Häähää hajoa "mortti" aamuihis
Tuosta mortista en sitten niin tiedä
Itellä ois ollu viime keväänä ensimmäiset kertaukset, jotka onnistuin ainakin vielä välttämään näyttökokeiden varjolla
Mua ei ainakaan enään kiinnostais lähtä mettään rämpimään ja kuuntelemaan kapiaisia.
Toivottavasti itselle ei tule kovin äkkiä, ku parhaillaan yritän saada ns. uraputkea starttaamaan. ...tu on se yhtä persettä, ku hakee töitä, niin ne ei ...tu osaa sanoa juuta eikä jaata hakuprosessista, ja loppujen lopuksi ne ei ees ilmoita, että tällä kertaa ei tärpännyt. No, meni offtopic.
Niin, kaveri ei kerennyt olla edes 365 päivää reservissä ku tuli kertauslappu. No, kaveri paineli ilomielin kertaamaan, niin pääsi vähäksi aikaa töistä "lepäämää".
Täältä löytyy taistelutoveri, 9.6 pitäis lähtee ja 8 päivää myöhemmin kotiutua. Oon ihan fiilareissa, pääsee taas polkee kunnon myllyä: 40 litrasta V12:ta mekaanisella ahtimella asfaltti rullalle. PK-seudulle ollaan tulossa parolasta, tais olla joku pääsotaharjoitus.. Kolme vuotta sain minäkin elellä rauhassa, mutta nyt napsahti. Eipä tosin haittaa, hmm, mikäköhän minussa on vikana...
Onneks mulla on ollu hiljasta tuolla rintamalla, sen verran vuosia jo kulunut että tuskinpa enää kertauskutsua tuleekaan. Ehkä toisaalta lähtisin kyllä mielelläni jos sais sen vanhan jengin koolle joka meillä sillon pienessä ohjusveneen purtilossa oli. Mm laivan kannella auringon ottoa ja paljon kaljaa, sitähän se näytti olevan kun ressujen menoa katseltiin varusmiesaikoina köysiä "tetsatessa"
Frostgrey kirjoitti:Jees ,kivaa,nättii Pääsee kertaus harjotuksiin
Onko muita kohtalo tovereita, 7.6 pitäs alkaa iso sotaharjoitus Turussa.
Pitäs olla tolloin maanantaina klo 09.00 Pernon koululla astumassa taas "palvelukseen" !!
Eilen tulin kertaamasta... ja oli ihan s**tanan hieno reissu vaikka töitä saikin tehdä niska limassa kokoajan. Neljä päivää IlmaVTK:lla leikkimässä lentokoneiden vauriokorjausten suunnittelua. Voi tietysti olla että motivaatio yksittäisen taistelijan etenemismuotojen leikkimiseen ei olisi ihan yhtä kova, vaikka sekin voisi olla kivaa vaihtelua arkeen.
Jussi kirjoitti:Eilen tulin kertaamasta... ja oli ihan s**tanan hieno reissu vaikka töitä saikin tehdä niska limassa kokoajan. Neljä päivää IlmaVTK:lla leikkimässä lentokoneiden vauriokorjausten suunnittelua. Voi tietysti olla että motivaatio yksittäisen taistelijan etenemismuotojen leikkimiseen ei olisi ihan yhtä kova, vaikka sekin voisi olla kivaa vaihtelua arkeen.
Palvelitko IlmavTK:ssa? Itse olen siellä AUKin puolella ja kiinnostaa kuinka usein apumekaanikot joutuu kertailemaan.
Saab 9-3 2.0T XWD Vector 2009 - käyttöauto
Saab 900 Aero 1988 - harrastusajoneuvo
Ihmiskunnan kolme parasta keksintöä: polkupyörä, sähkökitara ja turboahdin.
Rean kirjoitti:Palvelitko IlmavTK:ssa? Itse olen siellä AUKin puolella ja kiinnostaa kuinka usein apumekaanikot joutuu kertailemaan.
Varusveijarina olin PsPr:ssa, myöhemmin on työn ja koulutuksen takia tullut sijoitetuksi ilmavoimien erikoishenkilöstöön.
Apumekaanikot kertaavat yleensä lennostoissa tai ilmasotaharjoituksissa, riippuu sa-sijoituksesta. Kertaamaan mennään siihen käyttölentueeseen, johon sa-tilanteessa sijoittuisi. Lentokenttäkomppanioihin sijoitettujen kertailuista en tiedä, ilmeisesti sotaharjoituksissa. Jotkut on olleet maavoimilla helikopteriakin lennättämässä.
Eipä ole sattunut kutsua kohdalle,vielä. 6 vuotta sitten kun intistä kotiuduin niin silloin sanoivat että kutsu tulee parin vuoden sisällä. Ja niit tulee tasaseen tahtiin.Mut kapiaisten puheet tietäen niin just joo.Tulee tulee.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
-----------8<-------------
Palvelitko IlmavTK:ssa? Itse olen siellä AUKin puolella ja kiinnostaa kuinka usein apumekaanikot joutuu kertailemaan.[/quote]
--------->8-----------------
Edellä jo kerroin, että "muutama" vuosi on mennyt ilman että IlmvTK:n lentoteknillisen AuK:n ja SatLsto:n DK-apumeisselipalveluksen jälkeen tarvii mennä kertamaan...
...mä pääsen 12.6 alkaen viikoksi Santikseen. Pääsotaharjoitus AALTO odottaa... (toinen Aalto). Mitähän kivaa ne kertoo, kaikki on varmuudella unohtunut 11 vuoden aikana melko tehokkaasti.
Intin viesti tsydeemit tosin taitaa palvella ajasta ikuisuuteen, joten vartin pikakurssilla kaikki lienee selvää, paitsi kertausporukka...
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...