Ostin 3v sitten -86 900i saapin 25€ käteishintaan, ostohetkellä havaittua:
- Jarrut paskana
- Painelaakeri vinkuu
- Takapyörän laakeri jurisee
- Vetonivelet naputtaa
Auto talliin, parina iltana puran toista ja kasaan toista, sitten konttorille katsille.
Tuomio: Alapallonivel väljä, no vaihdetaan (ihan uusi á20€) ja leima lappuun.
Vuosi kuluu äkkiä, mittariin on tullut 25 000km öljyt on kerran vaihdettu. Katsastus menee leppoisasti, etujousi on poikki ja siitä hylsä


Taas ajetaan ihan p*rkeleesti ja eräänä syysaamuna meinataan mennä pöpelikköön samean tuulilasin vuoksi, samontein ostetaan uusi lasi saappiin ja kylläpäs maailma näytti taas valoisalta ja seesteiseltä ratin takaa, öljyt vaihdettiin jossain välissä ja ruiskun suodatin+ ilman putsari, seuraavassa katsatuksessa kokonaiskilometrit on jo 52 000km ja jälleen kerran tulee hylsä


60 000km kohdalla takaa oikealta tukitanko ratkeaa irti korista, sitä hitsatessa kiinni huomioidaan se mitä on pitkään epäilty... saappi on auttamattomasti ihan umpilaho

10...
9...
painelaakeri vinkuu vielläkin

Dodii, kilometrejä 72 000 ja saappi oli helkama 3 tuntia, syy oli kun vaihdekeppi oli irti melkein, pykälät 3 ja 4 vain löytyi, mutta nyt pelaa taas kuin unelma.
8...7. 6.5.4.3.2.1.0
Nyt on Saab sitten oikein virallisesti romutettu tänään, kaiken ehjän purin pois ja loppu odottaa romulavan vieressä. Kaiken kaikkiaan voi sanoa että ne kaikki kilometrit olivat varsin laadukkaita vrt auton hinta ja kun siitä sai kaikki ns. "sijoittamansa" pois. Luulen että tietenkin paljon uudemmalla ja kalliimmalla autolla ne kaikki ajokilometrit olis ollu ehkä hieman miellyttävämpiä, mutta toisaalta ei nyt ainakaan tule mieleen yhtään kertaa että Saab olisi jättänyt tielle tai jäänyt lähtemättä käyntiin.
Tämäkin Saab oli jostain etelästä lähtöisin ja ilmeisesti suolamöhjössä talviautoilu ei tee kovin hyvää millekkään pellistä ja raurasta valmistetulle kamppeelle, tekniikan puolesta autolla olisi päässyt hurjan paljon pidemmälle, mutta itseä ei kiinnostanut ihan valtava hitsausurakka. Uusiksi olisi pitänyt laittaa kaikki sisälokasuojat, etulokasuojat, käytännössä koko peräkontti, iskarien kiinnityspisteet, tukitankojen kiinnityspisteet, ovet ja vetaritunnelit+ ylätukivarret.