Vaihteisto öljy
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2078
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Kyllä sinne kuuluu Ultimate Supersynth Geartronic Multilube B Super 90W-120 öljyt. Sillä kaikki vaihteet toimii, osa kytkeytyy välillä jopa yhtä aikaa.
Kävin oikein kirjan hyllystä ja skannasin
http://tinyurl.com/yohh2p

Kävin oikein kirjan hyllystä ja skannasin

http://tinyurl.com/yohh2p
900C -86
Kyllä se menee, mulla on tällä hetkellä tuollasta loodassa ja kylmänä kakkosvaihde on liian vaikee. Talvella hirvittäisi lähteä tuolla liikkeelle kylmänä. Kokeilin viime kesänä myös neste 80w hypoidia, jossa sama vika.Tri-Lo kirjoitti:Onko kukaan kokeillut 80W EP -öljyä? Meneekö liian paksuksi?
Tonnarin laatikossa taas tuo 80w toimii kuin unelma.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Entäs ootko kokeillut pikkuisen laskea sitä pintaa..?himmee kirjoitti:Kyllä se menee, mulla on tällä hetkellä tuollasta loodassa ja kylmänä kakkosvaihde on liian vaikee. Talvella hirvittäisi lähteä tuolla liikkeelle kylmänä. Kokeilin viime kesänä myös neste 80w hypoidia, jossa sama vika.Tri-Lo kirjoitti:Onko kukaan kokeillut 80W EP -öljyä? Meneekö liian paksuksi?
Tonnarin laatikossa taas tuo 80w toimii kuin unelma.


Shellillähän on muuten toinenkin suht. kiinnostava, tuo Spirax GSX 75W-80. GL-4 täyssynteetti, viskositeetit näyttäisi olevan tosi kohdallaan mutta kun siinä ei taas ole tuota pirun EP:tä.


Sehän taitaa olla niin, että markkinoiden ainoa SAE 75W EP on tuo Quakerin Super Quadrolube 75W. Kai sitä on käytävä skinnarsilla tilaamassa tynnyrillinen niin pääsee näistä pohtimisista sitten kerralla eroon.

Tuppaa olemaan vähän eri merkityksiä eri valmistajilla noilla kirjainyhdistelmillä, joita käytetään viskositeetin lisäksi. Toi esittämäsi Shellin öljy voi toimia aivan mainiosti. Ainakin viskositeettilukemat kuulostavat varsin mielenkiintoisilta.Tri-Lo kirjoitti:
Shellillähän on muuten toinenkin suht. kiinnostava, tuo Spirax GSX 75W-80. GL-4 täyssynteetti, viskositeetit näyttäisi olevan tosi kohdallaan mutta kun siinä ei taas ole tuota pirun EP:tä.http://www.shell.com/static/fi-fi/downl ... ax_gsx.pdf Olis muuten varmaan paljon halvempaa kuin esim. tuo SMX-S tai hondaöljy..
![]()
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mobiilin 80w tietysti.Tri-Lo kirjoitti:Entäs ootko kokeillut pikkuisen laskea sitä pintaa..?himmee kirjoitti:Kyllä se menee, mulla on tällä hetkellä tuollasta loodassa ja kylmänä kakkosvaihde on liian vaikee. Talvella hirvittäisi lähteä tuolla liikkeelle kylmänä. Kokeilin viime kesänä myös neste 80w hypoidia, jossa sama vika.Tri-Lo kirjoitti:Onko kukaan kokeillut 80W EP -öljyä? Meneekö liian paksuksi?
Tonnarin laatikossa taas tuo 80w toimii kuin unelma.Mikä öljy muuten sisällä, kenties tuo Shellin MA 80W? Muuten kyllä ihan mielenkiintoinen tuo mineraalipohjaisena, EP GL-4:sena.. Ehkä se 80W on kuitenkin liian tahmeaa sitten.
![]()
Shellillähän on muuten toinenkin suht. kiinnostava, tuo Spirax GSX 75W-80. GL-4 täyssynteetti, viskositeetit näyttäisi olevan tosi kohdallaan mutta kun siinä ei taas ole tuota pirun EP:tä.http://www.shell.com/static/fi-fi/downl ... ax_gsx.pdf Olis muuten varmaan paljon halvempaa kuin esim. tuo SMX-S tai hondaöljy..
Sehän taitaa olla niin, että markkinoiden ainoa SAE 75W EP on tuo Quakerin Super Quadrolube 75W. Kai sitä on käytävä skinnarsilla tilaamassa tynnyrillinen niin pääsee näistä pohtimisista sitten kerralla eroon.http://www.quakerstate.se/file/dyn/0000 ... be_75W.pdf

