Ruotsista autopurkaamolta ja hintaa kotiovelle toimitettuna ei tullut kuin muutama satanen siitäkään. Merkkiliikkeestä ostettuna hinta melkein tähtitieteellinen. Aeron etulippaa on sitten astetta vaikeampi löytää, niin Ruotsin purkaamoilta kuin kotimaastakaan. Säkällä saattaa jossain törmätä... silloinkin saattaa olla ettei ole edes ehjä.
Takana ei ole kuin alkuperäinen takapuskurin jatke, jollainen löytyy niin Aerosta kuin karvalakkimallistakin.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

pade kirjoitti:Kyllä se taitaa olla enemmän tai vähemmän aina niin, että isot kiekot ilman madallusta näyttää tyhmältä. Toki nämä ovat makuasioita mutta kuitenkin.
Jos on Aeron alusta se on jo ihan siedettävän näköinen 17/18" kiekoilla mutta jos on ihan vakio niin tulee kyllä melkoinen 4WD-lookki.
Tämä ainakin oma mielipiteeni.

Toki jos itse on ulkonäköön tyytyväinen niin sehän on pääasia ;)
Eiks se ollu nii et "City-Maasturit" On muotia? :D
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

9-5T kirjoitti:Kertokaa miten madallus ja vanteen tuuma koko liittyy toisiinsa, renkaan ulkomitathan on samat oli kyseessä mikä tuuma koko tahansa(205/65-15, 215/55-16 ja 225/45-17) vain mustan osan paksuus muuttuu eikä renkaan ja lokasuojan väli muutu miksikään?
Madalluksella pienennetään vain korin ja renkaiden eli pellin ja mustan osan välinen rako.
Jos on perusrenkaat vaikka 205/65-15 (eli 15" vanteella 205mm leveä rengas jonka (mustan osan) korkeus on 65% tuosta 205mm:stä), on siis kumen ja lokasuojan kaaren välissä vaikka sellainen väli mihin mahtuu aikuisen miehen nyrkki. Se näyttää citymaasturilta. Sitä kun madalletaan ~4cm (40mm) ettei nyrkki enää mahdu väliin, vaan vain sormi tai 2, se vaan näyttää paremmalta.
Toisaalta jos kunnon maasturi-lookia haluaa, ei madalleta vaan nostetaan vaikka saman 4cm verran hankkimalla sen verran pitemmät iskarit ja jouset jos vain saatavilla ;)
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Kai se vain ihmisen silmässä näyttää ohut musta rinkula paremmalta kuin paksu. 8O
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

9-5T kirjoitti:Ymmärrän kyllä madalluksen mutta en ymmärrä miksi isoja vanteita ei voisi pistää madaltamatta sillä se nyrkkisi mentävä aukko ei muutu miksikään vanteen tuumakokoa kasvattamalla, vain mustaosa ohenee.
En ymmärrä minäkään, mun mielestä korkeampi profiili on paremman näkönen ku jotku ohuet kumisuikaleet siinä vanteitten ympärillä ;) Ja lisäks niissä 80 profiileissa mun mielestä on paremmin joustoakin, auton jousitus = iskarit+jouset+renkaat... Ts. tehtaalla kun laittavat niitä pienempiä vanteita, mitottavat jouset ja iskarit noille 80 renkaille jollain 2barin paineella joka taas kuluttaa renkaita niin että rengasvalmistajat tekee hyvät rahat...
Jotku 50" puiset kärrynpyörät kun olis joka autossa... :roll:
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Mimmi kirjoitti:Sittenhän tuossa on kehittämistä rengastehtaille, tehdään renkaat, joiden kyljet maalataan hopealla puolestavälistä. :wink:
On muuten myynnissä niitä irtovalkosivuja jossain hot carsissa, ne vois maalata hopealla ;)

(no joo, eiköhän omasta puolesta vähintäänki riittävästi offtopicia tullu...)
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Minä olen jo niin vanha, että ilmeisesti muistan hevoskärryt, mutta jos on iso vanne ohuilla puolilla ja joku 40...35 rengas, niin todella tulee hevoskärryt mieleen. Asiaa korostaa usein vielä se, että isot vanteet ovat useimmiten vielä "liian" leveät ko. renkaille ja tästä johtuen rengas häviää vielä osin vanteen alle. Samalla vielä jarrulevyt alkavat useinmiten näyttämään todella pieniltä.
9-5 2.3 MY2008
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Jollain ihmisillä on kieltämättä hirveä hinku vetää aina naapuriaan paremmaksi mitä vanteisiin tulee. 9-3:een on istutettu 20" vannetta ja jossain isommassa 700-bemarissa oli 23 " vanne.

Ainakaan omaan silmään nuo ylikokoiset > 19" vanteet eivät näytä hyvältä. Huomiota ne herättävät, mutta luulisi ajettavuuden normaalilla tiellä olevan todella surkea esim. 9-3:ssa, jossa on 20" vanne ja rengasprofiili 30.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
ysikolme
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 22:13
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ysikolme »

Mitä isommat vanteet, sitä kalliimmat renkaat. Merkkirengas on kallis ison 18'-19' tuuman vanteen ympärillä. Typerintä säästöä mitä tiedän, on se kun ostetaan vimpan päälle kallis bling- vanne ja aletaan sitten nuukailemaan ja etsimään sopivia renkaita"halvalla" netistä.
Vastaa Viestiin