"Virityksiä" ja huomiota

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3134
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Rele löytyi siitä vänkärin puolen airbagin alla olevasta sulakerasia/rele yhdistelmästä. Valkoinen rele jossa lukemia 4RA003510-50 9522061 (HELLA). Kyllähän niissä kärjissä oli tuota kipinöinnin aiheuttamaa rypylää joten hienolla hiomapaperilla nypyt pois ja paketti kasaan. Huomenna kestotestiä suorittamaan...

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3134
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

No niin, täytynee palata lähtöruutuun. Ei ole vika tuossa releessä. Toimi yhden päivän ok. Joten isompi purku operaatio on aloitettava :?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3134
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja V-M »

Vika olikin siinä 10 napaisessa liittimessä, josta oli liitin lähtenyt pakenemaan ulospäin (Kiitokset Matille vinkistä).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Hehee, loistavaa :D :D!! Alkuperäisessä asennuksessa tuo liitinpari on varmistettu nippusiteellä. Toivottavasti vika oli sitten tuossa, ettei tule muita mukavia ylläreitä.

Minäkin muutes löysin sen hukkuneen 12mm pikkuhylsyn kiilautuneena startin ja lohkon väliin. Eihän se ole ollut siellä, kuin viime helmikuusta lähtien :lol:. Nyt pitäs alkaa termarin kansi pitämään.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3134
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja V-M »

G-mies kirjoitti:Hehee, loistavaa :D :D!! Alkuperäisessä asennuksessa tuo liitinpari on varmistettu nippusiteellä. Toivottavasti vika oli sitten tuossa, ettei tule muita mukavia ylläreitä.

Minäkin muutes löysin sen hukkuneen 12mm pikkuhylsyn kiilautuneena startin ja lohkon väliin. Eihän se ole ollut siellä, kuin viime helmikuusta lähtien :lol:. Nyt pitäs alkaa termarin kansi pitämään.

Matti
Kyllä se oli nippusiteellä kiinni mutta se yksittäinen liitin johdon perästä oli luistanut sieltä reijästä ulos. Kylmänähän tuo toimi aina mutta parin kilsan ajon jälkeen se oli pimeenä. Saas nähä nyt huomenna uutta testiä.

No ei ole koneessä ollut pahojä värinöitä kun on hylsy pysynyt matkassa :mrgreen:

Joko uusi kytkytin on paikallaan?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja G-mies »

V-M kirjoitti:Joko uusi kytkytin on paikallaan?

V-M
No ei ole... :oops: . Laiskuutta sanoisin. Tuossa just yksi kaveri kehui ottavansa toomaatistaan lootan alas kahdessa tunnissa. Samalla ripeydellä mulla olis viidessä tunnissa viimeistään uusi kytkin paikoillaan, mikäli vain pääsis nosturille hommiin. Muuten on aika hidasta poukkoilla auton alle ja päälle. Nyt jos jostain löytyis talli talveksi, jossa vois hieman ropata, niin äkkiäkös käyttäisi sen koko paketin tuolla Ranacolla säädettävänä. Täytyy vaan koittaa etsiä aktiivisesti sitä tallia, kun ei näemmä kävele itsekseen vastaan.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3134
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja V-M »

No juu 2h ja laatikko irti :roll: Se on vähän sama kuin se meidän kansi hommakin :mrgreen: piti olla 6-8h ja oli "hieman" enemmän. Eikä siinä ne muutaman pikku ongelmat niin paljoa tota viivästyttäny. 8)

Nyt käynnistyy kulkine kuten pitääkin mutta jostain syystä EDU ihan pimeenä? Ei mitään elämää missään vaiheessa. Ennen käynnistys ongelman korjausta toimi hyvin. Sulakkeet ehyet (13 ja 17).

Eri kiva kurvailla suapukalla kun on tuolla nuha pumppu vekkulilla ajellu 3viikkoa :D

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja G-mies »

No, tuo kaveri on entinen autokorjaamoalan yrittäjä, joten kai hänen kertomassaan jotain perää on. Ja hänellä on nosturi omassa "tallissaan" plus kaikki muut tarvittavat, että resursseja kyllä löytyy :D.

