"Virityksiä" ja huomiota
Rele löytyi siitä vänkärin puolen airbagin alla olevasta sulakerasia/rele yhdistelmästä. Valkoinen rele jossa lukemia 4RA003510-50 9522061 (HELLA). Kyllähän niissä kärjissä oli tuota kipinöinnin aiheuttamaa rypylää joten hienolla hiomapaperilla nypyt pois ja paketti kasaan. Huomenna kestotestiä suorittamaan...
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: "Virityksiä" ja huomiota
Vika olikin siinä 10 napaisessa liittimessä, josta oli liitin lähtenyt pakenemaan ulospäin (Kiitokset Matille vinkistä).
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: "Virityksiä" ja huomiota
Hehee, loistavaa
!! Alkuperäisessä asennuksessa tuo liitinpari on varmistettu nippusiteellä. Toivottavasti vika oli sitten tuossa, ettei tule muita mukavia ylläreitä.
Minäkin muutes löysin sen hukkuneen 12mm pikkuhylsyn kiilautuneena startin ja lohkon väliin. Eihän se ole ollut siellä, kuin viime helmikuusta lähtien
. Nyt pitäs alkaa termarin kansi pitämään.
Matti


Minäkin muutes löysin sen hukkuneen 12mm pikkuhylsyn kiilautuneena startin ja lohkon väliin. Eihän se ole ollut siellä, kuin viime helmikuusta lähtien

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: "Virityksiä" ja huomiota
Kyllä se oli nippusiteellä kiinni mutta se yksittäinen liitin johdon perästä oli luistanut sieltä reijästä ulos. Kylmänähän tuo toimi aina mutta parin kilsan ajon jälkeen se oli pimeenä. Saas nähä nyt huomenna uutta testiä.G-mies kirjoitti:Hehee, loistavaa![]()
!! Alkuperäisessä asennuksessa tuo liitinpari on varmistettu nippusiteellä. Toivottavasti vika oli sitten tuossa, ettei tule muita mukavia ylläreitä.
Minäkin muutes löysin sen hukkuneen 12mm pikkuhylsyn kiilautuneena startin ja lohkon väliin. Eihän se ole ollut siellä, kuin viime helmikuusta lähtien. Nyt pitäs alkaa termarin kansi pitämään.
Matti
No ei ole koneessä ollut pahojä värinöitä kun on hylsy pysynyt matkassa

Joko uusi kytkytin on paikallaan?
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: "Virityksiä" ja huomiota
No ei ole...V-M kirjoitti:Joko uusi kytkytin on paikallaan?
V-M

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: "Virityksiä" ja huomiota
No juu 2h ja laatikko irti
Se on vähän sama kuin se meidän kansi hommakin
piti olla 6-8h ja oli "hieman" enemmän. Eikä siinä ne muutaman pikku ongelmat niin paljoa tota viivästyttäny.
Nyt käynnistyy kulkine kuten pitääkin mutta jostain syystä EDU ihan pimeenä? Ei mitään elämää missään vaiheessa. Ennen käynnistys ongelman korjausta toimi hyvin. Sulakkeet ehyet (13 ja 17).
Eri kiva kurvailla suapukalla kun on tuolla nuha pumppu vekkulilla ajellu 3viikkoa
V-M



Nyt käynnistyy kulkine kuten pitääkin mutta jostain syystä EDU ihan pimeenä? Ei mitään elämää missään vaiheessa. Ennen käynnistys ongelman korjausta toimi hyvin. Sulakkeet ehyet (13 ja 17).
Eri kiva kurvailla suapukalla kun on tuolla nuha pumppu vekkulilla ajellu 3viikkoa

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: "Virityksiä" ja huomiota
No, tuo kaveri on entinen autokorjaamoalan yrittäjä, joten kai hänen kertomassaan jotain perää on. Ja hänellä on nosturi omassa "tallissaan" plus kaikki muut tarvittavat, että resursseja kyllä löytyy
.
Näetkö edusta onko siellä todellakin kaikki mykkänä? Toisin sanoen onko vain kaikki valot pimenneet kerrasta? Edu näet ohjaa mm lämpömittaria ja bensamittaria, onko näissä mittareissa normaalit toiminnot? Lampulla pitäisi nähdä mikäli nestekidenäytössä tapahtuu jotain, kun virrat kytkee jne.
Matti

