Black turbo aka. Turbo X
Black turbo aka. Turbo X
Trollhattansaabin sivuilla http://www.trollhattansaab.net on ekoja kuvia ja teknistä juttua huomenna? esiteltävästä Turbo X:stä. 5.7 sekkaa sataseen kuulostaa jo sille, että voipi lähteä kilpasille saksalaistenkin kanssa
Näyttää pirun hyvälle - jos olisi melko paljon rahaa niin tuollainen Turbo X SC voisi olla ihan kotonaan meidänkin pihassa. No jos edes sen TTiD:n saisi
Näyttää pirun hyvälle - jos olisi melko paljon rahaa niin tuollainen Turbo X SC voisi olla ihan kotonaan meidänkin pihassa. No jos edes sen TTiD:n saisi
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Joo-o. Taitaa tulla melko harvinaisuus kyseisestä mallista. Mikähän lienee hintakin moisella paketilla? Tilauksia saa trollhattansaab - sivun juttujen mukaan jättää. Pitäiskö käydä pankista kyseleen, haluaako ne antaa mulle hirveän tukun rahaa
Ja eihän se ole muuta, kun käy jättämässä tilauksen. Viikolla 46 alkavat kasaileen TTiD koneella Saabeja.
Jos vrt. noita Turbo-X:n suorituslukuja TTiD:n vastaaviin. 80-120 väli taittuu samoihin arvoihin vitosella, kuitenkin kulutus pyörii ihan eri lukemissa. Tuosta saa jonkilaisen kuvan TTiD:n suorituskyvystä. Taitaa se tuplaturbotus olla lukemiaan (180hp/400Nm) parempi noin niikuin käytännössä. Koska monet valmistajat ottaa liki samoja tehoja (myös saabin TID:stä Hirschillä) saa samat arvot, mutta ajettavuus/kaasuun vastaavuus lienee toista. Voivoi, kun saisivat pian niitä koeajoautoja. Testiajoon pitäis päästä.
Ja ehdottomasti mielestäni ois pitänyt Turbo X (tai Aero XWD) olla tarjolle heti alkuunsa TTiD moottorilla. Sen verran oisivat saaneet koettaa puristaa. Tämä kommetti on tullut luettua yhdestä jos toisesta autolehtien koeajo kommenteista.
Edes TTiD:n.. hmph..No jos edes sen TTiD:n saisi
Ja eihän se ole muuta, kun käy jättämässä tilauksen. Viikolla 46 alkavat kasaileen TTiD koneella Saabeja.
Jos vrt. noita Turbo-X:n suorituslukuja TTiD:n vastaaviin. 80-120 väli taittuu samoihin arvoihin vitosella, kuitenkin kulutus pyörii ihan eri lukemissa. Tuosta saa jonkilaisen kuvan TTiD:n suorituskyvystä. Taitaa se tuplaturbotus olla lukemiaan (180hp/400Nm) parempi noin niikuin käytännössä. Koska monet valmistajat ottaa liki samoja tehoja (myös saabin TID:stä Hirschillä) saa samat arvot, mutta ajettavuus/kaasuun vastaavuus lienee toista. Voivoi, kun saisivat pian niitä koeajoautoja. Testiajoon pitäis päästä.
Ja ehdottomasti mielestäni ois pitänyt Turbo X (tai Aero XWD) olla tarjolle heti alkuunsa TTiD moottorilla. Sen verran oisivat saaneet koettaa puristaa. Tämä kommetti on tullut luettua yhdestä jos toisesta autolehtien koeajo kommenteista.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Eiköhän pankista rahaa saa kun perustelee niiden menevän hyvään tarkoitukseen
2000 kappaletta noita aiotaan tehdä eli ei Suomessa ainakaan tulisi kovin montaa vastaan.
