Kannattaa vaihtaa se bensansuodatin jos et jo sitä tehnyt. Näin ainakin mun autolle tehtiin kun yritin hoitajalle sanoa, että mutkumäjovaihdoinsenkeväällä. Ukko tuumasi vaan, että se vaihdetaan. Halpa osa ja hyvähän se on ton huollon jälkeen vaihtaa uuteen.
Suuttimien ultraäänipesu, onko apua? Kyllä on.
Kuinkas kävi? Tuliko auto kuntoon?
Kannattaa vaihtaa se bensansuodatin jos et jo sitä tehnyt. Näin ainakin mun autolle tehtiin kun yritin hoitajalle sanoa, että mutkumäjovaihdoinsenkeväällä. Ukko tuumasi vaan, että se vaihdetaan. Halpa osa ja hyvähän se on ton huollon jälkeen vaihtaa uuteen.
Kannattaa vaihtaa se bensansuodatin jos et jo sitä tehnyt. Näin ainakin mun autolle tehtiin kun yritin hoitajalle sanoa, että mutkumäjovaihdoinsenkeväällä. Ukko tuumasi vaan, että se vaihdetaan. Halpa osa ja hyvähän se on ton huollon jälkeen vaihtaa uuteen.
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Ei ole suuttimet saapuneet... Viime maanantaina laitoin postitse menemään, eli ovat tiistaina-keskiviikkona olleet perillä. Luulisi nyt että ensi maanantaina tulisivat pestyinä takaisin.Barney74 kirjoitti:Kuinkas kävi? Tuliko auto kuntoon?
Bensansuodattimen vaihdoin tässä pari viikkoa sitten, kuten sanottu niin se ei ole kallis vaihtaa vaikka varmuuden vuoksi, ja on muutenkin ollut tapana vaihtaa säännöllisesti.
No nii, eilen saapui suuttimet, ja asensinkin mutta starttiongelmien vuoksi pääsin vasta äsken koeajolle.
Kyllähän se huolto vaikutti, nimenomaan hyvään suuntaan. Entiseen karkeaan käyntiin ja kierrosten ottoon verrattuna kone käy nyt pehmeästi kuin sähkömoottori, vaikka raportin mukaan suutinten arvoissa ei ollutkaan kuin(?) reilun viiden prosentin heittoja.
MUTTA... Tyhjäkäynnillä sillointällöin esiintyvä pätkäisy ja viisarin pilkkiminen jatkuu! Eli ruiskuboxi tai DI:n johtoliitännät boxilta asti?
No, ne taas eivät kuulu tähän ketjuun, eli kyllä voin omasta puolestani suositella suutinten pesua ja huoltoa
Niin juu se hinta vielä. Koko hoito postikuluineen oli 133€, ja otin vielä mukaan uudet suutinten liittimet tiivisteineen jotka kustansivat kympin lisää.
Kyllähän se huolto vaikutti, nimenomaan hyvään suuntaan. Entiseen karkeaan käyntiin ja kierrosten ottoon verrattuna kone käy nyt pehmeästi kuin sähkömoottori, vaikka raportin mukaan suutinten arvoissa ei ollutkaan kuin(?) reilun viiden prosentin heittoja.
MUTTA... Tyhjäkäynnillä sillointällöin esiintyvä pätkäisy ja viisarin pilkkiminen jatkuu! Eli ruiskuboxi tai DI:n johtoliitännät boxilta asti?
No, ne taas eivät kuulu tähän ketjuun, eli kyllä voin omasta puolestani suositella suutinten pesua ja huoltoa
Niin juu se hinta vielä. Koko hoito postikuluineen oli 133€, ja otin vielä mukaan uudet suutinten liittimet tiivisteineen jotka kustansivat kympin lisää.
hyvä hyvä,
Olikos sulla muuten paljon eroa ajotietokoneen näyttämässä ja todellisessa kulutuksessa? Käypä tankkaamassa ja nollaa trippi sekä EDU, niin nähdään oliko putsauksella tuohon vaikutusta...tai kulutukseen yleensä?
Olikos sulla muuten paljon eroa ajotietokoneen näyttämässä ja todellisessa kulutuksessa? Käypä tankkaamassa ja nollaa trippi sekä EDU, niin nähdään oliko putsauksella tuohon vaikutusta...tai kulutukseen yleensä?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Teoriassa ajotietokone näyttää nyt vähemmän kulutusta koska suuttimet ovat vähemmän aikaa auki (virtaa paremmin). Normikulutukseen tuskin vaikuttaa koska lambda säätää seoksen.
Minuteman, mulla oli samoja ongelmia tonnarissa että välillä lähtee lapasesta tyhjäkäynti. Löysitkö vian? MAPille menevä letku kannattaa tarkistaa.
Minuteman, mulla oli samoja ongelmia tonnarissa että välillä lähtee lapasesta tyhjäkäynti. Löysitkö vian? MAPille menevä letku kannattaa tarkistaa.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
S-SK #2566, STCF #27
Eikö likainen suutin pysty valuttelemaan bensaa läpi sillon kun ei pitäisi? Jos tuo on mahdollista, niin ...jthing kirjoitti:Teoriassa ajotietokone näyttää nyt vähemmän kulutusta koska suuttimet ovat vähemmän aikaa auki (virtaa paremmin). Normikulutukseen tuskin vaikuttaa koska lambda säätää seoksen.
Minuteman, mulla oli samoja ongelmia tonnarissa että välillä lähtee lapasesta tyhjäkäynti. Löysitkö vian? MAPille menevä letku kannattaa tarkistaa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tässä hieman vaikutelmia tämän suutinhuollon vaikutuksista, ajeltu nyt noin 500Km huollon jälkeen:
Tyhjäkäynnillä moottori ei tärise läheskään niin paljon kuin mitä ennen huoltoa.
