Bensapumpun vaihto; video startista
Bensapumpun vaihto; video startista
Eli autohan on toi nyt 269tkm ajettu OG900T16 '92 ja pumppuna on Bosch 0 580 453 945. Pumppu on sökö, ei toimi. Tai jos koputtelemalla toimii niin pitää melkoista kurinaa ja räminää sekä tyhjäkäynti seilaa. On muuten kylmänä seilannut jo jonkin aikaa.
Miten on tuon pumpun vaihdon kanssa, tuleeko Boschilta pelkästään se metallinen eli se itse pumppu, kun ostan uuden? Kokeilin jo nimittäin testi mielessä saada sen purkin pois sieltä pumppuhässäkän sisältä mutta bensaletku ei irronnut siitä purkin lähdöstä. Se pitänee ilmeisesti sipaista mattopuukolla nätisti poikki ja laittaa uusi pumppu "tuoreeseen" letkun päähän kiinni.
Muuten näyttäis, että kaikki kumiosat tiivisteitä myöten on hyvässä kunnossa. Lähtö- ja tuloletkuja irroittaessa o-renkaat pysyi ehjänä eikä niissä näy mitään halkeamia.
Miten on tuon pumpun vaihdon kanssa, tuleeko Boschilta pelkästään se metallinen eli se itse pumppu, kun ostan uuden? Kokeilin jo nimittäin testi mielessä saada sen purkin pois sieltä pumppuhässäkän sisältä mutta bensaletku ei irronnut siitä purkin lähdöstä. Se pitänee ilmeisesti sipaista mattopuukolla nätisti poikki ja laittaa uusi pumppu "tuoreeseen" letkun päähän kiinni.
Muuten näyttäis, että kaikki kumiosat tiivisteitä myöten on hyvässä kunnossa. Lähtö- ja tuloletkuja irroittaessa o-renkaat pysyi ehjänä eikä niissä näy mitään halkeamia.
Viimeksi muokannut dimebak, La Loka 06, 2007 15:19. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Pumppu tuli tänään, on vaihdettu ja homma pelittää. Pumpulla oli ovh:ta 299€ edestä mutta tuohon tuli vielä napakka alennus. Kävi nätisti laittaa alkuperäiseen bensaletkuun kiinni. Sain vielä luottoasentajalta vinkin, että letkua ku vähän lämmittää niin sen saa nätisti paikoilleen, ei kuitenkaan liikaa.
Kummaa on se, että auto käy tasaisemmin, moottorin ääni ei ole enään "peltinen", auto ei nyi ja lähtee vetämään ehkä hitusen paremmin. En kuitenkaan osaa sanoa, että kiihtyisi paremmin mutta tuo nykimisen poistuminen on enemmän kuin sata jänistä.
P.S. Suosittelen sitten vastaavaa tekevälle ainakin 3-4kpl 400mg Buranaa pääkipuun joka bensahöyryjen hengittelystä ja Sonaxin Hajuntappajaa, että bensan katkun pois autosta
Kummaa on se, että auto käy tasaisemmin, moottorin ääni ei ole enään "peltinen", auto ei nyi ja lähtee vetämään ehkä hitusen paremmin. En kuitenkaan osaa sanoa, että kiihtyisi paremmin mutta tuo nykimisen poistuminen on enemmän kuin sata jänistä.
P.S. Suosittelen sitten vastaavaa tekevälle ainakin 3-4kpl 400mg Buranaa pääkipuun joka bensahöyryjen hengittelystä ja Sonaxin Hajuntappajaa, että bensan katkun pois autosta

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2083
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
maksaahan saabillakin tuo walbro pumppu pönttöineen useamman sata euroa. kun pelkän pumppu osan saa tarvikkeena 60€.
mut rahamiehillä alkuperäinen on aina alkuperäinen.
itse suosin noita tarvikkeena vaihdettavia pelkkiä pumppuja.
mut rahamiehillä alkuperäinen on aina alkuperäinen.
itse suosin noita tarvikkeena vaihdettavia pelkkiä pumppuja.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Niin minäkin, koska köyhällä ei ole varaa alkuperäiseen..Mutta alkuperäinen pumppuhan kestää varmaan tuplasti pitemmän ajan...antti.hakamaa kirjoitti:maksaahan saabillakin tuo walbro pumppu pönttöineen useamman sata euroa. kun pelkän pumppu osan saa tarvikkeena 60€.
mut rahamiehillä alkuperäinen on aina alkuperäinen.
itse suosin noita tarvikkeena vaihdettavia pelkkiä pumppuja.