Näetkö edusta onko siellä todellakin kaikki mykkänä? Toisin sanoen onko vain kaikki valot pimenneet kerrasta? Edu näet ohjaa mm lämpömittaria ja bensamittaria, onko näissä mittareissa normaalit toiminnot? Lampulla pitäisi nähdä mikäli nestekidenäytössä tapahtuu jotain, kun virrat kytkee jne.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: "Virityksiä" ja huomiota
Edusta oli vain lamput kadottaneet valonsa, samalla laittelin kaikki muutkin lamput uusiksi.
Hommasin tuon jakopään paketin PCS:ltä kun oli kohtuu hintanen paketti sisältäen kaikki osaset jakopään osalle, ei tasapaino osia mutta uudet hammasrattaat ja luistit jne... (132e kuluineen) kun pelkkä ketju tarvikeessa 49e.
Hommasin tuon setin kun tietyillä kiekoilla on alkanut pientä rallatusta kuuluu tarkkaan kuunneltaessa jakopäästä 2500rpm kohdalla.
Luultavasti laitan tuon pelkän erikseen ostetun ketjun tuohon paikallaan olevaan koneeseen ja kasailen tuon 235R lohkon noilla uusilla osilla kun laitan siihen muutkin osat uusiksi ja noilla paremmilla männillä ja painotan tuon alakerran kokonaan uusiksi (kun en ole vielä päättänyt mihin kulkineeseen tuo kone vielä päätyy).
V-M
Hommasin tuon jakopään paketin PCS:ltä kun oli kohtuu hintanen paketti sisältäen kaikki osaset jakopään osalle, ei tasapaino osia mutta uudet hammasrattaat ja luistit jne... (132e kuluineen) kun pelkkä ketju tarvikeessa 49e.
Hommasin tuon setin kun tietyillä kiekoilla on alkanut pientä rallatusta kuuluu tarkkaan kuunneltaessa jakopäästä 2500rpm kohdalla.
Luultavasti laitan tuon pelkän erikseen ostetun ketjun tuohon paikallaan olevaan koneeseen ja kasailen tuon 235R lohkon noilla uusilla osilla kun laitan siihen muutkin osat uusiksi ja noilla paremmilla männillä ja painotan tuon alakerran kokonaan uusiksi (kun en ole vielä päättänyt mihin kulkineeseen tuo kone vielä päätyy).
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: "Virityksiä" ja huomiota
Jotakin uutta vaikka vielä nuo koneen parannus osat makaavatkin paketissaan
Teräspunos jarruletkut (diamond setti) tuli laitettua (4kpl) ja silikoni nesteet. Pienoinen parannus tuntumaan, mutta ei nyt mitään merkittävää.
Uudet tomaatti öljyt, johan noilla tulikin ajeltua 70tkm. Vaihoin silloin edellisen kerran kun tuon auton ostin. Eipä tuo laatikon käytös muuttunut mitenkään uusilla öljyillä. Vaikka on tuota laatikkoa kiusattu vuosien mittaan.
V-M

Teräspunos jarruletkut (diamond setti) tuli laitettua (4kpl) ja silikoni nesteet. Pienoinen parannus tuntumaan, mutta ei nyt mitään merkittävää.
Uudet tomaatti öljyt, johan noilla tulikin ajeltua 70tkm. Vaihoin silloin edellisen kerran kun tuon auton ostin. Eipä tuo laatikon käytös muuttunut mitenkään uusilla öljyillä. Vaikka on tuota laatikkoa kiusattu vuosien mittaan.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: "Virityksiä" ja huomiota
Vieläkö tuo saapas pelaa 95 bensalla kun laitoin kiina ic:n ja ois tarkotus nostaa ahdot tuonne 1.2-1.3bar, vai pitääkö siirtyä 98 oktaaniseen?
Re: "Virityksiä" ja huomiota
Toimiihan se 95:lla. Toki tehoa saa paremmin 98:lla ja kulutuskin saattaa jopa laskea (jos malttaa olla polkematta).Mik4 kirjoitti:Vieläkö tuo saapas pelaa 95 bensalla kun laitoin kiina ic:n ja ois tarkotus nostaa ahdot tuonne 1.2-1.3bar, vai pitääkö siirtyä 98 oktaaniseen?
Onko sulla vielä T25 paikallaan? Jos on niin ainakin jos tuo ahto pysyy koko kiihdyksen tuolla 1.2-1.3 välillä niin pakolämmöt kipuaa aika ikäviin lukemiin. Isompi DP?
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: "Virityksiä" ja huomiota
En oo vielä säätäny mutta tarkotus laittaa nii että piikkaa suunnillee tuohon ja sitte laskis vähä. Joo vakio T25 sielä tuhisee ja DP ois tarkotus kans vaihtaa isompaan.
Re: "Virityksiä" ja huomiota
En suosittele vakio DP:llä pukaan noita yli 1bar ahtoja.Mik4 kirjoitti:En oo vielä säätäny mutta tarkotus laittaa nii että piikkaa suunnillee tuohon ja sitte laskis vähä. Joo vakio T25 sielä tuhisee ja DP ois tarkotus kans vaihtaa isompaan.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: "Virityksiä" ja huomiota
Mites sitten jos ostaa valmiita stage 1 ja 2 sarjoja niin niissähän ei tule dp:tä mutta ahdot nousee yli bar?