Moottorin mekaaninen käyntiääni on sivistyneempi ja vaimeampi, eikä kuulu ohjaamoon tyhjäkäynnillä eikä kaasutettaessa läheskään niin paljon kuin mitä ennen huoltoa.
Nykimiset ja voimattomuus osakaasulla kiihdytettäessä ovat menneen talven lumia.
EDU näyttää nyt sekalaisen ajon kulutukseksi 7.7 Litraa/100Km, ennen näytti 9.3Litraa. Ajon olen pyrkinyt pitämään samanlaisena ja on tullut ajettua samoja vakioreittejä mitä ennenkin, tiedä sitten jos on tullut alitajuisesti hissuteltua... Täytyy vielä tankata täyteen ja tarkistaa kulutus sadalta kilometriltä.
Kaiken kaikkiaan, kevättalvella tekemäni kansipahvin/kannenvaihto, hydraulinostinten avaaminen ja puhdistus sekä nokkaketjun vaihto, ja viimeistelynä tämä suutinhuolto tuottivat tulokseksi hienosti ja hiljaisesti käyvän (vakioksi) tehokkaan moottorin.
Tyhjäkäynnillä moottori ei tärise läheskään niin paljon kuin mitä ennen huoltoa.
Moottorin mekaaninen käyntiääni on sivistyneempi ja vaimeampi, eikä kuulu ohjaamoon tyhjäkäynnillä eikä kaasutettaessa läheskään niin paljon kuin mitä ennen huoltoa.
Nykimiset ja voimattomuus osakaasulla kiihdytettäessä ovat menneen talven lumia.
EDU näyttää nyt sekalaisen ajon kulutukseksi 7.7 Litraa/100Km, ennen näytti 9.3Litraa. Ajon olen pyrkinyt pitämään samanlaisena ja on tullut ajettua samoja vakioreittejä mitä ennenkin, tiedä sitten jos on tullut alitajuisesti hissuteltua... Täytyy vielä tankata täyteen ja tarkistaa kulutus sadalta kilometriltä.
Kaiken kaikkiaan, kevättalvella tekemäni kansipahvin/kannenvaihto, hydraulinostinten avaaminen ja puhdistus sekä nokkaketjun vaihto, ja viimeistelynä tämä suutinhuolto tuottivat tulokseksi hienosti ja hiljaisesti käyvän (vakioksi) tehokkaan moottorin.
Ja oireet palasi. Taas käynnistyy ontuen eli onkohan tämäkin vain valohoitoa...
Tietääkö kukaan, että voiko käynnistyksen esto temppuilla noin, että lämpimänä käynnistyy hyvin mutta kylmänä ei?
Se suutinhuoltaja kun tuumasi, että vikamuistissa on yksi vikakoodi, joka on trionic järjestelmästä ja hän ei sitä pysty tsekkaamaan, että mikä on. Tarvitsee TECHin siihen hommaan. Sitä vaan kun ledi ei siinä koetaulussa sammu oli ovet lukossa tai ei.
Huoltomies poisti sen vikakoodin ja ajattelin itemielessäni, että jos se on taas ilmentynyt muistiin ja sen takia käynnistys rupesi taas tökkimään. Tiedä sitten että oonko ihan hukkapiilossa analyysieni kanssa.
Tietääkö kukaan, että voiko käynnistyksen esto temppuilla noin, että lämpimänä käynnistyy hyvin mutta kylmänä ei?
Se suutinhuoltaja kun tuumasi, että vikamuistissa on yksi vikakoodi, joka on trionic järjestelmästä ja hän ei sitä pysty tsekkaamaan, että mikä on. Tarvitsee TECHin siihen hommaan. Sitä vaan kun ledi ei siinä koetaulussa sammu oli ovet lukossa tai ei.
Huoltomies poisti sen vikakoodin ja ajattelin itemielessäni, että jos se on taas ilmentynyt muistiin ja sen takia käynnistys rupesi taas tökkimään. Tiedä sitten että oonko ihan hukkapiilossa analyysieni kanssa.
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Joo, kyllä se pitää käyttää. Täällä vaan tuntuu, että paikallisessa Saab-huollossa siitä TECHistä huoltomiehet ymmärtää yhtäpaljon kuin sika kiikareista.Minuteman kirjoitti:Ei kyllä pysty sanomaan, koska sinullahan on viimeisimmän mallin Tonnari. Itsellä taas vanha reuhka johonka joku "sähkömies" on asentanut hälyttimen kummittelevine ajonestoineen.
Huoltomies poisti vikakoodin?
Käytä ihmeessä TECH:issä että selviää mikä oirehtii.
Meinaan viimeksi kun kävin ja muistiani oon kaiveskellut niin ihmettelin jo silloin, että miksi vikakoodi ja VSS. Huotomies nollasi pikaisesti ja sanoi vaan, että ei se ole mitään........
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Re: Suuttimien ultraäänipesu, onko apua? Kyllä on.
Joko alkaa olemaan kokemuksia suuttimien pesun jälkeisestä elämästä?
Muuttuiko kulutus tai ajotietokoneen näytön virhemarginaali?
Itellä näyttää n. 10% liikaa, ennen polttoainesuodattimen vaihtoa oli virhe 20% plussalla. Oliskohan tuosta pesusta apua?
Muuttuiko kulutus tai ajotietokoneen näytön virhemarginaali?
Itellä näyttää n. 10% liikaa, ennen polttoainesuodattimen vaihtoa oli virhe 20% plussalla. Oliskohan tuosta pesusta apua?
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11