Itse ainakin olin siinä käsityksessä, että kaikki MY00 (paitsi Viggen) 9-3:t olisivat vielä T5 koneella. Kuitenkin tässä yksilössä on päivänselvästi T7 kone, tunnistus mm. magneettiventtiilistä, ilmamassamittarin olemassaolosta, turbomittari ei pelkkä painemittari jne.
Osaisikohan joku selittää miten tällainen on mahdollista? Ei toki haittaa minua, olen vain utelias. Luovutuskirjassa lukee ensimmäisen omistajan olleen SAAB-Auto AB, luovutuspvm 15.10.1999 joka myöskin viittaisi siihen että kyseessä on tosiaan MY00. Samoin auton ohjekirja ja VIN-numero täsmäävät tämän kanssa. Olisikohan mahdollisesti jokin maahantuojan testiauto T7:lle tms.? Kilometrejähän tässä yksilössä on kertynyt, jo 278tkm. Auto on kuitenkin loistavassa kunnossa ja kun se ei tunnu kilometrejä pelkäävän niin en pelkää minäkään.

Päältä ja sisältä vaikutti tosiaan olevan asiallisessa kunnossa. Ainoat viat mitkä olen löytänyt ovat rahiseva ACC:n ilmanhaistelija (onko muuten normaalia että jää pyörimään vaikka auton sammuttaa ja ottaa avaimen pois, ilmeisesti sammuu kuitenkin sitten kun auto on pidempään seisonut?), moottoriantenni joka ei nouse ja tästä syystä radio kuuluu huonosti, kulunut tuulilasi ja hajonnut kuskinpuolen sumuvalon lasi. Toisessa etu-umpiossa myös kiveniskemä. Muuten ei kyllä kilometrejä huomaa kuin mittarista, kiillottuneesta ratista ja hiukan kuluneesta kuskin penkistä! Noihin "isoihin"

Varusteitahan tästä löytyi ihan mukavasti, nimittäin ACC, cruise, sähkölelut, AS3(?, kaiuttimet etuovissa). Plyyshipenkit tosin.
Kuviakin löytyy vielä nettiauton ilmoituksesta, eli tuolta: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1573726
Loppuun vielä tyhmä kysymys moottoritakuusta, se 8v taisi olla ensirek. päivästä eteenpäin, eli meni juuri siis umpeen? Huoltokirja on kyllä täydellisesti täytetty, tosin viimeiset 3 leimaa ovat jostain nyrkkipajalta ja edellinen huolto on tehty 21tkm sitten joten olisi aika ainakin sitten itse vaihtaa öljyt jne.