Meillä vaihtu(nee) auto tämän vuoden puolella, nykyisellä on kohta 2 vuotta ikää ja 75 tkm mittarissa. Mitään työntöä pois ei todellakaan ole - vaikka olenkin puolueellinen, ei mielestäni autoa uskoisi tuonkin verran ajetuksi. Todella oivallinen kampe on ollut kaikkiaan. Lisävoima kiinnostaa aina - business-mallisena TTiD SC Vector A:n hintakin puhuttelee - samoin varustein kilpailijat ovat helpostikin kymppitonnin kalliimpia.
Siinä olet oikeassa että XWD TTiD voisi olla aika lähellä unelmaa - mutta jos edes sen etuvetoisen saisi
Koikka-autoja on vissiin turha ennen talvirengasaikoja odottaa - kun kävin kysymässä pari viikkoa sitten toimitusaikaa niin marraskuussa olisi päässyt "omaa" koikkaamaan.
2000 kappaletta noita aiotaan tehdä eli ei Suomessa ainakaan tulisi kovin montaa vastaan.
Meillä vaihtu(nee) auto tämän vuoden puolella, nykyisellä on kohta 2 vuotta ikää ja 75 tkm mittarissa. Mitään työntöä pois ei todellakaan ole - vaikka olenkin puolueellinen, ei mielestäni autoa uskoisi tuonkin verran ajetuksi. Todella oivallinen kampe on ollut kaikkiaan. Lisävoima kiinnostaa aina - business-mallisena TTiD SC Vector A:n hintakin puhuttelee - samoin varustein kilpailijat ovat helpostikin kymppitonnin kalliimpia.
Siinä olet oikeassa että XWD TTiD voisi olla aika lähellä unelmaa - mutta jos edes sen etuvetoisen saisi
Koikka-autoja on vissiin turha ennen talvirengasaikoja odottaa - kun kävin kysymässä pari viikkoa sitten toimitusaikaa niin marraskuussa olisi päässyt "omaa" koikkaamaan.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Eiköhän kuitenkin pidetä mielessä että vaihdekeppiä käyttämällä Turbo X'n suorituskyky tulee olemaan aivan eri luokkaa TTiD'hen verrattuna. Nuo 5'lla ajetut testit ovat mukavia kuvaamaan miten helppoa ajaminen voi olla, mutta ohituskiihtyvyydestä ne ovat vain indikaatio.Marko A kirjoitti:Jos vrt. noita Turbo-X:n suorituslukuja TTiD:n vastaaviin. 80-120 väli taittuu samoihin arvoihin vitosella, kuitenkin kulutus pyörii ihan eri lukemissa. Tuosta saa jonkilaisen kuvan TTiD:n suorituskyvystä.
Esimerkkiä voimasta vaikka myyntipuhetta onkin:
"The system allows for extraordinary roadholding. Saab’s own testing on a slalom course during development showed the system outpacing German and Japanese competition, including a special test against the Porsche 911 Turbo".
Näyttäkääpä disukka joka pärjää 911 Turbolle.
Ei sen puoleen, tuo auto jäänee tämänkin palstan lukijoille vain haaveeksi.
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Kyllähän Saab aikanaa mainosti myös Saab 9000 Aeroa nopeammaksi mitä Ferrari Testarossa, joten puheet ovat olleet ennekin kovia!
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Eiks siinä ollu kyse jostain käpyajasta tyyliin 80-120?Raimo Miettinen kirjoitti:Kyllähän Saab aikanaa mainosti myös Saab 9000 Aeroa nopeammaksi mitä Ferrari Testarossa, joten puheet ovat olleet ennekin kovia!
Kyllähän sen nyt kolmen ja puolen pintaan aerolla vetäsee
http://www.einszweidrei.de/ferrari/ferr ... 1985-1.htm
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Kyllähän tuo nelivetoisena paikaltaan jonnekin liikahtaa mutta muissa tilanteissa sitten hyvin karttunut elopaino hillitsee menoja varmasti riittämiin.
Tuon nelivetoisen V6 Turbon pärjääminen Porsche 911 Turbolle voitaisiin todeta jossain puolueettomassa testissä. Veikkaan, että olisi aika työ löytää sellainen pujottelurata missä Saabilla kellotettaisiin nopeampi aika.