Jos tilaat tuota Shelliä 20l niin voisin olla 10litrasta kiinnostunu.

Edit: Eikös Rabbi muuten myy tuota Quadrolubea? Muistaakseni ihan älytön hinta.
Viimeksi muokannut himmee, Ti Elo 21, 2007 23:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Siis tota spiraxia? En usko että pienissä pöniköissä, tai en ole ainakaan nähnyt. Kyllä sitä vois tosiaan käydä kyselemässä jossain vaiheessa..himmee kirjoitti: Jos tilaat tuota Shelliä 20l niin voisin olla 10litrasta kiinnostunu.Riippuen tietysti sen hinnasta, vai saako tuota jostain litran pönöis?
omasta satkusta alko laatikko pitämään tasaista vollotusääntä keväällä ja loppujen lopuksi katoin sitten vaihteistoöljyt. Oli juuri ja juuri öljytikun nokassa öljyä joten oli öljyt päässeet vähän vähiin. No ostin motonetista halvinta motox mineraali öljyä, olisko ollut 10w40 ja sitä laatikkoon. Meni vähän reilusti ja nyt on jonkun matkaa max merkin yläpuolella. Mutta vaihdon jälkeen vollotus hävisi melkein kokonaan ja vaihteisto on ainakin tähän mennessä toiminut ihan normaalisti. Ihan sama onko kylmä vai kuuma kone.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2078
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
tämähän on ihan makua asia ja riippuu ihan laatikon kunnosta mitä sinne laittaa.
itse käytän omassa silmäterässäni tuota nesteen mp 75w:tä
ja muihinkin joissa hyvä laatikko niin olen sitä laittanut.
niihin taas missä vähän jo huonot laatikot olen vaihtanut ihan 10w -40
moottori öljyt.
ainoa hyöty tuosta nesteen öljyssä on että synkronoi niin kun pitää eli niin ettei kytkeytyessä tunnu tahmeutta ja toimii pakkasellakin jouheasti.
tuskin se laatikko sen nopeampaa hajoaa kummallakaan öljyllä jos käyttää nätisti eikä koita pakotaa vaihteita päälle jos synkronointi on kulunut hitaaksi.
itse käytän omassa silmäterässäni tuota nesteen mp 75w:tä
ja muihinkin joissa hyvä laatikko niin olen sitä laittanut.
niihin taas missä vähän jo huonot laatikot olen vaihtanut ihan 10w -40
moottori öljyt.
ainoa hyöty tuosta nesteen öljyssä on että synkronoi niin kun pitää eli niin ettei kytkeytyessä tunnu tahmeutta ja toimii pakkasellakin jouheasti.
tuskin se laatikko sen nopeampaa hajoaa kummallakaan öljyllä jos käyttää nätisti eikä koita pakotaa vaihteita päälle jos synkronointi on kulunut hitaaksi.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Niinkuin tuossa jo todettiin, niin makuasioitahan nämä aika pitkälti. Ei siis tarvitse hermostua..900 I 16 Kat kirjoitti:Voiko tämä olla näin vaikeata valita öljyt laatikkoon...


Ja tuostakin on eräs ruotsin tunnetuimmista Saabien laatikoiden remppaajista/rakentajista eri mieltä, etten ehkä usko sen olevan ihan noinkaan yksinkertaista.900 I 16 Kat kirjoitti:API luokat SG, SF/CC, SF/CD
Synteettisiä ei saa käyttää...
Mineraali-moottoriöljy on "safe" valinta, ei siinä mitään ja sen tiedän/uskon itsekin. Silti ei itseänikään huvita sitä käyttää, varsinkaan talvella.