Näetkö edusta onko siellä todellakin kaikki mykkänä? Toisin sanoen onko vain kaikki valot pimenneet kerrasta? Edu näet ohjaa mm lämpömittaria ja bensamittaria, onko näissä mittareissa normaalit toiminnot? Lampulla pitäisi nähdä mikäli nestekidenäytössä tapahtuu jotain, kun virrat kytkee jne.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3134
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja V-M »

Edusta oli vain lamput kadottaneet valonsa, samalla laittelin kaikki muutkin lamput uusiksi.

Hommasin tuon jakopään paketin PCS:ltä kun oli kohtuu hintanen paketti sisältäen kaikki osaset jakopään osalle, ei tasapaino osia mutta uudet hammasrattaat ja luistit jne... (132e kuluineen) kun pelkkä ketju tarvikeessa 49e.

Hommasin tuon setin kun tietyillä kiekoilla on alkanut pientä rallatusta kuuluu tarkkaan kuunneltaessa jakopäästä 2500rpm kohdalla.

Luultavasti laitan tuon pelkän erikseen ostetun ketjun tuohon paikallaan olevaan koneeseen ja kasailen tuon 235R lohkon noilla uusilla osilla kun laitan siihen muutkin osat uusiksi ja noilla paremmilla männillä ja painotan tuon alakerran kokonaan uusiksi (kun en ole vielä päättänyt mihin kulkineeseen tuo kone vielä päätyy).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3134
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja V-M »

Jotakin uutta vaikka vielä nuo koneen parannus osat makaavatkin paketissaan :roll:

Teräspunos jarruletkut (diamond setti) tuli laitettua (4kpl) ja silikoni nesteet. Pienoinen parannus tuntumaan, mutta ei nyt mitään merkittävää.

Uudet tomaatti öljyt, johan noilla tulikin ajeltua 70tkm. Vaihoin silloin edellisen kerran kun tuon auton ostin. Eipä tuo laatikon käytös muuttunut mitenkään uusilla öljyillä. Vaikka on tuota laatikkoa kiusattu vuosien mittaan.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Mik4
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 09:48
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja Mik4 »

Vieläkö tuo saapas pelaa 95 bensalla kun laitoin kiina ic:n ja ois tarkotus nostaa ahdot tuonne 1.2-1.3bar, vai pitääkö siirtyä 98 oktaaniseen?
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3134
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja V-M »

Mik4 kirjoitti:Vieläkö tuo saapas pelaa 95 bensalla kun laitoin kiina ic:n ja ois tarkotus nostaa ahdot tuonne 1.2-1.3bar, vai pitääkö siirtyä 98 oktaaniseen?
Toimiihan se 95:lla. Toki tehoa saa paremmin 98:lla ja kulutuskin saattaa jopa laskea (jos malttaa olla polkematta).

Onko sulla vielä T25 paikallaan? Jos on niin ainakin jos tuo ahto pysyy koko kiihdyksen tuolla 1.2-1.3 välillä niin pakolämmöt kipuaa aika ikäviin lukemiin. Isompi DP?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Mik4
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 09:48
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja Mik4 »

En oo vielä säätäny mutta tarkotus laittaa nii että piikkaa suunnillee tuohon ja sitte laskis vähä. Joo vakio T25 sielä tuhisee ja DP ois tarkotus kans vaihtaa isompaan.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3134
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja V-M »

Mik4 kirjoitti:En oo vielä säätäny mutta tarkotus laittaa nii että piikkaa suunnillee tuohon ja sitte laskis vähä. Joo vakio T25 sielä tuhisee ja DP ois tarkotus kans vaihtaa isompaan.
En suosittele vakio DP:llä pukaan noita yli 1bar ahtoja.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Mik4
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 09:48
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: "Virityksiä" ja huomiota

Viesti Kirjoittaja Mik4 »

Mites sitten jos ostaa valmiita stage 1 ja 2 sarjoja niin niissähän ei tule dp:tä mutta ahdot nousee yli bar?
Vastaa Viestiin