Bosch. Mutta minkäs teet jos auton pumpussa on sarjanumero 0 580 453 945 ja vielä e-catin mukaan tuo pumppu on tuohon autoon niin sellainen siihen on laitettava. Se, että joku maksaa jotain niin ainahan sitä tinkiä voi ja 200€ tuolle pumpulle jäi maksettavaa.nalleolut kirjoitti:minkä näköinen on bensapumppu joka maksaa 299e!!!!!! kullattu? ikitakuu? ei koskaa laukee?
Kyllähän olisin itsekin ottanut jonkun halvemman mutta on aika lailla vaihtoehdot vähissä. Tietenkin olisin voinut ottaa jomman kumman Motonetin Boscheista ja olisivatpa olleet halvempia mutta toinen on Alfaan ja toinen 2.3litraiseen tonnikalaan (tarkistettu Boschin e-catista) mutta miten sitten sopivuus?
Niin, ja sitä en tiedä onko tuohon autoon vaihdettu pumppua (tuskinpa) mutta jos ei niin ihan kiva, että 269tkm jaksoi pyöriä mukana. Ja sanoipa luottoasentajakin sitä, että tuo Boschin pumppu on parempi

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Kaipa tuon saman peltipurkin olisi saanut marmoritiskiltä. Ostin sen kuiten valtuutetusta Bosch Service-liikkeestä.900 I 16 Kat kirjoitti:Niin minäkin, koska köyhällä ei ole varaa alkuperäiseen..Mutta alkuperäinen pumppuhan kestää varmaan tuplasti pitemmän ajan...antti.hakamaa kirjoitti:maksaahan saabillakin tuo walbro pumppu pönttöineen useamman sata euroa. kun pelkän pumppu osan saa tarvikkeena 60€.
mut rahamiehillä alkuperäinen on aina alkuperäinen.
itse suosin noita tarvikkeena vaihdettavia pelkkiä pumppuja.![]()
Itte toimin sanonnan "Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa, koska hyvää ja halpaa ei ole olemassa." mukaan.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Olenpa tässä jo pari päivää päässyt testaileen miltä meno maistuu. Mainitsin jo aiemmin, että auto vetää tasaisemmin. Tänään sitten päätin testata miten homma pelittää koko kierrosalueella ja pakko todeta, että kaipa tuo nyt saa paremmin soppaa sillä ykkösvaihteella liikkeelle lähtiessä nätisti, sitten vaan ronttonen lattiaan, antaa kierrosten nousta ja siinä alta viiden tonnin alkaa jompi kumpi etunen sutimaan, vaihtaa ripeästi välikaasulla ja meno jatkuu sutien
Aiemmin kone alkoi hyytymään selvästi aiemmin mutta nyt vetää. Ei sillä, että koko ajan ajaisin noin mutta kivahan se on, että auto toimii kaiketi kuten pitää.
Ja ei muuta ku kovaa ajoa...

Aiemmin kone alkoi hyytymään selvästi aiemmin mutta nyt vetää. Ei sillä, että koko ajan ajaisin noin mutta kivahan se on, että auto toimii kaiketi kuten pitää.
Ja ei muuta ku kovaa ajoa...

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
voi olla joku takaiskun tapainen, ettei pumppu valuta itseään kuivaksi.saabracing kirjoitti:
tuossa yhen walbron vaihtaneena, niin kummastelin, että mikä siellä helisee sisällä pumpussa ?
joku kuula ?
Minulle ei motonetista löytynyt 89 16v koneeseen sopivaa pumppua ( eri koon pumppuyhteet), mutta paikallinen haratsu löysi ajan kanssa. Eli monenlaisia sarjoja on Walbroissakin käytetty.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00