Tuon nelivetoisen V6 Turbon pärjääminen Porsche 911 Turbolle voitaisiin todeta jossain puolueettomassa testissä. Veikkaan, että olisi aika työ löytää sellainen pujottelurata missä Saabilla kellotettaisiin nopeampi aika.
Jossain aiemmassa Trollhattansaabista löytyvästä jutussa tuo keilarata selostettiin ihan hyvin. Kyse oli muistaakseni sellaisesta, jossa lähdettiin paikaltaan kiertämään keiloja koko ajan vauhtia nostaen - Porschen loppunopeus oli suurempi mutta aika huonompi.CC Aero kirjoitti:Kyllähän tuo nelivetoisena paikaltaan jonnekin liikahtaa mutta muissa tilanteissa sitten hyvin karttunut elopaino hillitsee menoja varmasti riittämiin.
Tuon nelivetoisen V6 Turbon pärjääminen Porsche 911 Turbolle voitaisiin todeta jossain puolueettomassa testissä. Veikkaan, että olisi aika työ löytää sellainen pujottelurata missä Saabilla kellotettaisiin nopeampi aika.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Joo. Ei ollut mitenkään tarkoitus (jälleen) aloittaa vertailua diesel ~ bensa, vaan tuohon Saab93f:n kommenttiin "..edes TTiD" oli tarkoitus "osua"
Autohan tuntuu moottorin osalta juuri niin riskiltä kuin kyseisellä hetkellä on voimaa (vääntö) käytössä. Nopeus, kiihtyvyys jne ovat eri juttuja.
Hieman ihmetyttää tuo Turbo-X:n perä-diffuusori ja putket. Näyttävät aikas erikoiselta. Luonnossa homma voi olla toisin. Vanteet vaikuttaa mun mielestä hienolta ja eritoten vanha turbo mittari kojelaudassa on kyllä aika mielenkiintoinen veto, jonka luulisi vetoavan joihinkin.
Logo ois kyllä saanut olla vanhaan malliin: turbo X mutta se nyt on tosi pikku juttu.
Onko muuten kukaan vielä nähnyt julkaistuna TTiD:n EU lukemia?
Autohan tuntuu moottorin osalta juuri niin riskiltä kuin kyseisellä hetkellä on voimaa (vääntö) käytössä. Nopeus, kiihtyvyys jne ovat eri juttuja.
Hieman ihmetyttää tuo Turbo-X:n perä-diffuusori ja putket. Näyttävät aikas erikoiselta. Luonnossa homma voi olla toisin. Vanteet vaikuttaa mun mielestä hienolta ja eritoten vanha turbo mittari kojelaudassa on kyllä aika mielenkiintoinen veto, jonka luulisi vetoavan joihinkin.
Logo ois kyllä saanut olla vanhaan malliin: turbo X mutta se nyt on tosi pikku juttu.
Onko muuten kukaan vielä nähnyt julkaistuna TTiD:n EU lukemia?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Eikä edes sivuosumaa tullutMarko A kirjoitti:Joo. Ei ollut mitenkään tarkoitus (jälleen) aloittaa vertailua diesel ~ bensa, vaan tuohon Saab93f:n kommenttiin "..edes TTiD" oli tarkoitus "osua"
Autohan tuntuu moottorin osalta juuri niin riskiltä kuin kyseisellä hetkellä on voimaa (vääntö) käytössä. Nopeus, kiihtyvyys jne ovat eri juttuja.
Hieman ihmetyttää tuo Turbo-X:n perä-diffuusori ja putket. Näyttävät aikas erikoiselta. Luonnossa homma voi olla toisin. Vanteet vaikuttaa mun mielestä hienolta ja eritoten vanha turbo mittari kojelaudassa on kyllä aika mielenkiintoinen veto, jonka luulisi vetoavan joihinkin.
