0-100

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

0-100

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Kävin eilen hieman repimässä :lol:
Tulokset tuntuvat sen verran kovilta, etten oikein usko niiden oikeellistuuteen. Tästä heräsikin kysymys, ei kenelläkään sattuisi olemaan G-tech tai AP22 tai vastaavaa, jota voisi lainata?
Tässä kuitenkin eilisen saalis.

Kello ei näy, mutta aika = 0s
Kuva
aika = 5.24 8O
Kuva

Ja leffa
Leffa1 3Meg
Leffa2 3Meg

Toinen kiihdytys meni pyllylle kun vaihdoin jossian 95km/h kohdalla.
Aika noin 6.3s kolmoselle vaihdon kera 8O Karvan alle sata on lasissa 5.2-5.3s kohdalla.

Ps. lähdöt on sitte aivan onnettomia, kun piti siirtää auto kaistalle tienlaidasta ennen lähtöä. Auto kyllä pysähtyy ennen kuin liike alkaa...
#1730
500whp.net member
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Hana kaakossa ja toisella kädellä kuvia ?

Turvallista matkaa...
JK
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

jkairt kirjoitti:Hana kaakossa ja toisella kädellä kuvia ?

Turvallista matkaa...
Juu ja vaihteenvaihdot siinä ohessa kolmannella jalalla, vai miten kuvittelit :lol: Noi fotot on frameja videosta.

Kamera on kiinni apparin niskatuen alle sullotussa kolmijalassa.
#1730
500whp.net member
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Jeah, vaihtaminen saattaa olla hieman hankalaa kun toisella ohjaa ja toisella pitelee kameraa :lol:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Aika kovilta kuulostaa 8O
Mulla meni Stage-1: llä pikkasen alle 7sek eli siihen nähden jos vaan pitoa on sikana niin miksikäs ei :twisted:

Toi 5 pintaa on aika kova, siinä saa jo hakea nopeempaa autoa :roll:

Acceleration
Saab 9-3 2.0t 323 Hp.

Acceleration Martin Lövgren
0-100 km/h 6.01 s
50-100 km/h 2.97 s
100-150 km/h 4.99 s



Kuva
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Aika jees!
Hyvin näkee kuinka ykösellä rajottaa ahtoja, kakkosella vasta lähetään. Näyttäs, että hyytyy kakosella tuossa 5000rpm ja sitten lähtee uudestaan vetämään, vai näenkö väärin? Jotenkin ei kontraa tehokäppyrän kanssa??
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Mähän oon aina vigge epäilly noista videoista otettuja aikoja ;)

Vaikka tehoa piisaisi, niin tosiaan tuommoista aikaa ei vaan vakio Viggenin alustalla ja rengaskoolla oteta ja sun taitoskin taitaisivat loppua kesken. :?

Vigge: Privaan tulee vähän viestiä...
STCF #3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Bilsportin Tuner -testissä vuosi pari sitten mitattiin Maptunin Freetun 9000:n kiihtyvyys 0-100 km/h: 5,75 s. :twisted:

Toi on ehkä kovin arvo, mitä olen nähnyt/kuullut Saabilla ajettavan.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tiedossa on että todellisuus on kyllä jotain muuta kun mitä ajat videon perusteella näyttää. Minua vain ihmetyttää että missä menee vipuun. Videoita on kaks ja molemmissa sama homma. Täytyy kuvata muutama pätkä lisää jos niistä saisi hieman uskottavampia tuloksia.
Saapas kuitenkin mittaa nopeuden takapyörästä, joten sutiminen ei ainakaan sotke tulosta. Ajoin tien molempiin suuntiin sunnilleen samasta kohdasta, jolloin alamäki/ylämäki vaikutus kumoutuu.
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

9-3Tid kirjoitti:Aika jees!
Hyvin näkee kuinka ykösellä rajottaa ahtoja, kakkosella vasta lähetään. Näyttäs, että hyytyy kakosella tuossa 5000rpm ja sitten lähtee uudestaan vetämään, vai näenkö väärin? Jotenkin ei kontraa tehokäppyrän kanssa??
Tehokäppyrä näkyy tossa mun signaturen linkissä. Nyt tosin uusi softa, eli varmaan ei ihan sama kun toi edellisellä purkilla ajettu käyrä.
Tosiasiassa tehot kääntyy laskuun 5500 jälkeen, johtuen auton nokista.
#1730
500whp.net member
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

Oli ajat perseellään tai ei, hemmetin hyvin toi sun Viggen lähtee !
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Nyt selis tämäkin homma...

Vika oli siinä että mulla oli videoeditorissa videon ajoitus = 25fps timecode, joka tarkoittaa että 5.24 = 5s ja 24ruutua. Täten aika on 5+24/25= 5.96s
Lähtö on myös otettu hieman liian aikaisein joten todellinen aika on jonkun verran yli 6s tolle videolle.
Täytyy käydä rykimässä muutama video lisää, jos se kiesin saisi kiihtymään alla 6s.
#1730
500whp.net member
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Tuo 6:n pintaan olisi viggenille VAKIOALUSTALLA aika helvetin hyvä aika! Ei muuta kuin onnea yritykselle, kai sitä pitää lähteä minunkin ensi viikolla reenaamaan noita paikaltaan lähtöjä.. :D
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Mulla on jonkinsortin G-Tech.
Täytyy pyytää että Jaape tuo sen mulle.

jk. Lupas tuoda tänään, tullessaan. Toi jo.
Viimeksi muokannut Firges9000, Su Kesä 06, 2004 16:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Hei heput.

Kun on noin tehokas auto alla/olemassa, niin mihin niitä lisätehoja tarvii enää? Meikäläinen ainaskin ahdistuu nopeusrajoituksista jo 900i:n 118hepalla, kun joutuu "luruuttamaan" hyvillä teillä. 8O

No, oishan tolleen kiihtyvällä autolla kiva nöyryyttää monia muita autoilijoita. :twisted:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin