2.0i 9000 1995 ei anna kipinää neloselle
2.0i 9000 1995 ei anna kipinää neloselle
Saab alkoi käymään vajaalla kesken ajon. DI-kasetti ja tulpat on vaihdettu uusiin, mutta edelleenkään ei neljäs sylinteri saa kipinää. Onko tuossa sytytyspuolella mitään muuta mahdollista vikapaikkaa? Nelonen ei lähde mukaan kierroksillakaan.
Mikä on nastajärjestys DI-kasetin liittimessä? Siitähän voisi mitata tuleeko neloselle edes signaalia? Mistä tuo syttyboksi löytyy?Minuteman kirjoitti:Ei oikein tule muuta mieleen, kuin DI-kasetin liittimen kunto, ja johdotukset siitä sytytysboxille asti, ja viimeisimpänä syttylaatikon vika.
Vika tuli sadekelillä, kun laskeskelin rampilta kohti kotia. Mutta kosteuden haihduttuakaan vika ei ole lähtenyt pois. Näkeekö tuosta mistään vikakoodeja, ainakaan "Check engine" ei vilku eikä pala kuin hetken käynnistettäessä.
Re: 2.0i 9000 1995 ei anna kipinää neloselle
Vika olikin pienempi kuin pelättiin, pakoventtiilit olivat vain sulaneet neljänneltä. Nyt on ongelmana toisen pakoventtiilin saaminen, oli pirulainen sulanut vain niin vähän, että hämärässä en sitä erottanut. Toinen on tilattu ajoissa, mutta toinen ei mahda ehtiä perjantaiksi. Laitoin tuonne ostetaan-osastolle ilmoituksen, joten vaparin pakoventtiiliä saa tarjota.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=61827
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=61827
Re: 2.0i 9000 1995 ei anna kipinää neloselle
Kannattaa sitten tarkistuttaa suuttimetkin. Ei tuo pakovena ihan syyttä sula.
-tuomas-
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Re: 2.0i 9000 1995 ei anna kipinää neloselle
Se on kantanut.tuomas kirjoitti:Kannattaa sitten tarkistuttaa suuttimetkin. Ei tuo pakovena ihan syyttä sula.
-tuomas-
Re: 2.0i 9000 1995 ei anna kipinää neloselle
tuomas kirjoitti:Kannattaa sitten tarkistuttaa suuttimetkin. Ei tuo pakovena ihan syyttä sula.
-tuomas-
Jaahas ... pojat pelottelee

Asiaan: Oiskohan jossakin kaaviota tuon sytkäpuolen johdotuksista ? Ei se mun tapauksessa ainakaa venat voi olla kun ilmenee " joskus" vain
ps: Myydään UUSI / vain testattu punanen DI kassu kahdella saturaisella
Re: 2.0i 9000 1995 ei anna kipinää neloselle
Sen venan saa myös tarvikkeesta (tarviketorilta).
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Re: 2.0i 9000 1995 ei anna kipinää neloselle
Itsellä ollut joskus käynnistyksessä vanhemmassa tonnarissa vajailla pytyillä käyntiin lähtöä. Ja oireet huomasin melko pian auton oston jälkeen jolloin olin vaihtanut myös uudet tulpat.Kaide kirjoitti:tuomas kirjoitti:Kannattaa sitten tarkistuttaa suuttimetkin. Ei tuo pakovena ihan syyttä sula.
-tuomas-
Jaahas ... pojat pelotteleeMeikäläisen tonnari on tuota vajaalla käymistä, pätkimistä tehnyt ajoittain ja nyt on olen ostanut jo 2 DI kassua testailuun, ei se vika siinä ainakaan ole.
Asiaan: Oiskohan jossakin kaaviota tuon sytkäpuolen johdotuksista ? Ei se mun tapauksessa ainakaa venat voi olla kun ilmenee " joskus" vain
ps: Myydään UUSI / vain testattu punanen DI kassu kahdella saturaisella
Epäilyksenä oli koko ajan DI-kasetti vika joten arvelin et hankitaan uus kun entinen menee täysin toimimattomaksi. Kunnes eilen auto alkoi käydä kolmella kun yritti kiihdyttää reippaasti Ja tyhjäkäynnilläkin oli ajoittaista käyntihäiriötä. päätin kuitenkin tutkia muuten ennen kun alan huutelee DI-kasetin perään ja irroittelin tulpat yks kerrallaan. Ja kakkos pytyssä näki et siel ei syttyminen ole ollu kovin vakaata enää ja keskielektroidi oli jotenkin omituisesti muuttanut muotoaan. Vaihdoin hyllystä uuden tulpan tilalle ja auto alkoi pelaamaan paremmin kuin koskaan mulla ollessa.

Epäilyksenä on,että tulpassa on tullut jo valmistuksessa jokin rakenteellinen vika sillä tulpilla on ajettu vasta 7000km ja jos tulppa olisi sulanut seoksien takia niin se olisi sulattanut sivuelektrodin eikä keskielektrodia. Ja kysymyksessä oli NGK:n tulpat.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Re: 2.0i 9000 1995 ei anna kipinää neloselle
Nyt on kansi kasassa ja auto käy. Mikähän mahtaa vielä olla vialla, kun tyhjäkäynti ei ole tasaista? Käynnistettäessä kierrokset käyvät noin 2000:ssa ja laskevat noin 900 kierroksen hujakoille. Kun kone alkaa pikkuhiljaa lämpeämään alkaa tyhjäkäynti rykimään hieman. Polttoaineenpaineensäätimen alipaineletku on uusittu ja muut letkut eivät vaikuta huonoilta. Imuvuotoa ei ole löydetty, ruutailimme jarrunestettä liitoksiin ja käynti ei muuttunut. Tyhjäkäyntiventtiiliin en usko olevan jumissa, koska kierrokset kuitenkin asettuvat hyvin eivätkä kierrokset seilaa.
Pystyykö tuosta mittaamaan polttoaineen painetta helposti?
Pystyykö tuosta mittaamaan polttoaineen painetta helposti?
Re: 2.0i 9000 1995 ei anna kipinää neloselle
jakotukkiin letku ja mittari kii tuplapitkällä panjopultilla.Pystyykö tuosta mittaamaan polttoaineen painetta helposti
Yamaha FZ1-N -08
Re: 2.0i 9000 1995 ei anna kipinää neloselle

Viimeksi muokannut Risto, Pe Helmi 25, 2011 13:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: 2.0i 9000 1995 ei anna kipinää neloselle
Juurikin sitä, väsy ilmeisesti iski eilen.Tarkoitit varmaan jarrujen puhdistusspraytä.
Jos jostain syystä polttoaineenpaine laskee, niin voiko neljäs sylinteri jäädä laihalle? Sehän on viimeinen polttoainetukissa, jolloin polttoainetta ei tulisi tarpeeksi. Mitään ilmeistä syytä venttiilin palamiselle ei löytynyt, nostajat eivät olleet jumissa, nokassa ei juurikaan kulumaa, ajoitus kohdallaan jne...
Koeajolla käydessä auto rykii 1500-2000 kierroksen kohdilla.
Samaa tuossa katselin eilen. Yleensä vain on venttiili valmiina, mihin voi laittaa mittarin.jakotukkiin letku ja mittari kii tuplapitkällä panjopultilla.
Re: 2.0i 9000 1995 ei anna kipinää neloselle
Jako tarkistettu, kohdallaan on. Kampuran merkki heittää korkeintaan sen merkin verran. Imusarjankin purin ja tarkistin, että alaosa on kunnolla kiinni.
Jotenkin on käynti hieman raskaan oloista ja aina kun äkkiä käyttää kaasuläppää auki kuuluu jostain sihahdus, vaikea sanoa tuleeko se itse kaasuläppäkotelosta vai jostain muualta. Starttipilotillakaan ei vuotoja löydy. Pakosarjan ja pakoputken liitoksesta vuotaa hieman, mutta voiko sen vuoksi käynti mennä raskaaksi ja epätasaiseksi?
Jotenkin on käynti hieman raskaan oloista ja aina kun äkkiä käyttää kaasuläppää auki kuuluu jostain sihahdus, vaikea sanoa tuleeko se itse kaasuläppäkotelosta vai jostain muualta. Starttipilotillakaan ei vuotoja löydy. Pakosarjan ja pakoputken liitoksesta vuotaa hieman, mutta voiko sen vuoksi käynti mennä raskaaksi ja epätasaiseksi?
Re: 2.0i 9000 1995 ei anna kipinää neloselle
Voi mennä, jos lambda hämääntyy. Onko vika päällä heti kylmästartin jälkeen vai vasta jonkinverran lämmettyä kun lambdasäätö menee päälle?Larson kirjoitti:Pakosarjan ja pakoputken liitoksesta vuotaa hieman, mutta voiko sen vuoksi käynti mennä raskaaksi ja epätasaiseksi?
Vuoto ennen lambda-anturia saa lambdan näkemään jatkuvasti liian laihaa seosta, jolloin säätö menee niin rikkaalle kuin vain pääsee ja tästä aiheutuu raskas käynti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com