Logo ois kyllä saanut olla vanhaan malliin: turbo X mutta se nyt on tosi pikku juttu.
Onko muuten kukaan vielä nähnyt julkaistuna TTiD:n EU lukemia?
Oikeasti se TTiD on kyllä numeroiden ja koeajoraporttien perusteella sellainen karkki että toivoin hymiön vihjanneen mitä siltä odotan
Mielenkiintoista nähdä kuinka kansainvälinen autolehdistö ottaa Turbo X:n vastaan - niiden pikakoikkien perusteella en ole löytänyt kuin Autobildin, joka on saanut XWD:n puskemaan Kaikki muut (jopa BMW:n jenkkimainos C&D kehui aika vuolaasti) ovat olleet varauksettoman positiivisia.
Toivottavasti sellaisia toimittajia, jotka ymmärtävät tuollaiset hienovaraiset vihjaukset, on riittävästi niin että saadaan myönteinen viba päälle. Huomennahan Frankfurt avataan eiks joo?
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Helpostihan tuollainen rata löytyy... jäärata. Jopa Subaru Jysty voisi voittaa PorschenCC Aero kirjoitti:Tuon nelivetoisen V6 Turbon pärjääminen Porsche 911 Turbolle voitaisiin todeta jossain puolueettomassa testissä. Veikkaan, että olisi aika työ löytää sellainen pujottelurata missä Saabilla kellotettaisiin nopeampi aika.
No tosiasiaan.. kyllähän Porsche kuitenkin on ihan vielä eri kastissa.
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Black turbo / Turbo X:n speksit virallisesti:
Turbo X (swe)
Yhdistetty kulutus 10,9 sedan - manuaali
11,0 combi - manuaali
Eli eipä juuri nosta XWD kulutusta, ihan kuin täällä oli jo spekuloitu. Varmaan tehonnosto nielee osansa tuosta nousseesta kulutuksesta. Eihän tuo mikään pihisteljän auto ole...
Edit:
Lisää juttua http://www.gmeurope.info/frankfurt07/downloads/saab/en/
Turbo X (swe)
Yhdistetty kulutus 10,9 sedan - manuaali
11,0 combi - manuaali
Eli eipä juuri nosta XWD kulutusta, ihan kuin täällä oli jo spekuloitu. Varmaan tehonnosto nielee osansa tuosta nousseesta kulutuksesta. Eihän tuo mikään pihisteljän auto ole...
Edit:
Lisää juttua http://www.gmeurope.info/frankfurt07/downloads/saab/en/
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Tämähän on ilmiselvästi Darth Vaderin kulkupeli:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Minun mielestäni on erikoista ja hienoa, että noihin mainoksiin on otettu mukaan taustalle tuo OG900 turbo.
Suomessahan on totuttu näkemään noita vanhoja ruosteisia OG-rieskoja ihan häpeämiseen asti, mutta maailmalla ne nauttivat ansaitsemaansa arvostusta. Suomessa nuo vanhat kaasarikarvalakit ovat edelleenkin se mielikuva, mikä painaa Saabin arvoa rahvaan silmissä. Vanhat turbot, hyvässä kuosissa olevat siis, vaan kyllä ovat sporttisia ja loistokkaita merkkejä Saabin hienosta menneisyydestä.
Nerokas veto GM:ltä korostaa Saabin vanhaa luonnetta turboautojen edelläkävijänä.
Suomessahan on totuttu näkemään noita vanhoja ruosteisia OG-rieskoja ihan häpeämiseen asti, mutta maailmalla ne nauttivat ansaitsemaansa arvostusta. Suomessa nuo vanhat kaasarikarvalakit ovat edelleenkin se mielikuva, mikä painaa Saabin arvoa rahvaan silmissä. Vanhat turbot, hyvässä kuosissa olevat siis, vaan kyllä ovat sporttisia ja loistokkaita merkkejä Saabin hienosta menneisyydestä.
Nerokas veto GM:ltä korostaa Saabin vanhaa luonnetta turboautojen edelläkävijänä.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11