![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Näyttää pirun hyvälle - jos olisi melko paljon rahaa niin tuollainen Turbo X SC voisi olla ihan kotonaan meidänkin pihassa. No jos edes sen TTiD:n saisi
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Edes TTiD:n.. hmph..No jos edes sen TTiD:n saisi
Eiköhän kuitenkin pidetä mielessä että vaihdekeppiä käyttämällä Turbo X'n suorituskyky tulee olemaan aivan eri luokkaa TTiD'hen verrattuna. Nuo 5'lla ajetut testit ovat mukavia kuvaamaan miten helppoa ajaminen voi olla, mutta ohituskiihtyvyydestä ne ovat vain indikaatio.Marko A kirjoitti:Jos vrt. noita Turbo-X:n suorituslukuja TTiD:n vastaaviin. 80-120 väli taittuu samoihin arvoihin vitosella, kuitenkin kulutus pyörii ihan eri lukemissa. Tuosta saa jonkilaisen kuvan TTiD:n suorituskyvystä.
Eiks siinä ollu kyse jostain käpyajasta tyyliin 80-120?Raimo Miettinen kirjoitti:Kyllähän Saab aikanaa mainosti myös Saab 9000 Aeroa nopeammaksi mitä Ferrari Testarossa, joten puheet ovat olleet ennekin kovia!
Jossain aiemmassa Trollhattansaabista löytyvästä jutussa tuo keilarata selostettiin ihan hyvin. Kyse oli muistaakseni sellaisesta, jossa lähdettiin paikaltaan kiertämään keiloja koko ajan vauhtia nostaen - Porschen loppunopeus oli suurempi mutta aika huonompi.CC Aero kirjoitti:Kyllähän tuo nelivetoisena paikaltaan jonnekin liikahtaa mutta muissa tilanteissa sitten hyvin karttunut elopaino hillitsee menoja varmasti riittämiin.
Tuon nelivetoisen V6 Turbon pärjääminen Porsche 911 Turbolle voitaisiin todeta jossain puolueettomassa testissä. Veikkaan, että olisi aika työ löytää sellainen pujottelurata missä Saabilla kellotettaisiin nopeampi aika.
Eikä edes sivuosumaa tullutMarko A kirjoitti:Joo. Ei ollut mitenkään tarkoitus (jälleen) aloittaa vertailua diesel ~ bensa, vaan tuohon Saab93f:n kommenttiin "..edes TTiD" oli tarkoitus "osua"
Autohan tuntuu moottorin osalta juuri niin riskiltä kuin kyseisellä hetkellä on voimaa (vääntö) käytössä. Nopeus, kiihtyvyys jne ovat eri juttuja.
Hieman ihmetyttää tuo Turbo-X:n perä-diffuusori ja putket. Näyttävät aikas erikoiselta. Luonnossa homma voi olla toisin. Vanteet vaikuttaa mun mielestä hienolta ja eritoten vanha turbo mittari kojelaudassa on kyllä aika mielenkiintoinen veto, jonka luulisi vetoavan joihinkin.
Logo ois kyllä saanut olla vanhaan malliin: turbo X mutta se nyt on tosi pikku juttu.
Onko muuten kukaan vielä nähnyt julkaistuna TTiD:n EU lukemia?
Helpostihan tuollainen rata löytyy... jäärata. Jopa Subaru Jysty voisi voittaa PorschenCC Aero kirjoitti:Tuon nelivetoisen V6 Turbon pärjääminen Porsche 911 Turbolle voitaisiin todeta jossain puolueettomassa testissä. Veikkaan, että olisi aika työ löytää sellainen pujottelurata missä Saabilla kellotettaisiin nopeampi aika.