Jihaa!! Kertaamaan 7.6!

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Jihaa!! Kertaamaan 7.6!

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Jees ,kivaa,nättii :P :P Pääsee kertaus harjotuksiin

:evil:

Onko muita kohtalo tovereita, 7.6 pitäs alkaa iso sotaharjoitus Turussa.

Pitäs olla tolloin maanantaina klo 09.00 Pernon koululla astumassa taas "palvelukseen" !!
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Turbo900
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Häähää hajoa "mortti" aamuihis 8)
Tuosta mortista en sitten niin tiedä :?:
Itellä ois ollu viime keväänä ensimmäiset kertaukset, jotka onnistuin ainakin vielä välttämään näyttökokeiden varjolla :D
Mua ei ainakaan enään kiinnostais lähtä mettään rämpimään ja kuuntelemaan kapiaisia.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Hah hah haa... siinähän meet , ei onneksi oo pelkoo on tullut työni puolesta vapautus armeijan hommista.
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Toivottavasti itselle ei tule kovin äkkiä, ku parhaillaan yritän saada ns. uraputkea starttaamaan. ...tu on se yhtä persettä, ku hakee töitä, niin ne ei ...tu osaa sanoa juuta eikä jaata hakuprosessista, ja loppujen lopuksi ne ei ees ilmoita, että tällä kertaa ei tärpännyt. No, meni offtopic.

Niin, kaveri ei kerennyt olla edes 365 päivää reservissä ku tuli kertauslappu. No, kaveri paineli ilomielin kertaamaan, niin pääsi vähäksi aikaa töistä "lepäämää".
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
ajn
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja ajn »

"vanhoina hyvinä aikoina" SatLstosta kotiutuessa kaverilla oli kertauskutsu kotona odottamassa...

Vaan ittelläpä ei ole osunut kohdalle 16 vuoteen :D
Rommitommi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Jee kivaa nättii!! Viimestään tammikuussa se alkaa :cry:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

No ,toivotaan ettei oo mikään paha nakki :roll:

Kai sitä joutuu vartioimaan jotain lossi puomia jossain saaristossa, SPOL:li kun olen 8)

Kolme vuotta sitten päässyt pois ja eka kutsu tuli 2 siviiliviikon jälkeen, onneks vapaaehtoinen :P

Saapa viikon loman töistö ja eukosta (oho) :oops: . :D :D :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Saapas
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Saapas »

Täältä löytyy taistelutoveri, 9.6 pitäis lähtee ja 8 päivää myöhemmin kotiutua. Oon ihan fiilareissa, pääsee taas polkee kunnon myllyä: 40 litrasta V12:ta mekaanisella ahtimella :arrow: asfaltti rullalle. PK-seudulle ollaan tulossa parolasta, tais olla joku pääsotaharjoitus.. Kolme vuotta sain minäkin elellä rauhassa, mutta nyt napsahti. Eipä tosin haittaa, hmm, mikäköhän minussa on vikana... :roll:
KTM SD
NG900T
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Onneks mulla on ollu hiljasta tuolla rintamalla, sen verran vuosia jo kulunut että tuskinpa enää kertauskutsua tuleekaan. Ehkä toisaalta lähtisin kyllä mielelläni jos sais sen vanhan jengin koolle joka meillä sillon pienessä ohjusveneen purtilossa oli. Mm laivan kannella auringon ottoa ja paljon kaljaa, sitähän se näytti olevan kun ressujen menoa katseltiin varusmiesaikoina köysiä "tetsatessa" :)
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
Jussi
"Hölösuu"

Re: Jihaa!! Kertaamaan 7.6!

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Frostgrey kirjoitti:Jees ,kivaa,nättii :P :P Pääsee kertaus harjotuksiin

:evil:

Onko muita kohtalo tovereita, 7.6 pitäs alkaa iso sotaharjoitus Turussa.

Pitäs olla tolloin maanantaina klo 09.00 Pernon koululla astumassa taas "palvelukseen" !!
Eilen tulin kertaamasta... ja oli ihan s**tanan hieno reissu vaikka töitä saikin tehdä niska limassa kokoajan. Neljä päivää IlmaVTK:lla leikkimässä lentokoneiden vauriokorjausten suunnittelua. Voi tietysti olla että motivaatio yksittäisen taistelijan etenemismuotojen leikkimiseen ei olisi ihan yhtä kova, vaikka sekin voisi olla kivaa vaihtelua arkeen.
Rean
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rean »

Jussi kirjoitti:Eilen tulin kertaamasta... ja oli ihan s**tanan hieno reissu vaikka töitä saikin tehdä niska limassa kokoajan. Neljä päivää IlmaVTK:lla leikkimässä lentokoneiden vauriokorjausten suunnittelua. Voi tietysti olla että motivaatio yksittäisen taistelijan etenemismuotojen leikkimiseen ei olisi ihan yhtä kova, vaikka sekin voisi olla kivaa vaihtelua arkeen.
Palvelitko IlmavTK:ssa? Itse olen siellä AUKin puolella ja kiinnostaa kuinka usein apumekaanikot joutuu kertailemaan.
Saab 9-3 2.0T XWD Vector 2009 - käyttöauto
Saab 900 Aero 1988 - harrastusajoneuvo
Ihmiskunnan kolme parasta keksintöä: polkupyörä, sähkökitara ja turboahdin.
Jussi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Rean kirjoitti:Palvelitko IlmavTK:ssa? Itse olen siellä AUKin puolella ja kiinnostaa kuinka usein apumekaanikot joutuu kertailemaan.
Varusveijarina olin PsPr:ssa, myöhemmin on työn ja koulutuksen takia tullut sijoitetuksi ilmavoimien erikoishenkilöstöön.

Apumekaanikot kertaavat yleensä lennostoissa tai ilmasotaharjoituksissa, riippuu sa-sijoituksesta. Kertaamaan mennään siihen käyttölentueeseen, johon sa-tilanteessa sijoittuisi. Lentokenttäkomppanioihin sijoitettujen kertailuista en tiedä, ilmeisesti sotaharjoituksissa. Jotkut on olleet maavoimilla helikopteriakin lennättämässä.
Milli
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Milli »

Eipä ole sattunut kutsua kohdalle,vielä. 6 vuotta sitten kun intistä kotiuduin niin silloin sanoivat että kutsu tulee parin vuoden sisällä. :) Ja niit tulee tasaseen tahtiin.Mut kapiaisten puheet tietäen niin just joo.Tulee tulee. :lol:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
ajn
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja ajn »

-----------8<-------------
Palvelitko IlmavTK:ssa? Itse olen siellä AUKin puolella ja kiinnostaa kuinka usein apumekaanikot joutuu kertailemaan.[/quote]
--------->8-----------------

Edellä jo kerroin, että "muutama" vuosi on mennyt ilman että IlmvTK:n lentoteknillisen AuK:n ja SatLsto:n DK-apumeisselipalveluksen jälkeen tarvii mennä kertamaan... :D :D
9000 automaatilla
"Hölösuu"

Hähää...

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

...mä pääsen 12.6 alkaen viikoksi Santikseen. Pääsotaharjoitus AALTO odottaa... (toinen Aalto). Mitähän kivaa ne kertoo, kaikki on varmuudella unohtunut 11 vuoden aikana melko tehokkaasti.

Intin viesti tsydeemit tosin taitaa palvella ajasta ikuisuuteen, joten vartin pikakurssilla kaikki lienee selvää, paitsi kertausporukka... 8) 8) 8)
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Vastaa Viestiin