
Hevoset hukassa?
Hevoset hukassa?
Moro! Eli testasin tossa "suljetulla radalla" saapin huippuja ja ne jäi vähä vajaaksi, 150km/h
. Auto on 900i 8v jossa on turbon loota ja kytkin eli ymmärtääkseni pitemmät välitykset? Voiko tämä vajaus johtua tästä. Nelos vaihteella kierrokset about 5000rpm ja vauhtia n. 150km/h ja kun tästä vaihtaa vitoselle vauhti ei laske eikä nousekkaan yhtään. Autossa kyllä vuotaa imusarja, ja ykkös pytyn suuttimen tiiviste on kulahtanu, vaikuttaako nämä kuin paljo menohaluihin?

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2077
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Mitä turhia,
kulkeehan se jo tuolleen paljon kovempaa mitä suomessa saisi ajaa....
Mut kyllä siinä jotain vikaa on.., pitäishän sen kulkea ainakin tehtaan lupaaman huippunopeuden.
Tarkista/vaihda myös ilmansuodatin, tulpat/sytytyksenajoitus.

Mut kyllä siinä jotain vikaa on.., pitäishän sen kulkea ainakin tehtaan lupaaman huippunopeuden.
Tarkista/vaihda myös ilmansuodatin, tulpat/sytytyksenajoitus.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? 
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear

It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Jos auto ei kulje huippunopeutta siinä on jotaki rikkifforslund kirjoitti:Mitä turhia,kulkeehan se jo tuolleen paljon kovempaa mitä suomessa saisi ajaa....
Mut kyllä siinä jotain vikaa on.., pitäishän sen kulkea ainakin tehtaan lupaaman huippunopeuden.
Tarkista/vaihda myös ilmansuodatin, tulpat/sytytyksenajoitus.

Ilmansuodatin on vasta vaihettu ja tulpat kans. Pitää vaihtaa nuo tiivisteet ja sitte viiä seosten ja ajotuksen säätöön. Ja sitte tientenki uusi testi

Poliisilta saattaa saada kirjallisen todistuksen, että auto on kunnossa, kuski ei. 
On vaan aika kallis palvelu.
Jos on pidemmät välitykset, 7 tai 8 ensiö(kolmasnumero vaihteistonmalli-kilvessä) niin huiput taitaa löytyä 4 vaihteella. Kyllä sen pitäis kelata 180mittariin ellei ole katti tai muuten pahasti tukossa.

On vaan aika kallis palvelu.

Jos on pidemmät välitykset, 7 tai 8 ensiö(kolmasnumero vaihteistonmalli-kilvessä) niin huiput taitaa löytyä 4 vaihteella. Kyllä sen pitäis kelata 180mittariin ellei ole katti tai muuten pahasti tukossa.

Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? 
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear

It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
No vaihoinpa imusarjan tiivisteen ja varmistin liimalla, ja termariin löin pelkästään liimalla kiinni. Käytin Wurth DP 300 liimaa. Toivottavasti pitää, kohta testaamaan. Tursotin tota liimaa aika reilusti, toivottavasti ei tuki mitään.
http://img253.imageshack.us/my.php?image=kuva108tk5.jpg
http://img253.imageshack.us/my.php?image=kuva109am0.jpg
http://img253.imageshack.us/my.php?image=kuva110sw8.jpg
Ei kait sitä auton huippuja testata semmosessa paikassa missä poliisit pääsee sakottamaan. Suomessa on monta hyvää rataa missä testata
http://img253.imageshack.us/my.php?image=kuva108tk5.jpg
http://img253.imageshack.us/my.php?image=kuva109am0.jpg
http://img253.imageshack.us/my.php?image=kuva110sw8.jpg
Ei kait sitä auton huippuja testata semmosessa paikassa missä poliisit pääsee sakottamaan. Suomessa on monta hyvää rataa missä testata

Täytyy nyt senverran kaimaa neuvoa, että kulkupuolta ei ainakaan helpota tiivistemassan määrä mikä kuvista ilmenee. Tuosta määrästä muodostuu jo imukanaviin aikamoiset "häpyhuulet" jotka aikansa lepattavat haitaten virtauksia kadoten aikanaan sylinterin uumeniin.Joni900 kirjoitti:Tursotin tota liimaa aika reilusti, toivottavasti ei tuki mitään.
Myös on tullut senverran koneita ropattua, että itse olen luopunut havaintojeni pohjalta kokonaan erilaisten silikonien ja tiivistemassojen käytöstä juuri tuon em. ongelman vuoksi, ja siirtynyt Hylomarin ja oikeitten tiivisteliimojen käyttäjäksi.
Purettujen moottoreiden öljypumppujen imusihdeissä havaitut vierekkäin pötköttelevät silikonimakkarat kun eivät ainakaan helpota öljypumpun työskentelyä...
Auto piristyi kertaheitolla, vuotoja ei ole ilmaantunu. Ainoa ongelma oli että jäähytysnestettä valui vissiin imukanaviin kun avasin sen ja auto kävi vedellä eka käynnistyksillä
Kyllä se siitä sitte heräsi.
Pistin myös ilmaa renkaisiin, oli about 0.2baaria liian vähä.
Ens kerralla sitte vähä vähemmän tiivisteliimaa

Pistin myös ilmaa renkaisiin, oli about 0.2baaria liian vähä.
Ens kerralla sitte vähä vähemmän tiivisteliimaa

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2077
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
kulkee kyllä kepeämmin kun on vähän enemmän ilmaa renkaissa esim. tuo 2.5 bar. mutta ajo mukavuus kärsiin hiukan kumpi sitten parempi.
itsellä 16-tuumaset vanteet ja renkaat. joka nurkassa 2,5 bar.
itsellä 16-tuumaset vanteet ja renkaat. joka nurkassa 2,5 bar.
Viimeksi muokannut antti.hakamaa, Ke Elo 29, 2007 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918